close auto
close

Surf Advertentievrij op Problemcar.nl!

Geen afleiding meer, alleen de antwoorden die je zoekt. Word VIP en geniet van een volledig advertentievrije ervaring.

Word VIP voor slechts €1,99 per maand!

Word vip

Volkswagen Transporter: Absurde druk in het hele motorblok!!

Bouwjaar: 1993, Brandstof: Diesel, Motorcode: 1X AAZ

probleem met T4.motor van golf AAZ 19TD omgebouwd met nieuwe drijfstanglagers,nieuwe zuigerveren,gereviseerde cilinderkop in Transporter gezet.Loopt als een zonnetje maar als hij een beetje warm wordt begint hij overal de olie eruit te drukken dwz.uit de kleppendeksel,uit de uitlaat voorpijp,uit de carterpan pakking en uit alle afdichtingen en als je de oliedop eraf draait knalt hij bijna door de motorkap heen!!verschrikkelijke onderdruk dus!Heeft iemand ooit zoiets meegemaakt of wie weet waar ik het moet zoeken,ben ten einde raad!!

Geplaatst door

s6man (0)
badge

al 17 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

Carter ventilatie wel open?

ALs de dop van de olie eraf knalt heb je overdruk.
Geen lek in de koppakking cylinder/oliekanaal?

Cor

Cor1822 0
badge

17 jaar

Carter ventilatie is open en koppakking is nieuw net zoals bijna alles in het blok.oliekanalen doorgeblazen en gecontroleerd,niets waarneembaar en cilinderkop is bij revisie bedrijf helemaal getest en gereviseerd.

s6man 0
badge

17 jaar

Kijk het oliefilter eens na. Is dit juist gemonteerd of verstopt? normaal gesproken zit hier een drukklepje in dat zodra er een te grote oliedruk optreedt de olie om het filter heenleidt. Het kan best zijn dat het oliefilter verstopt of kapot is, ook na revisie!

Wissel het eens. Als namelijk de carterventilatie open is, dan kan hij volgens mij nergens anders zoveel oliedruk opbouwen.

Semtexx 0
badge

17 jaar

Persoonlijk ben ik niet weg van alleen nwe zuigerveren en honen (helemaal bij een diesel)
Liever overmaat zuigers(alleen al om evt dit soort problemen te voorkomen)
Cilinders zijn vaak bij een diesel erg ingesleten (vooral niet rond)

Kreeg hier 3 mnd geleden een ander merk(vroeg om advies) met precies het zelfde verhaal.
Daar zat een verkeerde (te korte) oliepeilstok in + 2 ltr te veel olie .

Zelf heb ik zoiets in het verleden gehad (motor bleef olie nemen)
Zat te goede olie in en wou niet inlopen.(dus niet beginnen met volsynt!)

Oiram

bedankt voor het antwoord Semtexx maar het oliefilter is nieuw en dat is zo`n hele dikke en de carterventilatie is zo`n dikke slang die naar die plastic klep boven op het kleppendeksel loopt,zo`n drie vingers dik heb ik er ook al af gehad met lopende motor,dan is de druk een klein beetje minder maar niet veel.

s6man 0
badge

17 jaar

Bedankt voor de reactie UNIVERSEEL11698.Deze motor heb ik twee jaar geleden gereviseerd,dus overmaat zuigers geplaats,maar de sukkels hebben met een kapotte waterpomp doorgereden zodanig dat de hele kop was gesmolten en ik heb dus een nieuwe kop gemonteerd.Onderblok zag er nog goed uit.heb gewone olie gebruikt en volgens de gegevens 4,5 l zonder oliefilter en 5.0 met.

s6man 0
badge

17 jaar

Hoe denk je dat het met de zuigers is als de kop gesmolten is...... Heb je deze opgemeten en op ovaliteit gecontroleerd voordat ze er weer ingingen??

Vraag 2, waarom reviseer je in godsnaam een motor die zo mishandeld is. Er zijn in het gebruikte circuit zat goede blokjes te krijgen die vele malen minder kosten. (desnoods met een kapotgereden auto er omheen)

audia4 0
badge

17 jaar

klopt,je hebt helemaal gelijk Audia4.Maar je weet de voorgeschiedenis ook niet.Zal ik uitleggen.Heb eerst een blok gekocht van een Golf TDI,zo erin gelegd na ombouw en lopen maar onderdruk hetzelfde als omschreven.Kop eraf,af laten persen-is ok.Nieuwe zuigerveren gemonteerd,nieuwe drijfstanglagerschalen,nieuwe koppakking,nieuw oliefilter,nieuwe klepsealts,kleppen geslepen-onderdruk.Toen originele motor (die mishandelde dus)helemaal omgebouwd met nieuwe kop,turbo gereviseerd en nog erger onderdruk,nu spuit het gewoon uit de kleppendeksel.Snap niet waar die druk vandaan komt.Ga denk ik nog een motor kopen die ik eerst wil horen lopen voordat ik hem erin stop,anders weet ik het ook niet meer.

s6man 0
badge

17 jaar

zit er een roetkat in het uitlaatsysteem?? Kijk eens of deze nog doorlaat...... Bij twijvel gewoon leegslaan.

Blijft bijna als enige optie over dat de motoren hun uitlaatgassen niet kwijtkomen en daardoor alles door de afdichtingen beginnen te persen.

Ding kan oververhit zijn geraakt toen de motor niet meer koelde......

audia4 0
badge

17 jaar

nee,er zit geen kat onder dit type Transporter,alleen een rechte pijp naar achter met twee dempers.

s6man 0
badge

17 jaar

compressie meten bij warme en koude motor.
heb bij honda zelde probleem gehad.
scheur in cilinder blok na warmloper

CARS&MOTORS 0
badge

17 jaar

een lektest is het beste

126 0
badge

17 jaar

Ga ik proberen!bedankt Jerry.

s6man 0
badge

17 jaar

Bedankt voor je reactie,Henk maar hoe moet ik dat zien zo`n lektest?Van het uitlaat systeem of van de cilinderkop?Kun je het even nader uitleggen aub?
gr.Frank.

s6man 0
badge

17 jaar

ben je profesional of niet ? via een gloeispiraalgat natuurlijk

126 0
badge

17 jaar

Dank je Henk.cilinderkop is bij een motorrevisie bedrijf helemaal afgeperst en getest dus zie hier het nut niet van.

s6man 0
badge

17 jaar

je begrijpt het niet. via de gloeispiraal ingang lucht druk op de cilinder zetten met gesloten kleppen natuurlijk en liusteren waar de lucht langs lekt.

126 0
badge

17 jaar

OK Henk,kan ik proberen,niet geschoten is altijd mis,dankjewel.

s6man 0
badge

17 jaar

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volkswagen Transporter of stel zelf een nieuwe vraag.