close auto
close

Surf Advertentievrij op Problemcar.nl!

Geen afleiding meer, alleen de antwoorden die je zoekt. Word VIP en geniet van een volledig advertentievrije ervaring.

Word VIP voor slechts €1,99 per maand!

Word vip

Volkswagen Passat: airco

Bouwjaar: 1998, Brandstof: Diesel, Motorcode: AFN

Hallo Paul nog eens met mij. Als ik de wagen smorgens start schirpt de aircoriem. En als het warm is dat weg maar heeft toch ander geluid dan vroeger. Precies dat de riem fladert (contich). Pomp is 2jaar oud. Mij hebben ze wijsgemaakt dat de pomp zwaar draait door omstandigheden. De buis vanonder dat in de pomp gaat, is geraakt en is ovaal. Dat zou ook een oorzaak zijn, maar dat had die vroeger ook. Zou er iets zijn met de pomp? Pas op nazicht geweest en de drukken waren goed. Hartelijk dank. Erdar

Geplaatst door

erdar (0)

al 19 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

Weet je zeker dat het de aircoriem doet.
Meestal komt dit door de dynamomultiriem en zit de spanner vast of vrijlooppoelie van de dynamo is stuk

Benny1078 0
badge

18 jaar

problemen met aircopompen komen voor, ik denk dat het in dit geval is opgelost door de aircoriem iets strakker te spannen..

paul,

P. Kelder 0
badge

18 jaar

Pas op met dit geintje,de electro ventilator voor de airco wil ook nog wel eens piepend geluid geven.
Is het alleen met airco aan?

ricky 10
badge

18 jaar

Hallo, die ventilator is nieuw en Benny ik heb al geprobeerd zonder de alternatorriem, maar piepen de aircoriem nogaltijd. Dus het komt van daar. Zeg Paul zou het niet te maken met de afgeplatte buis dat onderaan de pomp zit, waardoor de gas daar moeilijker vloeit met als gevolg dat de pomp meer belast wordt. Of misschien dat er iets scheelt met de ventiel, dat juist voor de verdamper zit. Dank u heren.

erdar 0

18 jaar

Wil er iemand mij hierbij verder helpen? Dank u.

erdar 0

18 jaar

een kleine vernauwing lijkt mij geen kwaad te kunnen, maar het moet niet zo zijn dat het half geknepen wordt dat komt niet goed..

paul,

P. Kelder 0
badge

18 jaar

Als je het beziet vind ik dat het goed geknepen zit vergeleken met een andere Passat. Maar ze hebben de drukken nagekeken en die waren OK. Als de drukken goed zijn, zou ik toch van moeten vanuitgaan dat de circulatie goed is niet? Dank u.Paul

erdar 0

18 jaar

[quote=erdar]Als je het beziet vind ik dat het goed geknepen zit vergeleken met een andere Passat. Maar ze hebben de drukken nagekeken en die waren OK. Als de drukken goed zijn, zou ik toch van moeten vanuitgaan dat de circulatie goed is niet? Dank u.Paul[/quote]
ja.. daar mag je dan wel vanuit gaan... fijn is anders! maar nog wat... hoe heb je dat voorelkaar gekregen?

paul,

P. Kelder 0
badge

18 jaar

Het is eerder bij de vorige eigenaar gebeurd. Omdat dat buis juist onderaan de pomp inkomt, is die iets geplet door bv een drempel op te rijden. Dus gewoon de riem iets spannen? En zo spannen dat je aan de bovenkant, tussen de beide polies, de riem op zijn kant kunt draaien. Niet? Dank u

erdar 0

18 jaar

[quote=erdar]Het is eerder bij de vorige eigenaar gebeurd. Omdat dat buis juist onderaan de pomp inkomt, is die iets geplet door bv een drempel op te rijden. Dus gewoon de riem iets spannen? En zo spannen dat je aan de bovenkant, tussen de beide polies, de riem op zijn kant kunt draaien. Niet? Dank u[/quote]
probeer dat eerst maar eens, ik denk dat het dan wel is opgelost.

paul,

P. Kelder 0
badge

18 jaar

Ik zal het doen. Sorry voor al de moejte dat je voor mij hebt gemaakt. Dank u

erdar 0

18 jaar

erdar

sucses

paul,

P. Kelder 0
badge

18 jaar

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volkswagen Passat of stel zelf een nieuwe vraag.