wat is de oorzaak als ik op de hoge en lage drukleiding ongeveer 2 bar heb met ingeschakelde airco
en de leiding wordt bij de verdamper over ongeveer 10 cm koud daarna is de leiding weer lauw.
david
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Hallo,
Waarschijnlijk is de vulling niet ok
en is je orrifice vestopt.
Dit is een bekend probleem bij de passat diesel.
Succes, Pascal
Dat klopt, bij passat diesel is het een bekend probleem, ik heb precies dezelfde gehad. Onder het ruit in de scherm is hij nog koud en bij je schutbord ook maar na de orrifice heb je geen koude lucht meer .
Toen was de zuigdruk 4.2 en persdruk 7 bar
Maar ik denk dat de kleppen van de compressor stuk zijn 2bar lage en hoge druk kan niet .
Heb je ook de tempratuur gemeten vanuit de compressor perszijde wordt die heet/warm
was vergeten te melden dat ik al een nieuwe pomp + droger heb gemonteerd.
en met orrifice bedoel je hiermee een soort filter in de leiding.
want deze heb ik ook vernieuwd.(deze zat potdicht met slijpsel?)
zou er nog ergens een verstopping kunnen zitten
Indien je het systeem niet gespoeld hebt
zit de orrifice waarschijnlijk weer dicht. Dit
is inderdaad dat zeefje in de leiding.
Ook zal je nieuwe pomp niet lang functioneren
als er nog slijpsel in je systeem zit.
Om te spoelen heb je een speciale spoelset nodig.
Indien je het systeem weer helemaal in orde wil hebben
zul je moeten spoelen, helaas weer filter/droger en orrifice
vervangen, nieuwe olie toevoegen en maar hopen dat de
pomp nog geen schade heeft opgelopen.
Succes, Pascal
Je compressor is dan zo verrotgeweest, je zou hem echt moeten spoelen en via de hoge druk stikstof persen en kijken of de lagedrukgedeelte gelijktijdig oploopt tot 6a 7 bar zo kan je inschatten waar het probleem zit.
ik heb het probleem inmiddels opgelost.
ik heb het systeem eerst laten doorspoelen,het systeem zou nu goed moeten zijn,maar airco werkte
nog steeds niet.daarna bleek dat de condensor toch nog verstopt zat. deze vernieuwd en nu is het
in orde.heb wel voor de zekerheid de orifice nog een keer vervangen (zat nog een klein beetje vervuiling aan.
wat ik ook nog heb ondervonden is dat toen de auto binnenkwam er de verkeerde orrifice in zat (van een Ford) en dat deze ook nog verkeerd om zat gemonteerd.weet niet of dit ook met het stuklopen van de pomp te
maken heeft gehad?
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volkswagen Passat of stel zelf een nieuwe vraag.
16 jaar