👉 Waarom lid worden?
Klik hieronder en word vandaag nog GRATIS lid!
Hallo ik zit even met een vraag? De vraag gaat over een golf 4 1.8T AUM 2001, ik heb net het probleem opgelost want de auto schommelde als een gek en was niet rijdbaar, bleek dat een bout uit me downpipe weg was en de pakking geknald was, nou dat is nu opgelost en de auto rijdt weer, ik had een bosch luchtmassameter, deze was helaas kapot want hij meette maar 90g/s met vol gas, heb hierna een stark luchtmassameter erop gezet, de auto heeft nooit echt lekker gereden met deze luchtmassameter want bij gas los stoot hij met deze luchtmassameter, toen de auto gemaakt was ben ik gaan rijden en ben ik gaan kijken naar de waardes en het viel me heel erg op dat ze auto echt enorm te rijk loopt en als ik het over enorm heb denk dan aan tussen -15 en -25 en dit heb ik gelogd op de cruise control met 100km/h, nou heb ik ook een nieuwe luchtmassameter gekocht van pierburg, hier rijdt de auto wel goed mee en meet hij wat beter dan de stark luchtmassameter, voordat ik pierburg luchtmassameter erop heb gezet heb ik de accu 2 uur lang los gehad om de fuel trims te resetten, ik ben toen met de pierburg luchtmassameter gaan rijden en met deze rijdt hij perfect en boost goed, weer getest met 100km/h op de cruise en nu meet hij perfect -5 en +5 dus perfect en rijdt nu gewoon zuinig, maar nu valt me iets anders op met deze pierburg luchtmassameter als ik de motor stationair laat lopen loopt deze erg lean denk aan +15 +25 en dit is ook hoorbaar je hoort de motor echt helemaal anders lopen niet echt smooth en soepel zeg maar hij schommelt niet ofzo blijft gewoon netjes 750 toeren draaien, maar waarom loopt mijn auto zo enorm lean met stationair en met rijden helemaal niet en gewoon perfect? Had daarna weer is die stark luchtmassameter erop gezet en daar ging die slechter mee lopen hij bleef even lean lopen maar met rijden ging hij met stark echt enorm te rijk lopen de heletijd zoals ik net zei, ik heb 2 filmpjes gemaakt, dit zijn video's van het rijden met de stark luchtmassameter en de pierburg luchtmassameter en daar moet je maar is op de lambda letten wat hij meet. Ik heb van alles bekeken en gecheckt ik heb de auto onder druk en rook gezet nergens komt rook uit dus heb geen vacuumlekkages, heb ook 0 foutcodes in mijn auto, dus waarom loopt die auto nu opeens zo enorm lean ik wordt er stapelgek van.
Video van live data pierburg luchtmassameter https://www.youtube.com/watch?v=bh2zRDHg...
Video van live data stark luchtmassameterstark https://www.youtube.com/shorts/GxGPw7TxN...
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Je praat over een down-pipe, dan is de kat met de lambdasensoren ook weg zeker, en de software aangepast? gaat daar dan niet iets mis?
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volkswagen Golf of stel zelf een nieuwe vraag.
2 jaar