Hallo,
kent iemand het probleem dat licht schokken/ inhouden veroorzaakt bij een constant toerental,zeg maar net voor
decellereren?
het is goed voelbaar zo rond de 1900t/m.
het probleem is zowel koud als warm aanwezig, en je hoort dat de motor een verkeerde verbranding, op een of meerdere cylinders, op dat moment heeft.
er zijn geen foutcodes aanwezig,alle waarden liggen binnen de toleranties, geen overmatige roet uitstoot.
als je iets gas bijgeeft is het probleem weg.
alvast bedankt voor de reakties
groeten laurens
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Een hint, misschien iets teveel speling op de distributieriem?
Uhm, speling? Op een disriem? Tsja, wat tegenwoordig allemaal al mogelijk is... Maar, over het algemeen staat hij te slap of te strak, dus met teveel/te weinig spanning op de riem... En of dat de oorzaak is van het inhouden en schokken e.d. vraag ik mij sterk af! Ik heb dit al eens eerder meegemaakt, en toen was het een Onwillige EGR-klep. Mooi afdoppen, dan is je probleem over.
m.vr.gr.
Sjoerd
De EGR is al afgedopt, en de D-riem staat keurig ook onder het lopen van de motor.
Zou een slap/slecht twee massa vliegwiel ( je hoort hem niet rammelen) dit kunnen veroorzaken?
groeten laurens
Ja, dat is mogelijk, maar, als het het 2 massavliegwiel is, loopt de auto, alsof hij een cilinder mist. Dit geeft vaak een enorme trilling, en niet zoals jij omschrijft. Over de oplossing wordt nog nagedacht...
m.vr.gr.
Sjoerd
controleer eens of er lucht in brandstofsysteem terechtkomt. brandstoffilter al vervangen? zou ik mee beginnen
suc6
vliegwiel is het best hoorbaar stationair en merkbaar bij vol accelereren rond 1800 tpm (trillen) dus die mogelijkheid kan je al uitsluiten.
Alvast bedankt voor het meedenken.
Maar het brandstoffilter is al vervangen en er zijn geen luchtbellen waarneembaar in het doorzichtige gedeelte van de toevoerslang.
Ik zal het nbf signaal eens tegenover het toerental signaal zetten en kijken of dat meer duidelijkheid geeft, omdat de motor hoorbaar ' overslaat' zo rond de 1900 t/m, ook met gasgeven als de auto stilstaat.
Het vreemde is dat het zich alleen rond dit toerental openbaart, bij hogere of lagere toerentallen met dezelfde belasting zijn er geen problemen, alleen met de eerste koude start is het motortoerental nagenoeg stabiel maar hoor je dat hij niet netjes ronddraaid.
Wel loopt hij gelijk op 5 cylinders.
Tips zijn altijd welkom
groeten Laurens
Ik had bij mijn auto het probleem met name bij het rijden van rond de 50 km/u in de vierde versnelling. Een groot gedeelte van het probleem is opgelost door reinigingsvloeistof door de brandstof. Ik ben van plan om de verstuivers te gaan vervangen, want ik verwacht dat het dan helemaal over is. (heb nu 170.000 km weg)
17 jaar
Bedankt voor je reaktie maar ook dit is al geprobeert en gaf geen verbetering.
ook het wisselen van de brandstofpomp gaf geen oplossing.
Er wordt nog naar een oplossing gezocht.
groeten Laurens
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volkswagen Transporter of stel zelf een nieuwe vraag.
17 jaar