Volkswagen Golf: Aandrijfas

Bouwjaar: 2005

Hey wie heeft ervaring met het vervangen van een rechter aandrijfas van een Golf 2 want ik moet de mijne vervangen en zelf heb ik niet zoveel ervaring maar zover ik nu weet moet ik de fusee kogel losmaken en een grote moer aan de wielkant van de as losmaken en 6 of 8 bouten aan de bak zijde. Is dit correct? of moet er meer gebeuren en zijn er nog dingen waar ik op moet letten bij het vervangen van de as.

Groeten Hans

Hbaken

Geplaatst door Hbaken (0) , lid sinds 19 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Volkswagen Golf? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

6 Reacties

P. Kelder (0) PRO, 19 jaar geleden

idd, dit is de juiste volgorde!!

paul,

arjan_reijrink (0) PRO, 19 jaar geleden

Hou wel rekening met de 6 boutjes aan de bakzijde! Dat zijn 12 kant boutjes. Je kunt daar snel over heen draaien. tik er eerst een keer flink met een hamer tegen zonder het boutje te beschadigen. (dan schrikt ie los).Ook de fuseekogel kan heel vast zitten. Sla daar ook een paar keer goed hard aan de zijkant met een hamer tegen aan als de bout er uit is. Dan moet het lukken!

Fredo (0), 19 jaar geleden

Inderdaad Arjan, heb er ook elke overgedraaid, en mijn handen lagen open. Opletten dus Hans, die boutjes draai je gemakkelijk over

audia4 (0) PRO, 19 jaar geleden

Als je passend gereedschap van een gerenomeerd merk gebruikt zul je merken dat deze zeer krap in de bouten passen. Eerst de 12 kant even uitpeuteren met een schroevendraaier en dan de dop er met een plastik hamer inslaan. Heb al heel wat golfjes onder handen gehad, en nog nooit een bout doorgedraait. (op 12 stuks na die een of andere imbeciel met een 6 kant inbussleutel los heeft proberen te draaien)

Verder is het wel lekker als je 2 lange 1/2" verlengstukken hebt zodat je mooi in lijn van de bout naast de auto de zaak los kan draaien. Gebruik je dit niet sta je altijd scheef te trekken met het risico dat de dop uit de bout schiet en de boel dus doldraait.

Toch dolgedraait??? kun je ze loshakken, maar is rotwerk. Kan ook gewoon de koppen er af flexen want bij een binnenste stofhoes van spidan zitten nieuwe bouten.

Paulus8636 (0) PRO, 19 jaar geleden

Tip: Gebruik voor het vastzetten van de assen een niewe moer aan de fuseezijde. Deze moer is zelfborgend en na loshalen borgt hij niet zo goed meer.
En gebruik voor de veiligheid nieuwe boutjes aan de bakzijde. Ik heb het mee mogen maken dat de aandrijfas loskwam linksvoor. Is niet leuk...
Paul

klaas6299 (0), 19 jaar geleden

Als de fuseekogel niet los wil, kun je ook de triangel los draaien. Dop 19. Trek je de gehele ophanging opzij en kun je de aandrijfas er zo tussen weg trekken.

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volkswagen Golf of stel zelf een nieuwe vraag.