Volkswagen Golf I : Accu loopt leeg Golf CABR

Bouwjaar: 1999, Brandstof: Benzine, Motorcode: 55 KW

De golf van mijn dochter heeft een merkwaardig probleem.

Vorig jaar zomer geen probleem met de auto, toen werd het winter en vochtig buiten,
s'morgens wilde ze haar auto starten hij wilde wel of toch niet accu leeg gestart.

Hij moest toch wat onderhoud hebben,een nieuwe dynamo en startmoter laten monteren,
ook maar een nieuwe accu.

Afgelopen zomer geen enkel probleem gehad en nu komt het, nu veel regen en mist
weer het zelfde probleem de auto wil niet starten, met een volle accu er naast startkabels aan gesloten
en de moter draait weer, dus de accu was weer leeg gestart

Ik heb een onderbuik gevoel dat het een vocht probleem is wat betreft kabeltjes en stroomverdeler
lekt stroom eventueel het rotertje of moet ik verder zoeken?.

Dus zo gouw het winter en vochtig wordt start deze auto niet.

Ik heb het eerste probleem van de Golf 4 gelezen maar ik denk dat de antwoorden niet
de oplossing is voor deze golf Cabrio.

Maar ik hoop wel dat een van u voor mij wel de oplossing heeft.

Mvg Jaap.

tyco

Geplaatst door tyco (0) , lid sinds 17 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Volkswagen Golf? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

12 Reacties

kaleido 1 (1660) PRO, 10 jaar geleden

Er is een verschil tussen niet starten en niet willen aanslaan .
Als ik het goed begrijp , draaid de motor dus wel rond maar slaat hij niet aan ?
Hoelang kan ze starten voordat hij niet meer rond gaat ?
Hoe is de staat van de ontsteking , verdeelkap/rotor/bougiekabels ?
Gaat de motor wel voldoende snel rond , want met startkabels slaat hij wel aan ?

tyco (0), 10 jaar geleden

Hoi ferrie bedankt voor je meedenken.
Met nat weer mist of regen kan ze 'smorgens helemaal niet starten sleutel er in je hoort niets
ik heb het zelf al geprobeerd.
Aan de staat van de ontsteking ,verdeelkap,/rotor/bougiekabels daar heb ik nog niet aan gedacht
omdat de moter met een volle accu er naast wel start? als ik de hulpstart accu er af haal kan ik de moter 2 of 3x
starten en dan is het afgelopen de moter start niet meer.

Hans4040 (315) PRO, 10 jaar geleden

Ik zou eens een nieuwe / andere accu proberen dan...

tyco (0), 10 jaar geleden

Dat hebben we gedaan Hans geen resultaat

Hans4040 (315) PRO, 10 jaar geleden

Zijn alle verbindingen in orde...?
Plus en min kabel goed vast, massa kabel van motor naar chasssis goed kontakt...
aansluitingen op startmotor goed kontakt?

tyco (0), 10 jaar geleden

Als ik met een beetje logica na denk vraag ik me af, dat in de zomer alle aansluitingen die je noemt
in orde zijn, en als het weer omslaat naar regen en mist deze aansluitingen ineens niet meer in orde,
begrijp je wat ik hiermee zeggen wil dat vind ik vreemd.
Maar ik ga het evenwel onder zoeken wat jij aan geef natuurlijk.
Ik heb de accu weer geladen dus ik weer even verder.
als je nog iets te binnen schiet ik hou me aan bevolen.

Hans4040 (315) PRO, 10 jaar geleden

Het hoeft daar niet aan te liggen natuurlijk...
Maar als het probleem zich alleen voordoet met vochtig weer, zou ik de ontsteking nakijken.
Verdeler, rotor, bougiekabels (doorslag naar massa), etc.
Eventueel inspuiten met een vochtwerend middel, bv Dampstart van Holts

tyco (0), 10 jaar geleden

goedemorgen Hans.
Ik heb hier ook aan gedacht maar ik wilde het bevestigt hebben voor ik
onnodige spullen ga kopen.
Je hoor nog van mij als het gelukt is.

Verder wens ik je hele fijne feestdagen en je familie ook.

Mvg Jaap.

tyco (0), 10 jaar geleden

Hallo Hans.
Neem me niet kwalijk dat ik je lastig val met mijn probleem op tweede kerstdag.

Ik heb alles nieuw gekocht wat jij voorstelde.
Tevens heb ik gekeken onder de moterkap, en ik heb gezien dat er om de stroomverdeler een soort van bus zit.

Is het voor jou mogelijk om een foto te plaatsen zodat ik enige inzicht krijg van de bevestiging van de stroomverdeler .
wat moet ik los maken, en of hoe kan ik de stroomverdeler het beste verwijderen wat ik inmiddels al wel weet
de volgorde van de draden op de stroomverdeler is 1-3-4-2 ik hoop dat ik dit goed heb begrepen?
Nou hans nog prettige dagen .

Mvg Jaap.

kaleido 1 (1660) PRO, 10 jaar geleden

De verdeelkap zit met 2 klemmetjes vast , deze kun je eventueel met een schroevendraaier los wippen.
De kap die over de verdeelkap zit kun je er af schuiven als de kabels gedemonteerd zijn , kabels even merken waar ze vandaan komen.
Rotor kun je er zo aftrekken , zie je zitten als de verdeelkap er af is , kan er maar op 1 manier op , zit een platte kant op de as , rotor goed aandrukken als je deze terug plaats.
Kap overzetten op nieuwe verdeelkap , verdeelkap terug plaatsen , kan ook maar op 1 manier , valt in een uitsparing in de rand van de ontsteking.
Kabels op de juiste plaats terug zetten en klaar.
Reeds bij mijn eerdere reactie dit ook al voorgesteld, maar dit terzijde.

tyco (0), 10 jaar geleden

Kaleido 1.
Hartelijk dank voor je duidelijke uit een zetting.
Ik ga hier mee aan de slag maar, het moet een beetje droog zijn want ik heb geen overkapte
plek waar ik droog kan werken maar dat komt wel goed.

Verder wens ik je fijne feestdagen en een goed 2014.

Mvg Jaap.

tyco (0), 10 jaar geleden

Alle mensen die mee gedacht hebben met mijn probleem wil ik hartelijk bedanken.
De rotor in de verdelerkap kon ik niet zomaar van het asje aftrekken geloof het of niet
die moest ik met een bijtel stukslaan na 13 jaar zo verroest, het leek wel oorlog, waar het koolstof stifje
op de rotor van de stroomverdeler zit was hele maal verbrand.
Dit wou ik nog even kwijt.
Maar het is opgelost allemaal bedankt.

Mvg Jaap.

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volkswagen Golf of stel zelf een nieuwe vraag.