Hallo.
Mijn transporter T4 heeft kuren. Hij slaat soms af bij stationair draaien. Daarvoor is stationaire regelklep vervangen. Maar soms (enkele keren per week) hortend lopen bij constante snelheid. Toen hij onlangs weer afsloeg bij stilstand ging hij na enkele keren starten op max. toerental. Door op motor afremmen en bijremmen was hij enigszins in de hand te houden. Na 2 dagen weer gestart : alles deed het weer normaal.
Denk zelf aan loszittende sensor(bedrading), maar garage kan niks vinden (storingsgeheugen werkt niet).
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
klinkt heel erg naar een defecte koelvloeistof temperatuursensor.
slaat je meter op het daschboard ook weleens helemaal naar links(koud)?
dat hoeft overigens niet hoor,maar meestal gedraagt je meter zich dan ook vreemd.
gr george
George,
Bedankt voor je reactie. Ik zal er eens op letten.
Ik heb dat wel gehad bij een andere T4, waarvan de temperatuurmeter inderdaad opeens naar de hoek ging zonder dat er wat aan de hand was en na een tijdje weer normaal de temperatuur aangaf. Maar bij deze heb ik dat nog niet gehad.
De monteur van de dealer heeft alle contacten schoongemaakt en ook een potmeter. Het is nu afwachten of hij nog kuren heeft. Het ongrijpbare is dat hij het nu gewoon weer goed doet.
Uit je antwoord begrijp ik dat ook de koelvloeistof temperatuursensor in verbinding staat met de motormanagement unit en kan zorgen voor ongebreideld opschroeven toerental ?
Je zou toch verwachten dat er in de regelcomputer van de auto een soort toerentalbegrenzer op pakweg 2000 toeren zit, zeker met ontkoppelde motor. Maar dit was echt vol gas.
17 jaar
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volkswagen Transporter of stel zelf een nieuwe vraag.
17 jaar