Ik heb de remblokken vernieuwd aan de voorkant, nu heb ik het idee dat de remblokken iets aanlopen, kan de voorwielen wel draaien.
is dit normaal, moeten de blokken niet geheel van schijf af zijn.naar mijn mening kun je de blokken maar op een manier plaatsen.
groetjes ,Laurents
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
deze zijn niet af te stellen! de remblokken lopen altijd wel iets langs de remschijven!
maar de wielen moeten soepel rond kunnen!
paul,
Kijk ook eens naar de afdekrubbers van de zuigers in de remklauwen.
Als deze beschadigd zijn kunnen de zuigers aangetast zijn door roest , waardoor ze niet volledig terug zakken in de rustpositie.
Met andere woorden : ze blijven dan de remblokken iets aandrukken.
mvg,
Hans.
Normaal moet je alles nazien (wat Hans zegt) en smeren (pennen) voordat je de blokken plaatst!
Soms zit er een roestrand aan de buitenkant van de schijf. Dit wil wel wat lawaai maken.
Zorg ook dat de remklauw kan bewegen. Met nieuwe blokken heeft hij een andere positie gekregen en meestal zit er dan wat roest op het deel waarover hij moeten schuiven.
19 jaar
Wat wel gebeurt is dat de remschijf zo is ingesleten door de blokken dat er een randje ontstaat (zoals hierboven gezegd)
Het kan dan zijn dat nieuwe blokken hier op 'hangen'.
Dit is natuurlijk niet handig, want dan remt zo'n blok alleen op die rand en niet op de volledige schijf.
Twee opties als dat zo is; 1. nieuwe remschijven, niet al te duur, maar soms lastig te doen. 2. De laat-het-de-professional-niet-zien manier: Slijptol pakken, auto voor op steunen zetten, gas geven (rustig!) en randje gelijk slijpen met de rest van de schijf.
Om je een idee te geven, je wiel hoort vrij te draaien als de auto op een steun/krik staat. Doet deze dat niet loopt ie aan en moet je het aanpassen.
let er wel goed op tijdens plaatsen van remblokken dat je ze aan de zijkant van een kleinbeetje kopervet voorziet zodat ze soepel heen en weer gaan, en vergeet ook niet om de cilinders terug te duwen, mocht dit nodig zijn voor het passen...(voorzichtig)
19 jaar
@ Bas; die optie 2.. is het niet eenvoudiger om dan gewoon met een handvijl op het remblok dat schuin af te vijlen lichtjes? Minder link, kan je alleen doen en geen kans op oververhitting van de blokken...
Is een mogelijkheid, maar dan moet je het elke keer doen als je je blokken vervangt, als je de schijf afslijpt niet.
Plus dat je dan een groter oppervlak hebt om te remmen met je blokken, dit lijkt me beter. (als je de schijven slijpt)
De beste optie blijft nog steeds gewoon vervangen, maar dat is aan de sleutelaar zelf... (is niet nodig als de schijf op het uitgeslepen punt nog dik genoeg is)
19 jaar
ok; helemaal duidelijk.. indien met beleid gedaan kan er een hoop inderdaad.
ennehhh.. ik heb dat ook wel gedaan hoor.. inremmen van raceblokken voor de wedstrijd hihihihihihi
heb de remblokken vervangen en na 100 km was alles weer normaal
14 jaar
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volkswagen Polo of stel zelf een nieuwe vraag.
19 jaar