close auto
close

Surf Advertentievrij op Problemcar.nl!

Geen afleiding meer, alleen de antwoorden die je zoekt. Word VIP en geniet van een volledig advertentievrije ervaring.

Word VIP voor slechts €1,99 per maand!

Word vip

Volkswagen GOLF: Auto heeft geen compressie meer

Bouwjaar: 1998, Brandstof: Benzine, Motorcode: AGN, Motorinhoud (cc): 1800, Vermogen (kw): 92

Auto start van de een op andere dag niet meer. Ik heb zaterdag nog met de auto gereden, zondag niet en ik wilde maandagochtend naar mijn werk rijden maar de auto wilde niet starten. Geprobeerd om de auto aan te duwen maar ook toen wilde de auto niet starten.

Uiteindelijk de auto naar een garage gesleept en daar is geconstateerd dat er geen compressie aanwezig is. De garage heeft echter geen tijd om te kijken wat het probleem is dus de auto staat weer bij mij voor de deur. Nu opzoek naar een garage die wel tijd heeft.

Enig idee wat het probleem zou kunnen zijn mbt het niet starten van de auto?

Geplaatst door

Randinho79 (0)

al 8 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

Zo ineens geen compressie meer zonder voorgeschiedenis lijkt mij zeer onwaarschijnlijk.
Dan zouden er plots vier verbrande zuigers of vele lekkende kleppen de oorzaak moeten zijn en dat lijkt mij ook zeer onwaarschijnlijk.

Gr. paul

P. Kelder 0
badge

8 jaar

De garage denkt dat er nog een distributieketting in het motorblok zit en dat die waarschijnlijk kapot is. Ik laat er een andere garage naar kijken die wel tijd heeft. Bedankt voor de info.

Randinho79 0

8 jaar

Indien de Garage achter de Distributie-kap had gekeken was er duidelijkheid geweest.
Ik vind het al met al maar een vaag verhaal (garage)

Gr. paul

P. Kelder 0
badge

8 jaar

Ook een Ketting kan weldegelijk versprongen zijn , als deze een ketting heeft tenminste , ik heb resent een golf gehad die ook van het ene op het andere moment niet meer aan wou slaan , bleek ook de ketting er overheen gesprongen te zijn , aantal kleppen krom , had ook geen compressie meer.
Heeft deze een zwarte plastic afdekkap over de distributie zitten , heeft hij een riem , anders een ketting.
Kap er af halen en er achter kijken , heb je misschien al een antwoord.
Hebben ze daadwerkelijk compressie gemeten ? dat is meer werk dan even naar het riempje kijken.

Mijn Golf heeft een distributieriem (motorcode AGN) en die hebben ze nagekeken en daar is niks mis mee. Nu schijnt er nog een soort distributieketting te zitten aan de andere kant van het motorblok. Dat zou volgens de garage misschien het probleem zijn. Omdat de garage in 3 weken tijd nog steeds niks aan mijn auto heeft gedaan heb ik mijn golf daar weggehaald. Ik hoop bij een andere garage wel antwoord te krijgen wat het probleem is.

Randinho79 0

8 jaar

Je hebt aan de rechterkant een distributieriem liggen , die over 1 nokkenas loopt , aan de andere kant loopt een ketting over de beide nokkenassen.
Als het bij 1 van de 2 mis gaat , heb je kromme kleppen en geen compressie.
Timing controleren is niet zoveel werk , vind het een beetje vreemd dat ze hem 3 weken hebben laten staan , wat had je afgesproken ?
Er is toch wel een garage te vinden die even diagnose kan stellen.

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volkswagen Golf of stel zelf een nieuwe vraag.