Hallo,
Ik ben aan het rondzoeken naar een ander auto. Nu lijkt een passat met V5 of VR5 motor me wel wat. Omdat ik zeker van plan ben lpg G3 te gaan rijden ben ik benieuwd hoe deze blokken het op gas doen.
de V5 en VR5 hebben bijde 2 kleppen per cilinder (prima voor gas), maar het zijn wel 5 cilinders. Ik weet dat bij bepaalde auto's met 5 cilinders het niet verstandig is om op gas te rijden. Hoe zit dit bij de Passat V5/VR5?
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Is geen aanrader op gas, door de VR constructie en de compacte bouw die hierbij gebruikt is heeft hij het op benzine al warmer dan een lijnmotor. Na augustus 2000 heeft het blok overigens 20 kleppen (170 pk) Distributiekettingen blijven ook een gevoellig punt bij deze motoren. Tussen de 150.000 en 200.000 komen ze gemiddeld allemaal aan de beurt.
De VR en V motoren van golf en passat zijn overigens exact dezelfde, alleen staat hij in een golf dwars en in een passat in de lengte.
Voor gas zou ik zelf een 2.0 liter 8 klepper zoeken....
okay. blijkbaar is het dus niet de 5 cilinders wat deze auto's minder geschikt voor lpg maakt, maar eerder een warmteprobleem.
nog meer mensen die dit bevestigen en/of andere ervaringen hebben misschien?
18 jaar
Ik heb sinds kort een V6 op gas. Volgens de dealer zou dit niet kunnen ivm warmtyeprobleem. Volgens inbouwspecialist is dit onzin. Heb nu een Vialle g3 met 2 jaar garantie.
18 jaar
hallo geert
het verhaal klopt precies, de dealer wilde jou behoeden voor de problemen met deze motor, de inbouwer wilde jou graag deze installatie verkopen, deze geeft slechts garantie op de installatie, niet op de construktie van een motor!
harry heeft inderdaad gelijk, deze motoren deugen wel! maar zijn niet geschikt (levensduur) voor LPG..
paul,
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volkswagen Passat of stel zelf een nieuwe vraag.
18 jaar