close auto
close

Surf Advertentievrij op Problemcar.nl!

Geen afleiding meer, alleen de antwoorden die je zoekt. Word VIP en geniet van een volledig advertentievrije ervaring.

Word VIP voor slechts €1,99 per maand!

Word vip

Volkswagen Touran: Aanslaan Touran bij warme motor

Bouwjaar: 2004, Brandstof: Diesel, Motorcode: 1.9 TDI AVQ

Wie kan mij helpen?

Ik heb een Touran en bij een koude motor slaat de motor goed aan, maar bij een warme motor draait de startmotor vrijlang en moet ik soms heel klein beetje gas bijgeven voordat hij aanslaat.
Ik heb de auto laten uitlezen bij een VW dealer en daar komt iig uit: 1 fout gevonden: 17057 Gloeibougie cilinder 3 (Q12) Electrische storing in stroomcircuit.

Dit staat er ook op het rapport.

Freeze frame:
t/min: 882 / min
Moment: 48.0 NM
Snelheid: 0.0 km/h
Belasting: 0.0%
Voltage: 14.44 V
Bin. bits: 00001000
Temperatuur: 16.20C
Bin. Bits: 10110000

Geplaatst door

JayJay1974 (0)

al 14 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

foutcode: 17057 P0673
nl Gloeispiraal cilinder 3 (Q12) circuit elektrische storing in stroomcircuit
du Glühkerze Zylinder 3 (Q12) elektrischer Fehler im Stromkreis
en Cylinder 3 Glow Plug Circuit (Q12) electrical Fault in Circuit
Extra info bij de foutcodes. Intermittent

Mogelijke symptomen:

* Gloeit niet voor
* Slechte koude start bij temperaturen lager dan 10 gr.C.

Mogelijke oorzaken:

* Bedrading en/of aansluitingen van de gloeispiralen fout
* Gloeiplug(gen) defect

Mogelijke oplossingen:

* Kontroleer bedrading en aansluitingen
* Controleer / vervang gloeispiraal

?????????? Hij start toch slecht als hij warm is ?

Temperatuur bij freeze frame is 16.20C graden ?

Gr. Harry

berendonck 0
badge

14 jaar

Foutcode is dus gezet bij de koude start 's morgens en heeft dus kennelijk niets te maken met de slechte warme start.
Ik zou 2 dingen laten meten: start toerental en raildruk bij de warme start.

oldford 0
badge

14 jaar

Trek eens de stekker los van de temperatuursensor (onder de opvoerpomp zijkant cyl.kop) en start hem dan bij warme motor,als hij dan wel goed aanslaat dan is je startmotor stuk.
Zie ook de zoekfunctie,dit is al vaker besproken.

ricky 10
badge

14 jaar

[quote=ricky]Trek eens de stekker los van de temperatuursensor (onder de opvoerpomp zijkant cyl.kop) en start hem dan bij warme motor,als hij dan wel goed aanslaat dan is je startmotor stuk.
Zie ook de zoekfunctie,dit is al vaker besproken.[/quote]
Bedankt voor het meedenken. Ik ben gisteren bij de chef werkplaats geweest en deze gaf mij inderdaad aan dat de gloeiplug waarschijnlijk losstaat van het moeilijk aanslaan bij een warme motor.
Advies:

1. Stroomcircuit controleren en eventueel Gloeipluggen vervangen
2. Trek de temperatuursensor los als de motor warm is, start vervolgens de motor. Start hij dan meteen dan ligt het probleem in de startmotor.

Mijn brandende vraag: ondanks de goede beschrijving van Ricky, waarvoor mijn dank!. Heeft iemand een foto van de lokatie van de temperatuursensor. Als LAKE is mij nog niet geheel duidelijk waar ik precies moet zoeken. Sorry...

Weet iemand missichien of en hoe ik kan zien welk type startmotor ik heb zonder dat ik hem eruit moet laten halen?


Alvast bedankt.

JayJay1974 0

14 jaar

1-Trek de plastiek kap van het motorblok af door omhoog te trekken (klemt in rubbers).
2-Recht daaronder zie je het zwarte klepdeksel (deel waar ook de motorolie vulpijp op zit) en rechts daarvan (als je voor de auto staat) zie je een zilverkleurig rondachtig ding en recht daaronder zit de temperatuursensor,om de stekker eraf te halen is een beetje gepiel nodig omdat je er wat slecht bij komt.Stekker eerst aandrukken en tegelijk de borgclip opzij duwen en dan de stekker eraf trekken.


Op je startmotor staat ergens een onderdeelnummer,maar bij de dealer kunnen ze hem ook uitzoeken op chassisnummer.

ricky 10
badge

14 jaar

Inmiddels kan de dealer het starttoerental ook aanpassen via VAS vroeger vervangden wij ook altijd de startmotoren maar nu kunnen we ze aanpassen 2 minuten werk en opgelost bespaart de klant toch wel wat Greetz

ERwin_jah 0
badge

14 jaar

[quote=ricky]1-Trek de plastiek kap van het motorblok af door omhoog te trekken (klemt in rubbers).
2-Recht daaronder zie je het zwarte klepdeksel (deel waar ook de motorolie vulpijp op zit) en rechts daarvan (als je voor de auto staat) zie je een zilverkleurig rondachtig ding en recht daaronder zit de temperatuursensor,om de stekker eraf te halen is een beetje gepiel nodig omdat je er wat slecht bij komt.Stekker eerst aandrukken en tegelijk de borgclip opzij duwen en dan de stekker eraf trekken.


Op je startmotor staat ergens een onderdeelnummer,maar bij de dealer kunnen ze hem ook uitzoeken op chassisnummer.[/quote]
Ricky en Erwin Mijn dank is weer groot.
Noem mij een rund maar ik zie zoveel stekkertjes en kabels :(

Ik heb dus maar 1 detailfoto gemaakt en hoop dat jullie daarop kunnen omcirkelen (les voor de echte leek:) welk stekkertje dat is. Ik wil het namelijk toch heel graag testen.

Prettig weekend toegewenst en hopelijk tot snel hoors...


link naar de orginele grote foto: http://img251.imageshack.us/img251/8666/...

JayJay1974 0

14 jaar

[quote=ERwin_jah]Inmiddels kan de dealer het starttoerental ook aanpassen via VAS vroeger vervangden wij ook altijd de startmotoren maar nu kunnen we ze aanpassen 2 minuten werk en opgelost[/quote]
Wat er aangepast wordt is de injectiehoeveelheid tijdens het starten.
Toerental is een ander verhaal een mechanisch iets wat de startmotor zelf regelt daar veranderd VAS niets aan.
Het is een milieumaatregel zodat de auto niet roet tijdens het starten.

Gr. paul

P. Kelder 0
badge

14 jaar

[quote=P. Kelder][quote=ERwin_jah]Inmiddels kan de dealer het starttoerental ook aanpassen via VAS vroeger vervangden wij ook altijd de startmotoren maar nu kunnen we ze aanpassen 2 minuten werk en opgelost[/quote]
Wat er aangepast wordt is de injectiehoeveelheid tijdens het starten.
Toerental is een ander verhaal een mechanisch iets wat de startmotor zelf regelt daar veranderd VAS niets aan.
Het is een milieumaatregel zodat de auto niet roet tijdens het starten.

Gr. paul[/quote]
klopt, bedoelde de injectiehoeveelheid maar in alle geval het werkt wel en de klant is geholpen. en dat bedoel ik ermee ni!euwe startmotor kost wel wat. Grtjs

ERwin_jah 0
badge

14 jaar

Onder de zilveren opvoerpomp zit de sensor.

ricky 10
badge

14 jaar

Onder de zilveren opvoerpomp zit de sensor.

[url=http://img713.imageshack.us/i/motor2x.jp...][img]http://img713.imageshack.us/img713/8666/...[/img][/url]

Uploaded with [url=http://imageshack.us]ImageShack.us[/url]

ricky 10
badge

14 jaar

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volkswagen Touran of stel zelf een nieuwe vraag.