Volkswagen 0: 90 PK tunen naar 120 PK

Bouwjaar: 2006

Ik heb dus een Golf IV 90 PK TDI uit 1999.
Ik zit er over na te denken om deze te gaan laten tunen. Ik heb namelijk het wel bekende probleem van het hikken van de motor als ik bijna stil sta. Er komt een andere comp. in met een software update en dit word door een prof. Bedrijf gedaan. Nu heb ik even geïnformeerd of het ook mogelijk is om deze gelijk te voorzien van meer pk’s. dit was zeker mogelijk. Ik kon 30 PK meer krijgen. Dus zou ik i.p.v. 90 PK over gaan naar 120PK. Heeft dit verder ook consequenties voor de motor? Of zijn er veel voorkomende problemen naar het tunen van een 90PK?

b.v.d. voor de reactie

TH

Geplaatst door TH (0) , lid sinds 18 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Volkswagen 0? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

14 Reacties

Gert-Jan1 (0) PRO, 17 jaar geleden

Vraag bij het bedrijf gelijk even of ze een test cq roller bank hebben, de door hun genoemde 30 pk is uiteraard natte vinger werk, en zal m.i. een aardige zwarte pluimpje uit je uitlaat blazen.

P. Kelder (0) PRO, 17 jaar geleden

[quote=TH]Ik heb dus een Golf IV 90 PK TDI uit 1999.
Ik zit er over na te denken om deze te gaan laten tunen. Ik heb namelijk het wel bekende probleem van het hikken van de motor als ik bijna stil sta. Er komt een andere comp. in met een software update en dit word door een prof. Bedrijf gedaan. Nu heb ik even geïnformeerd of het ook mogelijk is om deze gelijk te voorzien van meer pk’s. dit was zeker mogelijk. Ik kon 30 PK meer krijgen. Dus zou ik i.p.v. 90 PK over gaan naar 120PK. Heeft dit verder ook consequenties voor de motor? Of zijn er veel voorkomende problemen naar het tunen van een 90PK?

b.v.d. voor de reactie[/quote]
problemen ben jezelf de baas, het zit hem voornamelijk in je rechtervoet...

paul,

vw4 (0) PRO, 17 jaar geleden

Ik zou hem niet meer als 20 pk tunen. Dit wordt ook gedaan door de importeur als je het daar laat doen. Ik was ook eigenwijs en heb hem doorgetuned tot 45 pk extra maar kan nu wel ieder half jaar een nieuw vliegwiel laten plaatsen. De 2-massavliegwielen van volkswagen kunnen het gewoon niet aan. Verder zal de auto ook iets meer gaan roken.

P. Kelder (0) PRO, 17 jaar geleden

dat men ieder half jaar?? een nieuw vliegwiel moet monteren ligt puur aan het feit dat men er verkeert mee om gaat! het zit hem puur in het beheersen van de gevoeligheid van de hedendaagse techniek, mijn eigen TDI krijgt meer dan genoeg op z'n ****** en toch gaat en draait er niks stuk.. daarom zei ik, de meeste problemen komen voort uit je rechter voet.

paul,

Hans4040 (320) PRO, 17 jaar geleden

Egr

Hans4040 (320) PRO, 17 jaar geleden

geeft nix.

sytze (0) PRO, 17 jaar geleden

Wie had het afgelopen week ook alweer over eindeloze discussies???

Dat vind ik nou egr! hahahahahaha

Sytze

stefan84 (0), 17 jaar geleden

heheh..

Hans4040 (320) PRO, 17 jaar geleden

ik zeg nix .......

vw4 (0) PRO, 17 jaar geleden

Hoi Leo, Lichter vliegwiel kan maar zolang ik bij vw werk kan ik mooi garantie claimen :) Misschien een idee voor over 3 maanden als ik hier stop.

Santa (0), 17 jaar geleden

Vertel eens wat meer over dat lichtere vliegwiel van Sachs??
Is die massief of ook zo'n 2-delig ding zoals die originele?

P. Kelder (0) PRO, 17 jaar geleden

[quote=vw4]Hoi Leo, Lichter vliegwiel kan maar zolang ik bij vw werk kan ik mooi garantie claimen :) Misschien een idee voor over 3 maanden als ik hier stop.[/quote]
indien er garantie van toepassing is, is deze altijd te claimen, dat heeft niks uit te staan of je nu wel of niet bij een dealer werkt, garantie wordt immers verstreken door de importeur en niet door jou werkgever?

indien je nou slim was geweest? had je kunnen weten, dat je het 2-massavliegwiel kunt laten vervallen en daar een vast vliegwiel voor in de plaats kunt monteren..

paul,

vw4 (0) PRO, 17 jaar geleden

Licht dat s.v.p. ff toe paul,
Bij mij was vliegwiel kapot en commercieel geclaimt. Hoe kan ik met een claim toch een vast vliegwiel krijgen? Als er een modificatie op het deel zit krijg je gewoon het nieuwe deel maar 2-massa-vliegwiel claimen, krijg je volgens mij 2-massavliegwiel terug.
garantie op garantie kan niet bij PAH!

TH (0), 17 jaar geleden

Bedankt voor de reacties! Ik denk dat ik het wel laat doen.

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volkswagen 0 of stel zelf een nieuwe vraag.