close auto
close

Surf Advertentievrij op Problemcar.nl!

Geen afleiding meer, alleen de antwoorden die je zoekt. Word VIP en geniet van een volledig advertentievrije ervaring.

Word VIP voor slechts €1,99 per maand!

Word vip

Volkswagen Golf: Alarm blijft "hangen" Help!

Bouwjaar: 1997

Bij een Golf cabrio is telkens de accu leeg. Accu heb ik buiten de auto opgeladen. Na de accu in de auto te hebben geplaatst ben ik op zoek gegaan naar clandestiene stroomverbruikers door een lampje van 10W te plaaten tussen accumin en minkabel. Lampje ging branden en heb zekering één voor één verwijderd om de stroomverbruiker te zoeken. Opeens ging het alarm af. Accuminkabel losgenomen.Bij herplaatsing van de accupool ging het alarm er op en reageerde niet meer op de afstandbediening.
Ook mijn centrale deurvergrendeling reageert nu niet meer op de afstandbediening. Het alarm blijft "vast" zitten in de aktieve stand.
Het is een "texalarm av2155". Hoe kan ik dat resetten? Wie weet er raad?

Geplaatst door

autoleven (0)

al 20 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

Als je de gebruiksaanwijzing nog hebt en de daarbij behorende kaart met noodcode dan moet je die uitvoeren om het alarm te resetten.

Noodprocedure

U heeft een CODEKAART ontvangen met daarop vermeld de nood code. Met deze noodcode kunt u het alarmsysteem uitschakelen indien uw handzender niet zou werken of deze bent verloren. Bewaar deze kaart op een veilige plaats (niet in de auto, maar bijvoorbeeld bij uw autopapieren). Opmerking: als er tussen de diverse stappen van de noodprocedure een tijd zit langer dan 10 seconden. of er is een fout gemaakt, wacht dan 30 seconden en probeer de code opnieuw in te voeren. Oefen deze noodprocedure een keer, het voorkomt een hoop ergernis als het een keer echt nodig is om hem te gebruiken.

De noodprocedure moet als volgt uitgevoerd worden
I) Uw noodcode is bijvoorbeeld 24735 (uw eigen code staat op de codekaart)
2) Open de auto met de sleutel (het alarm kan nu afgaan).
3) Zet het contact aan, uit en weer aan.
4) De LED gaat na eventjes wachten rustig knipperen.
5) Na 2 maal knipperen (van het voorbeeld 24735), zet het contact uit en weer aan. De richtingaanwijzers knipperen nu een aantal malen snel.
6) Na 4 maal knipperen (van het voorbeeld 24735), zet het contact uit en weer aan.
7) Na 7 maal knipperen (van het voorbeeld 24735), zet het contact uit en weer aan.
8) Na 3 maal knipperen (van het voorbeeld 24735), zet het contact uit en weer aan.
9) Na 5 maal knipperen (van het voorbeeld 24735), zet het contact uit.
De richtingaanwijzers knipperen nu een aantal malen snel: het systeem is uitgeschakeld. U kunt nu binnen 2 minuten de auto op contact zetten, starten en wegrijden. Indien dit niet gebeurd schakelt de startblokkering na 2 minuten weer in.
10) Als u het contact uitzet zal na 20 seconden de startblokkering weer inschakelen en moet u opnieuw de nood code inbrengen alvorens u weer kunt starten.

6TAl7ADARPM6S

306 cabrio 0
badge

18 jaar

Geweldig bedankt voor je reactie 306 cabrio! Helaas heb ik geen gebruiksaanwijzing. Of de eigenaar een noodcodekaart heeft weet ik niet. Ik kom net terug van een ATC avond.Ik hou je op de hoogte. Vr.gr.

autoleven 0

18 jaar

De eigenaar heeft geen codekaart meer en daarom heb ik het alarm kortgesloten zodat de motor weer kan lopen. Ik kom een hoog stroomverbruik (700mA ) tegen in ruststand (alles uit) bij zekering 21. Dat is de zekering van de binnenverlichting, kofferverlichting e.d.. Na wat frutselen in de bedrading van de achterklep is het stoomverbruik verdwenen. Ik heb een amperemeter tussen de zekeringklemmen gezet. Mijn vraag is waar zit de schakelaar voor de kofferbakverlichting en is dat een kwikschakelaar? Ik zou graag een stroomloopschema van dit circuit hebben.
Groetjes!

autoleven 0

18 jaar

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volkswagen Golf of stel zelf een nieuwe vraag.