close auto
close

Surf Advertentievrij op Problemcar.nl!

Geen afleiding meer, alleen de antwoorden die je zoekt. Word VIP en geniet van een volledig advertentievrije ervaring.

Word VIP voor slechts €1,99 per maand!

Word vip

Volkswagen Golf 2004: Airco koelt niet.

Bouwjaar: 2004, Brandstof: Benzine, Motorinhoud (cc): 1600, Vermogen (kw): 85

Hoi.

Ik heb een probleem met de airco van mijn auto.
Die deed het niet toen ik ‘m kocht, dus ik heb ‘m laten vullen, want die was helemaal leeg. Ik dacht eerst dat er een lek zat, maar gezien de staat van de auto denk ik eerder dat het slecht onderhoud is. Oke, dus hij doet het wel als ik de auto net start en als ik op de econ-knop van de climate control druk, gaat mijn toerental omlaag (dus de pomp slaat aan).
Maar nu valt me op dat de koelvin niet aanslaat.
Zou het kunnen dat de airco weigert te werken als hij de warme lucht niet meer kwijt kan? Of is het misschien een kapotte druksensor?

Groetjes Aidan

Geplaatst door

Aidan (150)

al 10 maanden lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

Als de aircocompressor werkt en er zit voldoende koudemiddel in , denk wel dat hij lek is , dan moet de koelvin gaan draaien , gebeurt dit niet dan stopt de airco met werken , de hogedruksensor schakeld het systeem uit
Dus drukmeters aansluiten en kijken wat er gebeurt
Slecht van diegene die hem zondermeer gevuld heeft had dit zo niet moeten doen en een testrapport moeten maken .
Fan controleren of deze zo wie zo wel werkt
En als er weer te weinig koudemiddel in zit werkt hij ook niet. En ben je de compressor nu aan het slopen.

kaleido 1 6865
badge vip badge

6 maanden

Hallo.

Als eerst bedankt voor de reactie.
Ik zal vragen of ze er drukmeters op kunnen zetten. Wat ik alleen gek vind.
Waarom slaat de koelvin dan niet aan.
Er stond wel eerst een foutmelding over te lage druk dat klopt. Omdat het hele systeem leeg was. Daarna is de melding gewist. Meschien een idee hoe je kan testen of de koelvin werkt. Ik zag iemand anders de stekker van de tempratuursensor los maken. Is dat verstandig of niet?

Aidan 150

6 maanden

Fan wordt aangestuurd door druksensor in hogedruklieiding rechts bij de koplamp in dunne aluminium leiding.
Relais even doorverbinden in de zekeringkast .

kaleido 1 6865
badge vip badge

6 maanden

Heb gezocht maar niks kunnen vinden.

Aidan 150

6 maanden

Waar heb je naar gezocht de druksensor ?
Volg de dunne leiding dan kom je hem vanzelf tegen.
Maar controleer ook de werking van de fan .

kaleido 1 6865
badge vip badge

6 maanden

Nou update.
Kon het relais niet kunnen vinden.
Wel een lekkage bij de druksensor zag allemaal groene troep. Dus lekt die daar gewoon. Vind het alleen nog steeds raar dat de koelvin niet draait.

Aidan 150

6 maanden

Koel fan gaat nooit direct draaien, alleen als de druk of teveel temperatuur te hoog wordt. Gaat ook weer uit als hij niet hoeft te koelen. Dus als hij na een tijd stationair draaien nog niet aanslaat doet hij het niet of krijgt hij geen signaal.

Siem Bijman 680
badge vip badge

6 maanden

Oke. Maar ik denk dus nog steeds dat hij kapot is. Gister stond ik voor de brug met de airco aan. En ineens kwam er uit de ventilatie roosters allemaal witte rook en van oder de motorkap. Dus ik denk dat hij de koelvin niet aanstuurt om het te laten afkoelen. Waardoor de druk gister zo hoog werd dat het langs de afdichtingen kwam

Aidan 150

6 maanden

Liep de temperatuurmeter niet in t rood dan?

harry4203 2650
badge vip badge

6 maanden

Nee. Bleef keuring op 90 graden.
Ik heb maar een nieuw filter droger en expansie ventiel druksensor hoge druk leiding bestelt.
Maar voordat ik alles aan ga laten sluiten eerst maar uitvogelen waarom de koelvin niet aanslaat voordat het straks allemaal uit elkaar klapt.

Aidan 150

6 maanden

Waarom dat allemaal bestellen , is niet de oorzaak , zinloos , laat eerst eens fatsoenlijk diagnose stellen .

kaleido 1 6865
badge vip badge

6 maanden

Omdat het daar nu toch al lek is en aangezien het systeem heel lang leeg heeft gestaan zal het filter droger wel vol zijn. Uiteraard is dat niet de oorzaak ik persoonlijk denk iets met een communicatie fout van de druksensor en koelvin
Voornamelijk de druksensor als die te veel druk zou voelen zou hij naar mijn mening het systeem uit moeten zetten. Dat is gister niet gebeurd

Aidan 150

6 maanden

Daarom heeft diegene die hem gevuld heeft zijn werk niet gedaan .
Eerst afpersen lek zoeken repareren enz.
Nu extra werk met kosten
Is er nu geen extra schade ?
Ben je nu ook koelwater kwijt?

kaleido 1 6865
badge vip badge

6 maanden

Dat weet ik nu.
Dat hij niet goed gevuld is.
Nee geen schade voor zo ver ik weet. Nee kvs zit er nog allemaal in. Heb net effe een mini test gedaan lang stuk gereden met de airco op econ (uit dus) en de koelvin voor de radiator slaat ook niet aan tempratuur liep op tot ik denk 100 graden? Die dikke streep tussen de 90 en 130.
K denk dus of de koelvinnen kapot of iets in de aansturing.

Aidan 150

6 maanden

Aidan, de koelvin kun je het beste checken door de auto juist stationair te laten draaien. Temperatuur in de gaten houden en wachten tot de vin aanslaat. Loopt de temperatuur te hoog op en slaat de vin niet aan, dan pas kun je stellen dat de vin niet werkt. (niet wordt aangestuurd of stuk is).

Als je gaat rijden slaat de vin normaalgesproken niet aan omdat de rijwind dan voor de koeling zorgt.

Siem Bijman 680
badge vip badge

6 maanden

Excuses vergeten te zeggen heb het ook stationair gedaan. Maar de koelvin is gewoon kapot. Heb met plus en min rechtsstreeks op de koelvin gezet en hij doet helemaal niks.

Aidan 150

6 maanden

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volkswagen Golf of stel zelf een nieuwe vraag.