Volkswagen Golf II: accuspanning niet boven 13.3. volt

Bouwjaar: 1985, Brandstof: Benzine, Motorcode: 1600

hallo,
de spanning op mijn accu is max. 13.3 volt. met verlichting aan zelfs 1 volt lager, dit alles in rijdende situatie.
Heb al een paar accu's versleten, nu weet ik dat dit door de te lage spanning komt.
nu dus de spanningsregelaar vervangen(ook door een gebruikte), dit had geen resultaat.
kan het nu toch nog de regelaar zijn of is de dynamo de schuldige.
Of is er een manier om de dynamo te testen.
dank voor jullie adviezen alvast.
kobus

kobuss

Geplaatst door kobuss (0) , lid sinds 15 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Volkswagen Golf? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

9 Reacties

tedkroon (0), 15 jaar geleden

Koolborstels van je dynamo vervangen/opwerken, zonodig je sleepring of vlak ophalen

kobuss (0), 15 jaar geleden

hoi ted
de spanningsregelaar zit gekombineerd met 2 koolborstels, deze drukken tegen de sleepringen, bedoel je deze borstels en de sleepring ophalen, bedoel je daarmee iets opruwen?? gaat dit met een zeer fijn stukje schuurpapier??
in ieder geval bedankt voor je antwoord, in het uiterste geval zet ik er een andere dynamo in.
kobus

Hans4037 (0) PRO, 15 jaar geleden

Als je de sleepringen op gaat ruwen zijn de borstels zo versleten.

Hans

tedkroon (0), 15 jaar geleden

Wie heeft het over opruwen? Onder ophalen verstaan we; indien de sleepring ingevreten is, deze op een draaibank weer licht afdraaien of zo nodig polijsten,. let wel tangentiaal (in de looprichting). Dit zijn routine klusjes bij loopringen en collectors van generators en motoren. Bij ons worden het veld en het anker 'gemeggerd" op doorslagspanning en afhankelijk van deze meting de wikkelingen in de schellak gevacuimeerd en daarna gemoffeld. Vervolgens wordt het anker gebalanceerd en met nieuwe lagers gemonteerd. Voilá!

Paulus8636 (0) PRO, 15 jaar geleden

Hoeveel is de spanning op de dynamoaansluitingen zelf??
Wanneer de spanning op de dynamo goed is en op de accu veel lager, dan zijn de kabelverbindignen de boosdoeners. Denk aan de rode kabel van de B+ van de dynamo naar de plus van de startmotor en de massakabel van de versnellingsbak naar de min van de accu.

Gr.
Paul

anoniem-1573996169 (0), 15 jaar geleden

even op de sloop een ander dynamootje halen

de Dokter (0), 15 jaar geleden

Een accu gaat niet stuk met een laadspanning van 13,3 volt.
Het is vreemd dat je al een paar accu's hebt versleten (hierdoor???)

Paulus8636 (0) PRO, 15 jaar geleden

Een akku gaat niet stuk van 13,3V laadspanning maar de TS schrijft ook dat met verlichting aan de spanning 1V lager is, en dat is natuurlijk te weinig.
Dus hier hebben we een dynamoprobleem of een bekabeling met te hoge overgangsweerstand.

Gr.
Paul

anoniem-1573996169 (0), 15 jaar geleden

multimeter is goed????

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volkswagen Golf of stel zelf een nieuwe vraag.