Ik heb dus een Golf IV 90 PK TDI uit 1999.
Ik zit er over na te denken om deze te gaan laten tunen. Ik heb namelijk het wel bekende probleem van het hikken van de motor als ik bijna stil sta. Er komt een andere comp. in met een software update en dit word door een prof. Bedrijf gedaan. Nu heb ik even geïnformeerd of het ook mogelijk is om deze gelijk te voorzien van meer pks. dit was zeker mogelijk. Ik kon 30 PK meer krijgen. Dus zou ik i.p.v. 90 PK over gaan naar 120PK. Heeft dit verder ook consequenties voor de motor? Of zijn er veel voorkomende problemen naar het tunen van een 90PK?
b.v.d. voor de reactie
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Vraag bij het bedrijf gelijk even of ze een test cq roller bank hebben, de door hun genoemde 30 pk is uiteraard natte vinger werk, en zal m.i. een aardige zwarte pluimpje uit je uitlaat blazen.
[quote=TH]Ik heb dus een Golf IV 90 PK TDI uit 1999.
Ik zit er over na te denken om deze te gaan laten tunen. Ik heb namelijk het wel bekende probleem van het hikken van de motor als ik bijna stil sta. Er komt een andere comp. in met een software update en dit word door een prof. Bedrijf gedaan. Nu heb ik even geïnformeerd of het ook mogelijk is om deze gelijk te voorzien van meer pks. dit was zeker mogelijk. Ik kon 30 PK meer krijgen. Dus zou ik i.p.v. 90 PK over gaan naar 120PK. Heeft dit verder ook consequenties voor de motor? Of zijn er veel voorkomende problemen naar het tunen van een 90PK?
b.v.d. voor de reactie[/quote]
problemen ben jezelf de baas, het zit hem voornamelijk in je rechtervoet...
paul,
Ik zou hem niet meer als 20 pk tunen. Dit wordt ook gedaan door de importeur als je het daar laat doen. Ik was ook eigenwijs en heb hem doorgetuned tot 45 pk extra maar kan nu wel ieder half jaar een nieuw vliegwiel laten plaatsen. De 2-massavliegwielen van volkswagen kunnen het gewoon niet aan. Verder zal de auto ook iets meer gaan roken.
dat men ieder half jaar?? een nieuw vliegwiel moet monteren ligt puur aan het feit dat men er verkeert mee om gaat! het zit hem puur in het beheersen van de gevoeligheid van de hedendaagse techniek, mijn eigen TDI krijgt meer dan genoeg op z'n ****** en toch gaat en draait er niks stuk.. daarom zei ik, de meeste problemen komen voort uit je rechter voet.
paul,
Egr
geeft nix.
Wie had het afgelopen week ook alweer over eindeloze discussies???
Dat vind ik nou egr! hahahahahaha
Sytze
heheh..
18 jaar
ik zeg nix .......
Hoi Leo, Lichter vliegwiel kan maar zolang ik bij vw werk kan ik mooi garantie claimen :) Misschien een idee voor over 3 maanden als ik hier stop.
Vertel eens wat meer over dat lichtere vliegwiel van Sachs??
Is die massief of ook zo'n 2-delig ding zoals die originele?
18 jaar
[quote=vw4]Hoi Leo, Lichter vliegwiel kan maar zolang ik bij vw werk kan ik mooi garantie claimen :) Misschien een idee voor over 3 maanden als ik hier stop.[/quote]
indien er garantie van toepassing is, is deze altijd te claimen, dat heeft niks uit te staan of je nu wel of niet bij een dealer werkt, garantie wordt immers verstreken door de importeur en niet door jou werkgever?
indien je nou slim was geweest? had je kunnen weten, dat je het 2-massavliegwiel kunt laten vervallen en daar een vast vliegwiel voor in de plaats kunt monteren..
paul,
Licht dat s.v.p. ff toe paul,
Bij mij was vliegwiel kapot en commercieel geclaimt. Hoe kan ik met een claim toch een vast vliegwiel krijgen? Als er een modificatie op het deel zit krijg je gewoon het nieuwe deel maar 2-massa-vliegwiel claimen, krijg je volgens mij 2-massavliegwiel terug.
garantie op garantie kan niet bij PAH!
Bedankt voor de reacties! Ik denk dat ik het wel laat doen.
18 jaar
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volkswagen 0 of stel zelf een nieuwe vraag.
18 jaar