Volkswagen Golf II : Aanslaan koude motor,moeilijk aanslaan met warme motor

Bouwjaar: 1992, Brandstof: Benzine

Betreft golf2 met de beruchte ecotronic carburateur,heb met mijn zoon een gaaf golfje 2 gekocht,deze heeft echter een hardnekkig probleem,met koude motor slaat hij eigenlijk direct aan,heeft hij een paar kilometer gereden en hij zet de motor af,dan krijgt hij hem met moeite weer aan de gang.Lang doorstarten en plankgas geven,motor loopt dan eerst ook erg onregelmatig stationair, zwarte rook tgv een te rijk mengsel. denk zelf dat de motortempsensor die de ''choke ''aanstuurd defect is e.e.a. heb ik nog niet door kunnen meten.waar bevindt zich de tempsensor voor de ecotronic?
Zijn er meer ,die de oplossing gevonden hebben?
b.v.d.W.van der Heide

wieheide

Geplaatst door wieheide (0) PRO , lid sinds 19 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Volkswagen Golf? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

9 Reacties

joba (0) PRO, 14 jaar geleden

Controleer eerst of het mechanische deel van de carburateur nog in orde is. Hier zitten ook veertjes in die kunnen breken (als ik het me nog goed herinner).
succes

stefan84 (0), 14 jaar geleden

Wat voor type carburateur is het ?

Het kan ook wat anders zijn, de hall-gever in de ontsteking.

Controleer eens bij warme motor als hij niet aanslaat of de bougie's wel nog vonken, is dat niet het geval ? 99% de hall gever de het veroorzaakt, vonkt hij wel nog ? Kan het ook goed in de carburateur zitten.

Gr Stefan

turbozh (0) PRO, 14 jaar geleden

Is dit er zo eentje met een verdelerkap? kijk dan eens naar het koolstifje in de kap is die niet versleten?
Klepstoters hoor je meestal aan het getik, hoor jij dat ook? waarom denk je dat die niet goed zijn?

Gr Willem

stefan84 (0), 14 jaar geleden

Willem,

Ja deze heeft gewoon een verdeelkap.

Maar hoe kom je bij de klepstoters ? Dat lees ik n.l. nergens..

Gr Stefan

turbozh (0) PRO, 14 jaar geleden

[quote=stefan84]Willem,

Ja deze heeft gewoon een verdeelkap.

Maar hoe kom je bij de klepstoters ? Dat lees ik n.l. nergens..

Gr Stefan[/quote]
Lol, ik lees het bericht net nog een keer en id, het betreft hier een ander probleem. ik gooide 2 vragen door mekaar, sorry het was al laat gisteren en dit was een antwoord op een andere storing.

Gr. Willem

stefan84 (0), 14 jaar geleden

Kan gebeuren, haha..

Gr Stefan

peter139 (0), 14 jaar geleden

Is hier al een oplossing voor gevonden? kan het niet zijn dat de carburateur gewoon bevriest? Gezien de buiten temperaturen moet de carburatuer warme lucht krijgen om bevriezing te voorkomen. meestal zit hiervoor een klep gemonteerd in het luchtfilterhuis die dmv van vacuum bediend word. Check dit eens .

wieheide (0) PRO, 14 jaar geleden

De voorverwarmingsslang ontbrak maar die heb ik reeds gemonteerd,ik heb tevens de blauwe temp.sensor die de ecotronic regeleenheid aanstuurd doorgemeten weerstand oneindig met bedrijfswarme motor,sensor zal ik bestellen bij de dealer feedback volgdt nog.grtz Wieberen

stefan84 (0), 14 jaar geleden

De weerstand zou normaal rond de 275 / 375 Ohm moeten liggen bij 80 graden ongeveer..

Het zou dus betekenen dat hij veel te veel brandstof krijgt ingespoten..

Na het vervangen zal het probleem wel verholpen zijn.

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volkswagen Golf of stel zelf een nieuwe vraag.