auto
close

Word Nu Gratis Lid van Problemcar.nl! 🚗💡

👉 Waarom lid worden?

Klik hieronder en word vandaag nog GRATIS lid!

Gratis lid worden

Volkswagen Golf III : aanhaal wielbout

Bouwjaar: 1994, Brandstof: Benzine, Motorcode: 1.8 mono injectie

Hallo, weet iemand hoe vast de wielbout van het achterwiel moet ? Bij het afhalen kon ik 1 kant zonder sleutel losdraaien. Ik neem aan dat er haast geen kracht op moet, gezien de lager bij het warm worden uitzet. Wat is wijsheid ? Bij voorbaat dank.

Marco

Geplaatst door

Boof (0)

al 16 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

[quote=Boof]Wat is wijsheid ?[/quote]
Weer monteren zoals het zat..............

Gr. paul

P. Kelder 0
badge

15 jaar

Volgens de vraagbaak Passat 1994-1996: Stel het lager zodanig af dat de drukring met een schroevendraaier onder vingerdruk verschoven kan worden.

dutch123 235

15 jaar

Bedankt voor je reactie dutch123

Boof 0

15 jaar

[quote=Boof]Bedankt voor je reactie dutch123[/quote]
Volgensmij heb jij geen passat...?? ;

Gr. paul

P. Kelder 0
badge

15 jaar

wat bedoeld boof???? de wielbouten of de lagerafstelling???wielbouten gewoon goed vast als je die zonder sleutel kunt losdraaien verongeluk je bedoel je de centrale moer van je wiellager vastdraaien totdat de speling uit je wiellager is dit voel je het beste door je wiel erop te laten zitten dus niet keivast.

Aanhaalmoment wielbout is 110 Nm!
Gr Erik

erik2819 0
badge

15 jaar

[quote=robby10030]wat bedoeld boof???? de wielbouten of de lagerafstelling???[/quote]
Ik dacht al: wanneer gaat dat kwartje nou eens bij iemand vallen.....??? Hahahahahaha

Santa 0

15 jaar

Het wiel moet inderdaad met 110Nm vastgezet worden, maar de bout welke het lager onder spanning zet zeker niet.
Paul: Is een Golf III op dit punt niet gelijk aan een Passat van hetzelfde jaar? Zo niet: hoe moet Boof het dan vastzetten?

dutch123 235

15 jaar

zeg ik toch, gewoon totdat de speling uit het lager is met andere woorden losvast en niet vergeten weer te borgen[quote=dutch123]Het wiel moet inderdaad met 110Nm vastgezet worden, maar de bout welke het lager onder spanning zet zeker niet.
Paul: Is een Golf III op dit punt niet gelijk aan een Passat van hetzelfde jaar? Zo niet: hoe moet Boof het dan vastzetten?[/quote]

een kwestie van gevoel zullen we maar zeggen..

stefan84 0

15 jaar

Eerst moet Boof maar ff reageren,maar als het idd om de centrale wiellagermoer gaat,deze vastdraaaien totdat de moer weerstand geeft en dan weer kwartslag losdraaien.
Dan de speling met wiel erop voelen,moet WEL speling vertonen,maar heel weinig,dus idd op gevoel.

ricky 10
badge

15 jaar

Het gaat om de wiellagermoer, die heb ik zonder sleutel vast gedraaid dat ik de ring nog kan bewegen met een schroevendraaier.Misschien is dat nog te vast. Ik zal het advies van ricky opvolgen om wat speling krijgen.
Bedankt voor de reacties.

Marco

Boof 0

15 jaar

het stellen is best belangrijk Marco..

Staat hij te los,of te vast,loopt hij op den duur weer kapot.

Gr Stefan

stefan84 0

15 jaar

Centrale moer lager met duim & wijsvinger vastzetten, niet strakker.

Gr. paul

P. Kelder 0
badge

15 jaar

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volkswagen Golf of stel zelf een nieuwe vraag.