Volkswagen Golf III : ABS lampje vr6 blijft branden

Bouwjaar: 1993, Brandstof: Benzine, Motorcode: 2.8

Hallo,

Ik heb een probleem met mijn remmen 4 weken geleden begon mijn abs lampje te branden de afgelopen week liep mijn linker voorwiel aan.
Ik heb mijn remklauw links vervangen omdat ik dacht dat het aan de remklauw lag maar niet dus nog het zelfde probleem.
Nu heb ik de andere wielen ook gecontroleerd en die draaien ook zwaar.
Hij geeft knippercode 00243 aan weet iemand wat het probleem kan zijn en wat ik moet vervangen?

Hidde

smit9314

Geplaatst door smit9314 (0) , lid sinds 17 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Volkswagen Golf? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

10 Reacties

stefan84 (0), 15 jaar geleden

Hidde

Hoe kom je bij deze knippercode ?

Lopen alle 4 de wielen zwaar ? of alleen voor ?

Dit kan vanalles zijn,als het niet van de remmen afkomstig is kan het ook een wiellager zijn o.i.d.

Maar wat is zwaar ? wat weerstand voel je altijd,en zo als ze achter ronddraaien,doen ze voor niet,denk hierbij bv aan de aandrijving etc..

Gr Stefan

smit9314 (0), 15 jaar geleden

Hoi Stefan,

Voorwiel links komt de remcilinder niet terug vandaar ik dacht dat de oude cilinder vast zat en hem heb vernieuwd .
Ik heb de hele remklauw vervangen maar nog steeds hetzelfde probleem.
Maar ik ben er bang voor dat het in het ABS systeem zit omdat het lampje 4 weken terug spontaan begon te branden.
De andere drie wielen draaien veel te zwaar ik heb dan ook het idee dat de cilinders wel uitgaan met het remmen maar niet terug komen
Je vroeg me hoe ik aan de code kwam als ik de auto op contakt zet begint het ABS lampje te knipperen vandaar ik deze code er uit haal of klopt dit niet.

Hidde

johndoornbosch (0) PRO, 15 jaar geleden

laat hem maar uitlezen want op deze manier ga jij die storing niet vinden in het abs. gr john

stefan84 (0), 15 jaar geleden

Hidde

Ik zou hem inderdaad even laten uitlezen..er zal wel een storing zijn opgeslagen en je zal er een stuk wijzer van worden waarom het lampje brand..

Maar dat alle 4 de wielen zwaar draaien,hmm...lijkt me toch sterk dat alle remklauwen 'vast zitten' en niet meer lkkr werken..maar zeg nooit nooit natuurlijk

Het zwaar draaien van alle wielen staat los van het Abs lampje in ieder geval.

Gr Stefan

smit9314 (0), 15 jaar geleden

Ik heb hem uitgelezen en hij geeft de foutcode 00287 aan en dat is een sensor G44 rechts achter.
Ook kan het een kortsluitig wezen en het ergste geval regelapparaat vervangen.
Maar het vreemde is waarom komt van mijn linker voorwiel de remcilinder niet vrij hij blijft constant onder druk staan. De linker wiel zit echt vast Stefan maar de andere drie zijn te draaien maar niet echt lekker.

Hidde

stefan84 (0), 15 jaar geleden

hidde

Is bv ook de klauw en passingen goed schoongemaakt ? dus zodat de remklauw mooi door de geleider kan bewegen,zonder aan te lopen of vast te zitten ? haal anders eens even de remklauw los en draai nogmaals,draait hij nog altijd zo zwaar,kan het probleem ook in het wiellager zitten..Maar meestal moet je dat ook gaan horen tijden het rijden.

Dat het ABS lampje aangaat kan dus deze oorzaken hebben :

foutcode: 00287

Toerentalsensor rechts achter (G44)

- onwaarschijnlijk signaal

Mogelijke oorzaken:

Draadbreuk of kortsluiting met min/plus tussen G44 en de ABS controller (J104)
G44 niet goed geplaatst
G44 is defect

Mogelijke oplossingen:

Kontroleer de bedrading en de aansluitingen
Kontroleer / vervang impulswiel/G44
Kontroleer G44 in kanaal 1 van het ABS measuringblock
Kan de storing met de genoemde maatregelen niet worden gelocaliseerd, dan moet de hydraulische eenheid (N55) samen met Regel Apparaat (J104) worden vervangen

Extra info:

De storingssoort wordt herkent als ten minste 80 seconden lang met een snelheid hoger dan 50 kmh wordt gereden.

- mechanische fout

Mogelijke oorzaken:

Draadbreuk of kortsluiting met min/plus tussen G44 en de ABS controller (J104)
Beschadiging van het impulswiel of van G44
Te grote luchtspleet tussen G44 en het impulswiel (signaal niet in orde)
Te veel speling op het wiellager
G44 niet goed geplaatst
G44 is defect

Mogelijke oplossing:

Kontroleer de bedrading en de aansluitingen
Kontroleer / vervang impulswiel G44
Kan de storing met de genoemde maatregelen niet worden gelocaliseerd, dan moet de hydraulische eenheid (N55) samen met Regel Apparaat (J104) worden vervangen

Succes

Gr Stefan

smit9314 (0), 15 jaar geleden

Stefan,

Bedankt voor je info en hopelijk kom ik er uit met dit probleem.

mvrgr,

Hidde

stefan84 (0), 14 jaar geleden

Hidde

Is het probleem inmiddels verholpen ?

Gr Stefan

smit9314 (0), 14 jaar geleden

Hallo Stefan,

Het was een een samenloop van omstandigheden.

Er was een sensor kapot en dat alle remmen vast liepen was was zijn remcylinder die niet goed meer werkte.

Ik heb hem zaterdag jl net weer gerepareerd dus hij rijd weer er was geen haast bij vandaar het zo lang heeft geduurd

mvg,
Hidde

stefan84 (0), 14 jaar geleden

Bedankt voor de feedback!

Gr Stefan

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volkswagen Golf of stel zelf een nieuwe vraag.