Volkswagen BORA: Airco werkt niet

Bouwjaar: 2000, Brandstof: Benzine, Transmissie: Handgeschakeld, Motorcode: AGZ, Motorinhoud (cc): 2400, Vermogen (kw): 110

Mijn airco pomp schakeld niet meer in, vulling is gecontroleerd is goed, magneet koppeling op weerstand gecontroleerd is goed. Gekeken of ik spanning kreeg op de pomp en tot de conclusi gekomen dat ik maar 8,9v krijg iemand een idee?

Is een vw bora met agz motor ,station

Minsterbora

Geplaatst door Minsterbora (0) , lid sinds 5 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Volkswagen Bora? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

4 Reacties

kaleido 1 (1445) PRO, 5 jaar geleden

Dan zal er ergens een slechte verbinding zitten of draadbreuk vermoed ik
Controleer de bedrading en stekkers , de stekker op de hogedruk presstostaat of de hd press wil wel eens weg rotten.
Meet eens bij de zekering of je daar wel 12v hebt.

ricky (0) PRO, 5 jaar geleden

Hoe heb je gemeten?
Heb je gemeten op de beide 2 draden op de pomp of op 1 draad daarvan en dan je andere draad van de meter op massa? Bij het 2e, meet dan even op die 2 draden en kijken wat de spanning dan is, dan meet je belast.
Anders even zelf 12 volt op die 2 draden zetten en kijken of magneetkoppeling inschakeld en of de aitco dan koud wordt. Maar doe dit maar en seconde of 30 anders wordt de druk in het systeem veel te hoog!!

Minsterbora (0), 5 jaar geleden

Probleem is opgelost.
Ik had de bedrading afzonderlijk gemeten, rechtsreeks van de accu naar de plus op de pomp.
Ik merkte alleen dat de airco ven motor koelling ven en de hulp waterpomp het ook niet deden, die lopen via het g32 relai en die kreeg ook maar 8,9v. Verder zoeken of dat daar nog afzonderlijke stekkers tussen zaten en dat was er uiteindelijk maar 1 en die ging rechtstreeks naar de zekering box op de accu. Daar even wat weerstand metingen gedaan en het bleek dat 1 van de zekeringpoten dusdanig geoxideerd was dat de zekering vast gebakken zat en dus een te hoge weerstand leverde om voldoende spanning door te sturen.
Mijn dank is groot voor jullie mede gedachtens

kaleido 1 (1445) PRO, 5 jaar geleden

Bedankt voor de feedback

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volkswagen Bora of stel zelf een nieuwe vraag.