Goeidag ik heb sinds kort een storing in me golf 5 1.4 tsi benzine
Het motormanagement lampje brand
De auto start moeilijk als die koud is moet gas bij geven de motor loopt onregelmatig stationair en heeft met rijden weinig vermogen ik vermoed dat ie in noodloop zit....heb hem uit gelezen en krijg de melding P2293 Fuel Pressure Regulator 2 performance.....heb het brandstof filter al vervangen hoop dat iemand hier de oplossing heeft
M.v.g
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Beste kun je beginnen met de benzinedruk te laten meten,
Mogelijke oorzaken.......:
benzinedruk Te laag,
benzine slangen/leidingen beschadigd (controleren op knikken, lekkage),
benzinepomp versleten/defect (doorstroom hoeveelheid van benzinepomp controleren),
hogedruk pomp versleten/defect en/of nok van hogedruk pomp versleten/defect (nok op inlaat nokkenas),
brandstofdruk regelaar defect, (N276),
genoeg punten om te (laten) controleren zou ik zeggen.
Klopt het dat er in de brandstof pomp die onder de achterbank zit ook nog een filter zit ?
6 maanden
Nee, jouw auto heeft een pijp filter die je al vervangen hebt,
heb je ondertussen al de mogelijkheid gehad om eerder genoemde punten te
(laten) controleren ?
Nee heb helaas geen brandstof druk meter.......dus ben van plan om te beginnen met een andere brandstof pomp als dat het niet oplost een andere brandstof druk sensor
6 maanden
En als het dan nog niet opgelost is een andere hoge druk pomp ?
op de goede Gok diverse onderdelen vervangen gaat een dure hobby worden op die manier,
Beste kun je bij een garage de benzinedruk laten meten en bij voorkeur de doorstroom hoeveelheid van de benzinepomp, dat is gegarandeerd goedkoper en je weet waar je aan toe bent,
maar dat is jouw keuze uiteraard.
Als ik nou de brandstof pomp vervang voor een goede die werkt dan moet de druk toch in orde zijn .......of zie ik dat vekreerd
6 maanden
Dat zie je helaas net iets te eenvoudig ....,
Je hebt een lage druk systeem (circuit) en een hoge druk systeem (circuit),
in het lage druk systeem zit o.a. de benzine pomp (in je brandstoftank), het benzine filter,
een lage druk sensor, de toevoer leiding van benzinepomp naar de hoge drukpomp,
en een retour leiding,
vanaf de hoge drukpomp begint het hoge druk circuit,
dit bestaat uit o.a. de hogedrukpomp, drukregel klep, hogedruk rail-(brandstof spruitstuk),
hoge druk brandstof leiding, hoge druk injectoren en de hoge druk brandstof sensor,
alles wordt geregeld/gestuurd door de motor computer (ECU),
de benzinepomp is electrisch en de hogedruk pomp is mechanisch,
deze laatste wordt bediend door een nok op de inlaat nokkenas,
aangezien je de foutcode P2293 Fuel Pressure Regulator 2 performance...,
uitgelezen hebt, vermoed ik dat het probleem in het hoge druk circuit zit,
m.n. de brandstofdruk regelaar (drukregel klep) op de hogedruk pomp is hierin verdacht,
ik weet alleen niet 100% zeker of de brandstofdruk regelaar los vervangen kan worden
of dat deze samen met de hogedrukpomp vervangen dient te worden, (is niet goedkoop),
beter is het (zoals eerder vermeld) een goede diagnose te laten stellen bij een garage,
dan weet je zeker dat je het juiste onderdeel / onderdelen vervangt en de juiste
reparatie procedure toegepast wordt.
Ik wil beginnen met de cam follower te vervangen die zit tussen de hogedruk pomp en nokas.....
6 maanden
Morgen komt me nieuwe hogedruk pomp binnen....hoop dat dat het hele probleem oplost......krijg soms ook fout code P0016 erbij maar heb begrepen dat dit kan komen doordat de hogedruk pomp kapot is
6 maanden
Ik hoop het voor je,
storing code P0016 kan ook gegeven worden als de distributie van tijd af is,
(onjuiste verhouding tussen krukas positie en nokkenas positie)
uitgerekte distributie ketting , spanners versleten..........,
we horen het wel als de nieuwe hogedruk pomp gemonteerd is of er
dan nog een storing en/of storing code aanwezig is of terug komt.
succes.
Ja laat het morgen weten hij draaid nu precies 3000 toeren als ik gas geef stationair lopen doet ie gewoon netjes
6 maanden
Zojuist andere pomp gemonteerd en helaas nog exact het zelfde probleem het klinkt alsof die niet genoeg benzine krijgt......toerental blijft hangen op 3000 toeren
6 maanden
Ik vermoed dat het Systeem in noodloop staat, (limp-mode),
uit veiligheid gaat hij dan niet boven de 3000tpm,
brand je motor storing lampje ook ?
Auto sowieso uit laten lezen met dealer apparatuur,
dus Niet met een huis, tuin en keuken uitlees apparaat, (die kunnen niet alles uitlezen),
Ik begin toch steeds meer het vermoeden te krijgen dat de distributie van tijd af is,
eerst maar eens laten uitlezen zou ik zeggen.
En hoe krijg ik hem van noodloop af dan ? Ja motor storings lampje brand als ik de foutcodes wis gaat die even uit
6 maanden
Als ik gas geef gaat ie beetje stotteren bij 3000 toeren net of die geen brandstof krijgt
6 maanden
Welke storing codes stonden er in , dezelfde als eerder (P2293 en P0016) of andere ?
beter is het om de storing codes uit te lezen (evt. opschrijven) en daarna wissen,
als de storing codes steeds weer terug komen zijn er ook nog steeds storingen aanwezig,
Heb je samen met de nieuwe hogedrukpomp ook de nok volger vervangen (als 1 geheel),
en heb je de nok op de nokkenas gecontroleerd (krassen, slijtage....., ) ?
zoals eerder gezegd uit laten lezen met dealer apparatuur en live data ook laten bekijken,
bij voorkeur de timing(distributie) ook laten controleren,
hij zal pas uit noodloop gaan als de storingen opgelost zijn.
Heb de foutcodes gewist en krijg ze steeds terug P2293 en P0016 heb de nok ook vervangen en geen slijtage op de nokas kunnen vinden
6 maanden
Nu loopt ie maar ruim 2000 toeren....het klinkt echt alsof die geen brandstof toevoer krijgt
6 maanden
Mijn vermoeden wordt steeds sterker dat de timing niet meer klopt, (distributieketting), laat dit en de punten die ik eerder genoemd heb controleren bij de garage, voordat de motor totaal in de soep loopt.
Ja ik ga de ketting vervangen is zoiezo handig bij de huidige km stand van 280.000 heb ook geen idee waneer die voor het laatst vervangen is en of die überhaupt al vervangen is......ga een ketting set bestellen inclusief de tandwielen en pakking zit zo rond de 120 euro dus dat is nog wel te overzien
6 maanden
Ik verwacht dat de ketting bij die km stand zeker al vervangen is,
aangezien de TSI motoren bekend staan om o.a. hun dis-ketting/spanner problemen,
nu kan het natuurlijk nooit kwaad om een distributie ketting-set van een TSI op tijd te vervangen,
maar ik blijf er bij dat diverse onderdelen vervangen Zonder een goede diagnose te
laten stellen een dure aangelegenheid kan worden,
Nu maar hopen dat een nieuwe ketting-set de oplossing zal zijn.
succes alvast.
Ja 1 ding scheelt ik kan het zelf ..... vervangen en de ketting maakt ook best wat geluid dus kwaad kan het niet denk ik
6 maanden
Zou het ook door een verkeerde olie kunnen komen ? Heb er nu 5 w 30 in zitten
6 maanden
Wat kan ook door de verkeerde motorolie komen ?
dat je auto slecht loopt of dat de distributie (hoogstwaarschijnlijk) van tijd af is ?
De juiste soort / type / kwaliteit motorolie is zeker belangrijk,
volgens mijn info mag er in jouw auto 5W/30 of 0W/30 motorolie,
ook de verversing termijnen zijn van belang, te lang doorrijden voordat de
motorolie en oliefilter vervangen wordt, geeft op de termijn zeker problemen,
echter je geeft zelf aan dat de distributie ketting hoorbaar is, en vermoedelijk al
van tijd af is, (gezien het slecht lopen en de foutcodes),
dan lijkt het mij voor nu belangrijker om [1]de timing te (laten) controleren,
of [2]de distributie ketting set compleet te vervangen (en uiteraard alles goed op tijd te zetten),
een motorolie verversing gaat dit niet meer oplossen,
Ik ken jouw technische kennis en technische vaardigheden niet
maar als je de ketting zelf gaat vervangen (zoals je aangeeft)....,
hoop ik dat je weet waar je aan begint.
Hoi Ja er zit nu 5 w 30 olie in dus dat zal dan wel goed wezen ik ga de ketting zelf vervangen mijn technische kennis is hiervoor meer dan genoeg twijfel alleen tussen een normale ketting of een geruisloze zoals er bij staat .,.....weet niet in hoevere je hier verschil van merkt
6 maanden
Het verschil tussen een "normale" en een "geruisloze" ketting ?
meestal hebben de goedkopere merken dit in hun beschrijving staan,
heb geen idee of dat geruisloze zo geruisloos is :-)
Beter is het om een distributie ketting set te kopen van een bekend en betrouwbaar merk,
voor €120,- die je eerder genoemd hebt, koop je echt gèèn kwaliteit is mijn mening,
en zeker niet voor een compleet dis-ketting set, dat kan goedkoop is duurkoop worden,
de meeste prijzen voor een compleet set beginnen bij zo`n €350,- à €400,- ,
en zijn dan van een beter en kwalitatief merk,
waarmee je -als alles goed gemonteerd wordt- jaren mee vooruit kan,
Ik zou er persoonlijk niet op bezuinigen en zeker niet op een onderdeel dat zo belangrijk
is voor de motor.
Ja klopt ik koop ook wel een complete set van kwaliteit maar via autodoc krijg je veel korting en zit die set rond de 200 euro dus dat scheelt best wel
6 maanden
Heb gister alle onderdelen binnen gekregen ga de ketting vandaag vervangen.....hopen dat de storing dan is opgelost
6 maanden
Auto is klaar en loopt weer als een nieuwe zonder foutcodes ketting was idd aardig gerekt en hij was aardig van tijd af kan ik hier ook fotos of videos plaatsten ?
6 maanden
Fijn dat het opgelost is en je auto weer goed loopt zonder foutcodes,
foto`s plaatsen via de knop afbeeldingen, video uploaden via youtube.
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volkswagen Golf of stel zelf een nieuwe vraag.
6 maanden