Beste mensen,
Ik moet van een Polo met start/stop installatie de accu vervangen.
Bij sommige auto's moet je dan spanning er op laten staan omdat anders de gasklep ontregeld raakt. o.a bij de Mini. Is dat bij de Polo ook het geval?
Geplaatst door Depex 406 , lid sinds 1 maand geleden
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volkswagen Polo of stel zelf een nieuwe vraag.
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!
10 Reacties
kaleido 1 PRO, 1 maand geleden
Om het zekere voor het onzekere te nemen kun je bij voorbaat de spanning er op houden , radiocode en andere zaken raken dan ook niet ontregeld.
jan T PRO, 1 maand geleden
als er een start stop systeem op zit en je wil dat dit blijft werken dan moet je ten eerste de goede accu er in zetten en dan moet die accu nog ingeleerd worden met een test kast
groetjes jan
Depex 406, 1 maand geleden
Beste Kaleido en Jan,
Dank voor de reacties.
Eigenlijk wel triest dat zelf een accu vervangen ingeleerd moet worden. Ik maak een draad tussen de auto en de nieuwe accu. Vervolgens sluit ik de polen aan en verwijderd de tijdelijke aansluiting.Dan weet de auto niet dat de accu eruit is geweest.
Depex 406, 1 maand geleden
Weet jullie wellicht waarom juist dat start/stop systeem uitvalt bij accu wissel?
bert klein PRO, 1 maand geleden
Door onderspanning accu ontstaat er diverse storingen in het voertuigsijsteem, is het sijsteem storingvrij zal het start/stop sijsteem weer probleemloos werken.
De accu dient aan gemeld te worden omdat het laadcyclus anders zal zijn dan bij de vorige accu.
Ook dient er een juiste accu gemonteerd te worden Agm / Efb
AtteRoskam PRO, 1 maand geleden
Niet alleen de accu moet je aanmelden/inleren maar bij veel VW/Seat modellen dan ook het gasklephuis. Dit doe ik met tester VCDS (vroegere VAGCOM).
Depex 406, 4 weken geleden
De VCDS tester heb ik gegoogeld. Dan kom ik bij Bol.com op testers vanaf 60 euro. Is dat degene die u bedoeld?
kaleido 1 PRO, 4 weken geleden
Denk het niet , de bedoelde tester kost ietsje meer , simpel even langs een volkswagen specialist of een Bosch carservice rijden ben je voor een paar tientjes ook klaar.
Depex 406, 4 weken geleden
Gaan we ook doen. Maar als een tester 60e kost lijkt me dat interessant om het eens te proberen. Het start/ stop systeem werkt nu niet meer.Ondanks dat ik er separaat spanning (van mijn auto ) opgezet heb om de ECU onder spanning te houden. De auto heeft 9 weken stil gestaan. Uit 2014 met 16K op de teller. Hij startte niet meer. Ik vermoed dat de accu al te leeg was. Hij start nu, en laat het start/stop systeem (waarvan hij het bestaan niet wist) herstellen. Dat is het verhaal.
kaleido 1 PRO, 4 weken geleden
Daar kun je dan nog steeds niet alles mee wat je wilt.