Wagen wordt aangeboden met slecht stationair draaiend en vervolgens afslaande motor .
Ik bezit een Sun PDL 1000 en een Texa Axone pad .
Met beide scanners uitgelezen en de enige foutcode was een defecte koelvloeistoftemperatuursensor .
De sensor vervangen , foutcode is weg maar het probleem blijft .
Motor blijft afslaan en op +/- 2000 toeren slaat hij regelmatig over.
Verdelerkap , rotor , bougie's , bougiekabels en Lambdasensor zijn elders al vervangen .
Afwijkende data is dat de luchttemperatuur 90 gr en motortemperatuur 30 gr.
Als ik de lambdasensor afkoppel krijg ik geen foutcode en de motor loopt 600 toeren .
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
heb je de gasklep al in de bassisstand gezet en gereinigd dat dat wil nog wel eens de oorzaak zijn.
groetjes jan.
Is inderdaad ook al gebeurd
Inderdaad gasklep reinigen en evt. in basisstand zetten. En de omwisseling van de temperaturen klopt, want dat is naar alle waarschijnlijkheid verkeerd geprogrammeerd bij dit type, want hetzelfde hebben wij ook al eens gehad. Ook met de vag-com stonden de lucht-en koelvloeistoftemperaturen net omgekeerd.
Als je de akku eens loskoppelt, hoe is het dan? Wij hebben zo'n auto ook eens met zo'n probleem gehad en denkelijk zat dat probleem toen in de computer, want telkens als de akkupool even werd afgekoppelt was het een tijdje goed. Hebben wij toen een creatieve oplossing voor bedacht.
laatst nog iemand gehad hier op het forum waarbij de temperaturen verwisseld waren,weet alleen niet meer wat er toen aan de hand was..wellicht bied de zoekfunctie je uitkomst.
15 jaar
dat was ik,we konden het toen ism monteur al niet verklaren?.
Ik heb het probleem trouwens nog steeds,zoals HILGER omschreef!.
Na uren en dagen zoeken en de volgende zaken vervangen te hebben,had ik geschreven naar de verantwoordelijke volkswagen fabriek,reactie NIET ontvangen..
De officele dealer bij mij in de buurt,heeft ook uitgelezen en vond geen afwijkingen.
optie is laten staan,dan willen ze grondig diepgaand zoeken echter kostenpost...ik ben van plan evt. in te ruilen..
Vervangen ivm probleem stationair en afslaan:
1)Gasklep of te wel de regelunit (vrij prijzig),nieuw gekocht inlaten bouwen en inleren!.
2)bougie's
3)bougie kabels
4)koelwater temp.sensor
5)Verdeelkap (rotor+stator)
6)ECU
Accu+bobine+dynamo zijn gemeten waren OK.
vacuumslangen zijn OK.
injectors zijn OK.
Probleemomschrijving: Stationair loopt motor beroerd!.
Stationair erg laag in toeren +/- 600 schommelend en slaat wel eens af(ook na reinigen gasklep).
Onverklaarbaar: inlaattemp. uitlezing 90 graden
Koelwater temp sensor utlezing 30 graden (ook na vervangen sensor)
Ventilator slaat aan,motor koelt,uitleesapparatuur is NIET defect!.
De ECU krijgt verkeerde waarde's binnen hierdoor loopt de motor lijkt mij beroerd?.
Oplossing niet gevonden?.
Onverklaarbaar bij contact blijft mijn gasklep zoomen!!!..
dit was bij mijn oude gasklep niet het geval!!!.
Er is nog een topic over hetzelfde problematiek van deze GOLF 3
er is een link aangeboden door mij waar men met een osciloscoop metingen heeft verricht
en uitkwam bij een Relais..wellicht dat dit een bijdrage levert aan uw probleem?.
s6 en laat wat horen
15 jaar
http://www.tiepie.com/nl/automotive/4/11...
VW Golf loopt onregelmatig
succes en laat wat horen...
15 jaar
Ruimte op de as van de ontsteking? komt vaker voor bij deze 1.6 8klepper
gr
Peco power
Siem de (-) pool van de accu loshalen heeft tijdelijk effect,probleem komt terug:
Wat gebeurt er als je (-) pool zwarte kabel loshaalt en na 10 minuten terugplaatst is de vraag?.
Volgens mij reset de gasklep zich dan weer naar zijn oorspronkelijke stand,idem dito wat je met uitleesapparatuur kunt doen,zgn.inleren..
Wie het exact weet en het kan verklaren waardoor Motor stationair zo beroerd loopt mag het zeggen!..
Het moet een oplossend probleem zijn wat moet gelden voor alle GOLF 3 met AEE motoren...
15 jaar
Heb inmiddels het gasklephuis laten repareren eb het probleem is na twee dagen weer terug .
Hij liep na montage weer perfect
Heb nu twee foutcode's
17978 en 516
Heeft iemand daar iets aan ?
Met dank aan Gerrit Speek
foutcode: 00516
nl Schakelaar voor stationair toerental (nullastschakelaar) (F60)
Extra info bij de foutcodes. Intermittent
Mogelijke verschijnselen:
* Stationair toerental onjuist of buiten de specificatie
Mogelijke oorzaken:
* F60 out of adjustment
* Throttle body sticking
* Throttle cable in need of adjustment
* Kortsluiting tussen F60 en J220 (Engine Control Module)
* J220 defect
* Kortsluiting tussen J220 en aarde
* Moisture in throttle body connentor
Mogelijke oplossingen:
* Check and adjust F60
* Check F60 potentiometer and switches
* Adjust throttle body cable
* Kontroleer / repareer draadbreuk, kortsluiting, aansluitingen
foutcode: 17978 P1570
nl Motor Regel Eenheid Geblokkeerd door Beveiligingssysteem
Extra info bij de foutcodes. Intermittent
Mogelijke verschijnselen:
* de motor start, maar slaat onmiddellijk weer af
Mogelijke oorzaken:
* geprobeerd te starten met een verkeerde/beschadigde sleutel
* de motorregelmodule is vervangen zonder aan de startblokkering te zijn aangepast
* de ECU is onjuist
* de ECU krijgt geen stroom
* startblokkering defect of er zit een fout in
* de sleutel / het slot is geprobeerd te manipuleren
Mogelijke oplossingen:
* pas de steutel(s) aan op de Instrument Module en de ECU
* check stroomvoorzien op de ECU
* de ring om je contactslot is niets anders dan een antenne, hiervoor hoef je de sleutels niet opnieuw in te leren. Als de storing zich maar af en toe voordoet is de goedkoopste methode eerst de stekkeraansluiting van de spoel (ring om je contactslot) naar de wegrijblokkering schoon te maken. Met een klein beetje contact-spray. Niet in de spoel zelf spuiten, anders kan de spoel door de contact-spray defect raken.
Extra info:
* Als er geen andere gerelateerde fouten in de startblokkering zijn opgeslagen en de startblokkering gerelateerde meetwaardeblokken zijn in orde (behalve dat de start van auto niet is toegestaan), probeer dan een 'koude start'. Haal beide stroomkabels van de accu af. Houd beide uiteinden van de stroomkabels gedurende 15 seconden tegen elkaar aan (een eind uit de buurt van de accu!). Verbind dan weer de accu.
Ik heb precies dezelfde storing. Onbekende auto voor mij.
Zoeken en nog eens zoeken, maar achteraf eentje die de distributie gewoon niet op tijd heeft gezet. Deze stond op verkeerde merktekens.
Overslaan en afslaan deet deze auto. Maar rijdt nu weer als nieuw.
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volkswagen Golf of stel zelf een nieuwe vraag.
15 jaar