close auto
close

Surf Advertentievrij op Problemcar.nl!

Geen afleiding meer, alleen de antwoorden die je zoekt. Word VIP en geniet van een volledig advertentievrije ervaring.

Word VIP voor slechts €1,99 per maand!

Word vip

Volkswagen Golf IV: Airco te hoge druk 20-25bar

Bouwjaar: 2001, Brandstof: Benzine, Motorcode: 1.8T

Heb de laatste tijd niets anders dan problemen (=kosten) met mijn golf. Onlangs is de airco qua vloeistoffen volledig ververst (na een grote beurt)... een maand daarna, filter lekkage...nieuwe filter en weer alle vloeistoffen opnieuw erin. Een week daarna (=nu) hoor je de airco constant aan/uit schakelen. Bij stoplichten (stationair draaien) zie je de toerenteller gewoon op en neer gaan (airco in/uitschakelen) en tijdens 't rijden bij lage toerentallen voel je gewoon af en toe vermorgensverlies als de airco iets doet (nooit eerder last van gehad). Je hoort ook een geluid onder de motorkap uitkomen van 'vibratie', niet constant maar met 'vlagen'... je voelt ook de feedback in de pedalen daarbij.. alsof je op de handrem rijdt. Soms als je de motor afzet... dan hoor je zo'n 5-10 sec een enorme vibratie uit de motorkap komen (lijkt wel op nakoeling van airco, maar dan HEEL bruut)

Eerste diagnose van VW dealer is niet eenduidig... behalve dat de aircodruk erg hoog is.. tussen de 20-25 bar... maandag gaat'ie terug naar de garage... voor de ZOVEELSTE reparatie... wat zou dit kunnen zijn?! Kosten eventueel?!

alvast bedankt,
mischa

Geplaatst door

mischa1975 (0)

al 17 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

Vermoedelijk een kwestie van koeling........Slaat de ventilator wel in ?

Gr.

Petje57 0
badge

16 jaar

[quote=Petje57]Vermoedelijk een kwestie van koeling........Slaat de ventilator wel in ?

Gr.[/quote]
yup... de pomp draait gewoon en hij koelt 'gewoon'

mischa1975 0

16 jaar

Hallo,

Hij zal wel goed koelen,
maar werkt de ventilator voor, of achter, de
condensor(radiator) wel goed.
Stuur hem handmatig aan, indien de druk goed is is
de vulling ook ok.

Succes, Pascal

Er kan ergens een verstopping in het systeem zitten. Doormiddel van temperaturen meten op de leidingen kan men de oorzaker achterhalen en dat is toch meestal de filterdroger. Heb ook weleens gehad dat er overal korreltjes in het systeem zat, waardoor de expansieventiel niet goed werkte.

Te veel koudemiddel krijg je ook hoge drukken, maar dan is ie niet goed afgevult.

Goede werking van je ventilatoren is ook van belang. Stand één van je koelvinnen willen nog weleens defect raken.

Advies om de airco tot reparatie niet meer te gebruiken. De drukken zijn veel te hoog.

alexander242 0
badge

16 jaar

bedankt voor julllie reacties allemaal. Als 't inderdaad ligt aan 'te veel koudemiddel', dan ligt de oorzaak van 't probleem dus echt bij de garage (=foutieve afvulling)....

De garage heeft me inderdaad ook geadviseerd de airco effe niet te gebruiken... zal dat dus ook niet doen!

Laten we d'r maar 't beste van hopen... ben wel aan't overwegen om auto te vervangen (vanwege alle reparaties 't laatste jaar)... maar met wat?! Kan geen goed alternatief bedenken in deze (prijs) klasse waar ik zelf van zeg 'ja... dat is ook wel wat'... behalve dan de A3.. maar die is weer een stuk duurder (vind de ouwe A3 niet mooi)

mischa1975 0

16 jaar

vandaag auto weggebracht.... en op 't einde van de dag weer teruggekregen... en inderdaad.. er was bij de laatste reparatie te veel (koude) vloeistof bijgevuld en daardoor werd de druk te hoog...

... gelukkig hebben ze 't ruiterlijk toegegeven en hebben ze ook geen kosten in rekening gebracht! :-)

mischa1975 0

16 jaar

was de weegschaal van slag?

[quote=john5686]was de weegschaal van slag?[/quote]
geen flauw idee om eerlijk te zijn....

mischa1975 0

16 jaar

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volkswagen Golf of stel zelf een nieuwe vraag.