Hallo, weet iemand hoe vast de wielbout van het achterwiel moet ? Bij het afhalen kon ik 1 kant zonder sleutel losdraaien. Ik neem aan dat er haast geen kracht op moet, gezien de lager bij het warm worden uitzet. Wat is wijsheid ? Bij voorbaat dank.
Marco
Geplaatst door Boof (0) , lid sinds 15 jaar geleden
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Volkswagen Golf? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volkswagen Golf of stel zelf een nieuwe vraag.
14 Reacties
P. Kelder (0) PRO, 15 jaar geleden
[quote=Boof]Wat is wijsheid ?[/quote]
Weer monteren zoals het zat..............
Gr. paul
dutch123 (65), 15 jaar geleden
Volgens de vraagbaak Passat 1994-1996: Stel het lager zodanig af dat de drukring met een schroevendraaier onder vingerdruk verschoven kan worden.
Boof (0), 15 jaar geleden
Bedankt voor je reactie dutch123
P. Kelder (0) PRO, 15 jaar geleden
[quote=Boof]Bedankt voor je reactie dutch123[/quote]
Volgensmij heb jij geen passat...?? ;
Gr. paul
anoniem-1573996169 (0), 15 jaar geleden
wat bedoeld boof???? de wielbouten of de lagerafstelling???wielbouten gewoon goed vast als je die zonder sleutel kunt losdraaien verongeluk je bedoel je de centrale moer van je wiellager vastdraaien totdat de speling uit je wiellager is dit voel je het beste door je wiel erop te laten zitten dus niet keivast.
erik2819 (0) PRO, 15 jaar geleden
Aanhaalmoment wielbout is 110 Nm!
Gr Erik
Santa (0), 15 jaar geleden
[quote=robby10030]wat bedoeld boof???? de wielbouten of de lagerafstelling???[/quote]
Ik dacht al: wanneer gaat dat kwartje nou eens bij iemand vallen.....??? Hahahahahaha
dutch123 (65), 15 jaar geleden
Het wiel moet inderdaad met 110Nm vastgezet worden, maar de bout welke het lager onder spanning zet zeker niet.
Paul: Is een Golf III op dit punt niet gelijk aan een Passat van hetzelfde jaar? Zo niet: hoe moet Boof het dan vastzetten?
anoniem-1573996169 (0), 15 jaar geleden
zeg ik toch, gewoon totdat de speling uit het lager is met andere woorden losvast en niet vergeten weer te borgen[quote=dutch123]Het wiel moet inderdaad met 110Nm vastgezet worden, maar de bout welke het lager onder spanning zet zeker niet.
Paul: Is een Golf III op dit punt niet gelijk aan een Passat van hetzelfde jaar? Zo niet: hoe moet Boof het dan vastzetten?[/quote]
stefan84 (0), 15 jaar geleden
een kwestie van gevoel zullen we maar zeggen..
ricky (0) PRO, 15 jaar geleden
Eerst moet Boof maar ff reageren,maar als het idd om de centrale wiellagermoer gaat,deze vastdraaaien totdat de moer weerstand geeft en dan weer kwartslag losdraaien.
Dan de speling met wiel erop voelen,moet WEL speling vertonen,maar heel weinig,dus idd op gevoel.
Boof (0), 15 jaar geleden
Het gaat om de wiellagermoer, die heb ik zonder sleutel vast gedraaid dat ik de ring nog kan bewegen met een schroevendraaier.Misschien is dat nog te vast. Ik zal het advies van ricky opvolgen om wat speling krijgen.
Bedankt voor de reacties.
Marco
stefan84 (0), 15 jaar geleden
het stellen is best belangrijk Marco..
Staat hij te los,of te vast,loopt hij op den duur weer kapot.
Gr Stefan
P. Kelder (0) PRO, 15 jaar geleden
Centrale moer lager met duim & wijsvinger vastzetten, niet strakker.
Gr. paul