auto
close

Word Nu Gratis Lid van Problemcar.nl! 🚗💡

👉 Waarom lid worden?

Klik hieronder en word vandaag nog GRATIS lid!

Gratis lid worden

Volkswagen Golf 1999: Airco Troubles

Bouwjaar: 1999, Brandstof: Benzine, Transmissie: Handgeschakeld, Motorinhoud (cc): 2000

Airco troubles.
Als de airco word ingeschakeld ( climatronic) heb ik 5 tot 10 seconden koele lucht en daarna voel en meet ik warme lucht. Zet ik airco uit en aan, heb ik weer heel even koele lucht. Magnetische koppeling draait netjes mee bij ingechakelde airco, staat stil als airco op uit of econ staat.
Systeem is opnieuw afgevuld, maar baat niet. Na een week opnieuw gekeken , maar geen koudemiddel ontsnapt. Het relais ( onder de accu) is vervangen, de drukschakelaar. Geen resultaat. Uitlezen geeft alleen een storing op V71 recirculatieklep. Iemand een idee waar ik het nog kan zoeken?

Geplaatst door

Denden1978 (10)

al 2 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

Werkt de koelfan op de radiateur?
Wat zijn de drukken als hij uit valt?
Als de airco binnen warme lucht geeft werkt de compressor dan nog wel ?

Beide fans beginnen te draaien als de airco word ingeschakeld. Of de compressor nog werkt bij warme lucht weet ik niet. In VCDS geeft hij wel aan dat de compressor gewoon aanstaat en niet is uitgeschakeld door iets. Drukken durf ik niet te zeggen.

Denden1978 10

2 jaar

wat is er met V71 recirculatieklep? als 1 ding niet werkt gaat airco uit. temp? sensor binnen ook goed?

lange-frans 0

2 jaar

Het bekende euveltje, het tandwieltje in de klep is gescheurd waardoor hij soms blijft doordraaien. Als je de basissettings opnieuw doet is de storing weer weg. Als ik het goed heb begrepen heeft deze klep niets te maken met de aansturing van de pomp. Alle sensoren (inclusief die achter de bumper) heb ik los gehad, schoongemaakt en in VCDS uitgelezen. Als ik ze in mijn vuist had , zag je de temperatuur rustig omlopen in VCDS. Dus deze werken allemaal

Denden1978 10

2 jaar

Dat vcds zegt dat hij signaal krijgt wil niet zeggen dat hij ook draaid dus controleren , blijft de zuigleiding bv koud , als deze warm wordt werkt de pomp niet.

Als de airco aangezet word, word de leiding ook goed koud. Binnen heb ik een thermometer in het luchtrooster gestoken en dan zie je hem snel dalen tot een graad of 12. Dan stopt hij ermee en loopt de temperatuur weer op.

Denden1978 10

2 jaar

En als je wacht want na een korte tijd moet de temperatuur weer dalen , en zo loopt de temperatuur steeds heen en weer , verdampersensor anti ice sensor regeld dit , het kan natuurlijk ook druk gerelateerd zijn ? Vandaar de vraag wat zijn de drukken.

Dat eerste heb ik net uitgeprobeerd. Maar nadat hij heel even gekoeld heeft en daarna warme lucht blaast , blijft dit ook zo. Ik heb een 20 minuten met de thermometer in de auto gezeten, maar te temperatuur blijft steevast op 32 graden. Neem aan dat de de buitenlucht is die die blaast. Ik ga morgen eens langs bij de garage en de drukken eens opnieuw laten uitlezen. Heb net nog even met VCDS meegekeken, en er valt me wel op dat er bij sensor Evaporator Temperature G263 N/A staat. Zou dit de boosdoener kunnen zijn?

Denden1978 10

2 jaar

Daar zou een temperatuur morten staan , wat ik al zij deze sensor bepaald mede het af en aan slaan van de compressor.

Blijkt dat mijn auto deze niet heeft (1999) . Vanaf model 2000 zit daar deze sensor

Denden1978 10

2 jaar

Wat geeft de buitentemperatuursensor aan ?
Deze aan de bestuurskant in de paravan.

Onder de paravan zit niets bij mij, dat is alleen bij manuele airco's. Ik heb een climatecontrol. Sensor in de bumper. Outside Temperature: 31 C. Temperatuur Inlaatklep35 C Temperatuur Dashboardsensor. 34C .

Denden1978 10

2 jaar

Zit er links en rechts in het dashbord in de uitblaas toevallig geen sensor bij de latere types wel.

Nee daar zit helaas niks in. Ik ben vanmorgen terug gegaan naar de garage. Hier hebben ze de drukken gecontroleerd. Die waren goed. Hij had daarna de bijvul kast aangesloten en die wijzers zeiden dat er te weinig zuigdruk aanwezig was. Dus waarschijnlijk pomp ko?

Denden1978 10

2 jaar

Dat hoeft niet , lage zuigdruk is te weinig koudemiddel of een verstopping , compressor is bijna zeker niet defect , defecte compressor geeft een hoge zuigdruk.
Denk dat diegene die achter de kast stond alleen weet hoe de kast werkt.
Systeem leeg halen en kijken hoeveel er uit komt.
Ik gok op een lekke condensor.

Het viel hem wel op dat de pomp al eens vervangen was. Hij zag er nog te schoon uit voor 23 jaar. Inmiddels lees ik ook dat eventueel het expansieventiel kan tegenwerken of een verstopte condensor. Ik heb een aircospecialist in mijn buurt gevonden. Die heeft nog een weekje vakantie. Zal de auto eens bij hem brengen.

Denden1978 10

2 jaar

Auto gaat maandag naar de specialist, uitkomst laat ik hier nog weten

Denden1978 10

2 jaar

Auto is terug, de compressor is toch overleden. Bouwt te weinig druk op. Om het gefixed te hebben moet de condensor, copressor en droger vervangen worden a 990 euro. Dat is de auto me niet meer waard.

Denden1978 10

2 jaar

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volkswagen Golf of stel zelf een nieuwe vraag.