close auto
close

Surf Advertentievrij op Problemcar.nl!

Geen afleiding meer, alleen de antwoorden die je zoekt. Word VIP en geniet van een volledig advertentievrije ervaring.

Word VIP voor slechts €1,99 per maand!

Word vip

Volkswagen Transporter: Afgeslagen en daarna slecht aanslaan.

Bouwjaar: 1999, Brandstof: Diesel, Motorcode: 2.5 TDI ACV

Klant rijdt achteruit tegen een stoeprand omhoog en auto slaat af. Hij dacht eerst door dat hij tegen die stoeprand op wilde rijden, maar toen hij daarna probeerde te starten ging dat heel moeizaam.
Hij is toen voorzichtig naar huis gereden en de auto is vandaag door ons opgehaald. Auto sloeg goed aan, maar na een proefrit van 3 km en een tijdje stationair draaien sloeg hij af bij het wegtrekken. Toen direkt proberen te starten en dat ging ook weer heel slecht.
In de werkplaats gesleept en uitgelezen: foutkode "injektiebegin regeling, regelverschil" sporadische fout

We hebben de auto rechtstreeks op een tankje laten draaien maar ook daarmee slecht aanslaan. Even een half uurtje gewacht, toen sloeg hij wel weer goed aan. Na een minuutje draaien weer afgezet en direkt weer proberen te starten gaf weer een heel slecht startende auto die ook behoorlijk rookte. Alsof er lucht in het systeem zat.

Iemand een idee wat hier aan de hand kan zijn?

Geplaatst door

Siem Bijman (680)
badge vip badge

al 23 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

Doet me denken aan defecte brandstofpomp.

geert3496 0
badge

17 jaar

je moet even je tijdstip van brandstofinspuiting controleren,deze is alleen met de testkast af te lezen.
moet ongeveer rond 3 graden cas staan bij stationair draaiende motor

marcel6979 0
badge

17 jaar

D-riem 1 tandje versprongen?

jhl 0
badge

17 jaar

Vandaag van alles gechecked en uiteindelijk blijken er een paar tanden van de distributieriem van de brandstofpomp weggesleten. Morgen nieuwe erop en hopelijk dan weer opgelost. ik zie alleen geen duidelijke timing-punten. Iemand nog een tip hiervoor? Of moet de klepdeksel verwijdert worden en met een pasplaat de nokkenas op tijd gezet worden?

Poelies zijn niet losgeweest, dus lijkt me dat als de riem goed getimed staat er zonder verdere afstellingen de motor weer moet lopen/

Siem Bijman 680
badge vip badge

17 jaar

Hallo, bij de tdi zit op de pomp poelie een merkteken deze zet je gelijk aan het teken op het huis.M.b.v een microklokje draai je de pomp eerst met de klok mee totdat wijzer van klokje stil blijft staan, daarna draai je tegen de klok in totdat de schaalverdeling 0.53mm aangeeft.je kan de pomp nu aan de zijkant vast zetten boutje los pasplaatje weghalen en dan boutje vast.het motor merkteken kan je op je vliegwiel zien en van de nokkenas die heeft een gleuf aan de achterkant deze moet gelijk liggen aan de cil kop.het microklokje komt aan de achterkant van de pomp tussen de leidingen zit een boutje deze kan je eruit draaien (maar dat zal je wel weten). geef het klokje ong 2mm voorspanning mee


suc6 en groeten caspar

caspar 0
badge

17 jaar

sorry, nog wat vergeten als de pomp vaststaat leg je de nieuwe riem er om heen (nieuwe spanrol is ook een aanrader)dan de spanrol en nokkenastandwiel laat je los zitten,dan span je de rol (tegen de klok in) en dan pas het nokkenas tandwiel vastzetten . vergeet daarna niet het blokkeer boutje van de pomp los te halen en het plaatje er weer onder te monteren.wagen start nu in een keer en loopt als een zonnetje. als je het wil kan ik je een beschrijving van werkplaats elsa doorsturen laat dit dan even weten

Groeten caspar

caspar 0
badge

17 jaar

Graag Caspar. We hebben hem weer aan de praat en ook op tijd, maar die merktekens zijn niet echt duidelijk en alle info die duidelijker is dan wat we nu hebben (autodata en vivid) is welkom. We hebben niets losgehaald omdat hij voor die tijd ook goed liep en na een paar maal de injectieriem te monteren en weer een tandje verzetten is het gelukt. met Vag-com gechecked en hij staat keurig bij de groene lijn.

Siem Bijman 680
badge vip badge

17 jaar

Heb je al op TecDoc gekeken Siem?

jhl 0
badge

17 jaar

Heb ik niet Jan, maar is dat dan duidelijker?

Siem Bijman 680
badge vip badge

17 jaar

Ik zal dit even nakijken met de wagengegevens. Maar in alle geval TecDoc is heel handig. Per kwartaal krijg je een update van Duitsland. Het is een soort databank met alle filters en onderdelen (Fiaam, Mann, Knecht, Moog,....) en hierin zijn gegevens verwerkt hoe je distributies moet doen, de wisselintervallen e.d.

jhl 0
badge

17 jaar

www.tecdoc.de - nederlandse taal kiezen en dvd bestellen. Is te betalen maar is een peulschil voor de informatie.

jhl 0
badge

17 jaar

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volkswagen Transporter of stel zelf een nieuwe vraag.