close auto
close

Surf Advertentievrij op Problemcar.nl!

Geen afleiding meer, alleen de antwoorden die je zoekt. Word VIP en geniet van een volledig advertentievrije ervaring.

Word VIP voor slechts €1,99 per maand!

Word vip

Volkswagen Caddy: Accu leeg door ABS-pomp

Bouwjaar: 2004, Brandstof: Diesel, Motorcode: 2.0 SDI

Beste "volkswagen mannen":

Wij hebben weer leuk klusje , een caddy III van eind 2004 (dus het nieuwe model).
Komt voor beurtje ,maar staat met lege accu voor de deur (nacht stil gestaan).
Klant nog geen problemen met accu gehad.
Wel MM en ABS lampje soms aan.
Accu vervangen=== ABS pomp blijft "lopen".
ABS uitgelezen code 01276 ABS pomp defect.
MM uitgelezen EGR afgesloten.
Zekeringen en bedrading gecontroleerd (voor zover dat mogelijk is),niets kunnen vinden.
Indien zekering F1 eruit is stopt de pomp.
Dit is een nieuw model Caddy met een dichte zekering/relais kast naast de accu.
Wie komt dit bekent voor , heeft een idee of is de pomp "gewoon" defect.

Alle ideeen en tips zijn welkom

Groeten John

Geplaatst door

JOHN5671 (50)
badge

al 19 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

John

Zie :

foutcode: 01276
nl Hydraulische ABS-pomp (V64)
du Hydraulikpumpe ABS (V64)
en ABS Hydraulic Pump (V64)
Extra info bij de foutcodes. Intermittent


Mogelijke verschijnselen:
Storingslampje brandt

Mogelijke oorzaken:
Te hoge weerstand in de bedrading of aansluitingen
ABS pomp (V64) defect
Connector naar de Control Module voor de ABS pomp (V64) defect
Control Module voor Brake Electronics (J104) is defect
Relais für Hydraulikpumpe (J185)
Geber für Hydraulikpumpe (G101)

Mogelijke oplossing:
Check de connector naar de Control Module voor de ABS pomp (V64)
Check bedrading en aansluitingen
Vervang ABS Hydraulic Pomp (V64)
Check/vervang de Control Module voor de Brake Electronics (J104)
Check/vervang het Relais voor de Hydraulische Pomp (J185)
Check/vervang de Hydraulische Pomp (G101)



Bron Volkswagenfreak op het forum van de tdiclub.nl. Wanneer het een Golf-4 of een Bora betreft moet je ff die drie groene zekeringen op de accu alsmede de pootjes waar de zekeringen in staan controleren. Heb nu inmiddels zo'n 15 keer meegemaakt dat die storing verscheen en niet te wissen was, zekeringhouder op de accu gedemonteerd, pootjes gereinigd, zekeringen opgeschuurd een beetje electric cleaner er bij en vervolgens was de storing wel te wissen. Ik hoop dat je suc6 hebt.


Gr Stefan

stefan84 0

15 jaar

Hallo John heb pas dit probleem gehad met een polo en wat bleek op de connector van de ABS pomp ( bij de polo positie 8 en 24) massa
aansluitingen een te hoge weerstand hadden mag volgen de opgave 0.5 ohm hebben.
Kabels bij connector blank gemaakt extra massakabel ( zelfde dikte) perstuk aangesoldeerd naar accu minpool gelegd eons n het probleem
is verholpen. bij ons tenminste


Hopelijk heb je er iets aan

Groet T5

T5 0
badge

14 jaar

Update / oplossing:

ABS unit was defect,deze laten testen (om te repareren) bij BBA.
Was niet te repareren (te nieuw model?).
Nieuwe unit (875 ex) besteld en gemonteerd vervolgens laten inleren door de VAG dealer.

Groeten en nog bedankt voor de tips en het meedenken ; John

JOHN5671 50
badge

14 jaar

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volkswagen Caddy of stel zelf een nieuwe vraag.