ik heb hier een GOLF IV 2.3 V5 MOT.AGZ staan. hiervan werkt de airco niet. de auto is uitgerust met een klimatronic.
drukken gemeten 7 bar in stilstand.
bij de pomp komt geen + aan. geef ik hem een + dan slaat de pomp in en werkt de airco gewoon.
de drukschakelaar (pressostaat) verbind ook gewoon door.
storings geheugen uitgelezen. daar stond drukschakelaar in. na het wissen is deze storing niet terug gekomen.
zekeringen gecontroleerd.
het bedieningspaneel is een keer gaan knipperen. ik weet niet wat ik daar van moet denken.
misschien dat iemand hier ervaring mee heeft en mij kan helpen.
bij voorbaat dank.
menno
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
bedrading aan de hand van schema controleren .
bij de stekker boven de startmotor wil er nog wel eens een draadbreuk ontstaan. controleer dit is
Inderdaad 4-polige stekker bij startmotor controleren,anders koelvinregeleenheid die ook de pomp aanstuurt defect zijn.Zit meestal onder de accu.
Werken de koelvinnen wel?
Hoi, heb je soms geen vulling gedaan en teveel gas bijgevuld dan heb je ook deze reactie, bedoel het niet verkeerd maar de simpelste dingen worden nogal eens vergeten he. Heb niet zoveel last van vw bhv scharan tenzij het om menselijke fout gaat dan.
Laatst soortgelijke storing gehad,bij die golf maakte de zekering (30A) boven op de accu geen goed contact.Je airco bedieningseenheid(regelapp)stuurt het koelventilator regelapp. aan die onder de accu zit,deze stuurt op zijn beurt de koelventilatoren en de magneetkoppeling aan.En volgens mij zit er bij dit modeljaar ook nog een thermoschakelaar links in de watervangbak die moet voorkomen dat de airco onder de 4 graden werkt,maar misschien is dit alleen bij een handbediende airco.
Heeft de auto ook nog een temperatuur schakelaar in een koelslang zitten zou ik eens controleren of die wel door verbind of heb je de storing al.
bedankt alvast voor de reactie's. klant heeft de auto weer meegenomen en maakt een nieuwe afspraak.
zodra ik meer weet zal ik het hier plaatsen.
gr. menno
heb zo iets ook een keer mee gemaakt was wel een ander merk was bij mij toen de regelmodule van de airo als ik er in kneep of er op tikte sloeg de pomp aan kan mischien ook nog tempratuursensor van de verdamper zijn als hij die heb.succes.
het bleek het stekkerblok te zijn boven de startmotor. deze was geheel geoxideerd. draden om de stekker heen geleid en probleem opgelost.
bedankt voor het meedenken.
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volkswagen Golf of stel zelf een nieuwe vraag.
19 jaar