Volkswagen Golf: afslaan golf 2 uit 91 1.6 benzine

Bouwjaar: 1991, Brandstof: Benzine, Motorcode: 1.6 I

mijn golfje uit 91 met een 1.6 monopoint injectie motor heeft het volgende probleem....
als ik van de snelweg afkom en de koppeling intrap om terug te schakelen slaat hij direct af. je kunt hem wel starten zonder problemen maar hij blijft niet stationair lopen (moet het gas erop houden met ong. 2000 toeren) pas als je weer enkele honderden meters gereden hebt blijft hij weer stationair lopen...wel is mij opgevallen dat hij stationair nogal schommelt de eene keer loopt hij 750 toeren andere keer loopt hij ong 1200 toeren dit onafhangkelijk welke gebruikers ingeschakelt zijn..

iemand een idee??? ik dacht zelf aan de lamdasonde...?

Gr. Fred

Fred.

Geplaatst door Fred. (0) , lid sinds 19 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Volkswagen Golf? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

4 Reacties

hennep (0), 16 jaar geleden

grote kans dat deze defect is of contactpunten van stroomverdeler versleten

Fred. (0), 16 jaar geleden

de stroomverdeler en de bougie's met kabels is allemaal in orde kan ik de stekker v/d sonde eraf halen zodat deze op een noodprogramma gaat rijden??? waardoor ik kan kijken of dit het euvel is??

hennep (0), 16 jaar geleden

is te proberen maar meestal word het dan erger. stappenmotor en gasklephuis reinigen en natijd de klep weer in de goede stand. inlaat pakking lek of vacuumslanngetje lek van rembekrachtiger naar het inlaatspruitstuk kun je niet makkelijk bij. dit zijn de klachten die op deze site staan en ik ben tegengekomen gr jh

Fred. (0), 16 jaar geleden

heb de labdasonde gecontroleerd meet tussen de 0,15 en 0.95 volt dus die werkt, wat erg opviel is dat de carterontluchtingslang wat schuimvorming vertoonde en dit weer terug in de imlaat traject kwam deze afgekoppelt en aan een extern opvang fles gehangen en de inlaat traject incl.gasklephuis goed gereinigd hij blijft nu al twee dagen probleemloos rondrijden....wat betreft de schuimvorming waarschijndelijk (kleine) lekkage koppakking moet elke 1500 kliometer kleine hoeveelheid koelvloeistof bij vullen (is al meer dan 30 duizend kilometers zo) auto uit 92 met bijna twee ton ga ik niet meer de koppakking van vervangen...dus waarschijndelijk toch de vervuiling gasklephuis zoals je al eerdervermaeld had bedank voor het meedenken...gr. Fred.C

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volkswagen Golf of stel zelf een nieuwe vraag.