Beste medemonteurs,
Weet iemand de exacte procedure voor het aantrekken van de boutjes van de pompverstuiverborging.
(D.W.Z ; het blokje waarmee de pompverstuiver wordt vastgezet en op zijn plaats gehouden.)
Dit zijn namelijk rekboutjes en moeten naar mijn weten zowieso vernieuwd worden.
Wij hebben technische data van Autotools (MijnGrossier), maar daar staan geen gegevens en aantrekkoppels in m.b.t de pompverstuiver bevestiging.
kan iemand hier over informeren??
B.v.b hartelijk dank.
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Aantrekkoppel bout verstuiver: 12Nm + 270° (3/4 toer)
Aantrekkoppel bouten tuimelaaras: 20Nm + 90°
Afstellen van de pompslag: meetklok op nok (of tuimelaar) die de verstuiver bedient, motor draaien tot de tuimelaar de pompverstuiver maximaal indrukt. Moer op tuimelaar lossen en stift (met imbus) op tuimelaar indraaien tot blokkeert. Dan 180° terug draaien en vergrendelmoer vastzetten
Ik kan de BST niet vinden maar de BSS wel. Ook een 2.0TDI.
Kan iemand bevestigen of dit hetzelfde is?
Wel nieuwe bouten gebruiken zijn rekbouten zowel verstuiver als tuimelaar.
bedankt voor de informatie.
[quote=Suzuki]Beste medemonteurs,
Weet iemand de exacte procedure voor het aantrekken van de boutjes van de pompverstuiverborging.
(D.W.Z ; het blokje waarmee de pompverstuiver wordt vastgezet en op zijn plaats gehouden.)
Dit zijn namelijk rekboutjes en moeten naar mijn weten zowieso vernieuwd worden.
Wij hebben technische data van Autotools (MijnGrossier), maar daar staan geen gegevens en aantrekkoppels in m.b.t de pompverstuiver bevestiging.
kan iemand hier over informeren??
B.v.b hartelijk dank.[/quote]
[url=http://imageshack.us/photo/my-images/535...][img]http://img535.imageshack.us/img535/6473/...[/img][/url]
1 - 20 Nm + 1/4 omw. (90°) verder draaien vervangen
14 - 12 Nm + 3/4 omw. (270°) verder draaien vervangen
[url=http://imageshack.us/photo/my-images/690...][img]http://img690.imageshack.us/img690/5360/...[/img][/url]
Krukas in motordraairichting draaien totdat de rol van de sleeptuimelaar op de aandrijfnokpunt staat. Rolzijde -pijl A- staat op het hoogste punt, meetklok -pijl B- staat op het laagste punt.
[url=http://imageshack.us/photo/my-images/28/...][img]http://img28.imageshack.us/img28/9492/n2...[/img][/url]
Nu de stelschroef in de sleeptuimelaar draaien, totdat een duidelijke weerstand voelbaar is (pomp-verstuivereenheid staat tegen de aanslag).
Stelschroef 180° van de aanslag terugdraaien.
Stelschroef in deze stand houden en contramoer met 30 Nm vastdraaien.
Gr
Tiguan
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volkswagen Caddy of stel zelf een nieuwe vraag.
12 jaar