close auto
close

Surf Advertentievrij op Problemcar.nl!

Geen afleiding meer, alleen de antwoorden die je zoekt. Word VIP en geniet van een volledig advertentievrije ervaring.

Word VIP voor slechts €1,99 per maand!

Word vip

Volkswagen Golf I : Afgebroken nokkenaslager

Bouwjaar: 1982, Brandstof: Benzine, Motorcode: 1.8 8v gli

Hoi,

Ik heb maandag een golf 1 gli gekocht.

Bij het testdraaien merkte ik dat deze niet zuiver draaide op stationair toerental..

Heb naar de oliestop gekeken en deze had een grijze pap dus ik dacht dat is de koppakking die moet vervangen worden..

Aangezien de wagen ook al meer dan een jaar stilstond was ik tot het besluit gekomen eerst een bakje leeg te rijden alvorens de koppakking te vernieuwen.

Misschien dat de grijze pap kwam door de condens die er al die tijd is kunnen inkomen.

Dus, kan het zijn dat de grijze pap aan de oliestop gewoon condens is van te lang niet verwarmd stil te staan?

De olie onder het kleppendeksel is nog vrij dik en vertoont geen grijze watersporen, ook is het koelwater nog proper..

Mijn vraag aan jullie: is het verantwoord om eerst een paar 100km te rijden met bovenstaand probleem om eventuele condens te verwijderen?

Mvg,

Yoni

Geplaatst door

yonigolfv (0)

al 14 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

Hoi,

probleem opgelost,

ik ga de olie verversen en oliefilter vervangen, daarna een bakje benzine leegrijden en het zaakje terug bekijken.

weet niet hoe ik deze topic moet verwijderen...

alleszins bedankt,

mvg,

Yoni

yonigolfv 0

12 jaar

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volkswagen Golf of stel zelf een nieuwe vraag.