close auto
close

Surf Advertentievrij op Problemcar.nl!

Geen afleiding meer, alleen de antwoorden die je zoekt. Word VIP en geniet van een volledig advertentievrije ervaring.

Word VIP voor slechts €1,99 per maand!

Word vip

Volkswagen Golf III : auto houd in en stotterd een beetje

Bouwjaar: 1997, Brandstof: Benzine, Motorcode: 1595cc

ik heb een golf lll uit 1997, 1600cc injectie. ik heb de distributie riem vervangen maar ik heb het gevoel dat hij zins die tijd een beetje inhoud en met normaal optrekken hikt hij een beetje. vervolgens slaat de toeren begrenzer in bij ong 5000 onw/min. heb na het vervangen nog een keer alles gecontroleerd maar alles staat op zijn merkteken, heb met een stroboscoop lamp gekeken of de ontsteking op tijd staat en dat stond hij wel, schommelde alleen wel erg heen en weer dus kan niet echt goed zien of hij nou echt op tijd staat en voor de onstekings poelie staan geen merktekens op het blok. als je in neutraal gas geeft en je laat hem terug vallen naar stationair dan dan schommelt het toerental in het begin even, motor start voor de rest perfect. het is een injectie dus kan het misschien daar aanliggen. bepaalde sensoren die smering zijn.

Geplaatst door

Calibratje (0)

al 16 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

injectorhuispakking verrot, is een bekende kwaal.

Groeten Marcel

hellbat 0
badge

16 jaar

en waar zit deze, bij gasklephuis ergens in de buurt of niet. en verklaart dit dan de problemen, wel vreemd dat dat nu gebeurt.
groeten yves.

Calibratje 0

16 jaar

onder het gasklep/injectorhuis zit een dikke rubberen pakking van ongeveer 1 cm dik. Deze verbrokkelen van de binnenkant uit. Spuit hem maar eens in met remmenreiniger oid. je zult zien dat hij dan iets harder gaat lopen.

Loshalen, gasklep/injectorhuis demonteren met de boutjes bovenin, dan onderlangs de moeren losdraaien ( let op, de draad van de startmotor loopt er net onderlangs, dus even accu loskoppelen.) dan kun je de pakking ervanaf halen. Je zult zien dat deze helemaal ingevreten is.

Groeten Marcel

hellbat 0
badge

16 jaar

oke bedankt ik ga even kijken.

groeten yves

Calibratje 0

16 jaar

wat bedoel je trouwens met deze verblokkeren vanaf de binnenkant uit, bedoel je daar die pakking mee.

Calibratje 0

16 jaar

o nee sorry tekst verkeerd gelezen. excuses

Calibratje 0

16 jaar

maar weet je ook toevallig dat het normaal is dat die toerenbegrenzer zo vroeg in springt of komt dat ook door die pakking

groeten yves

Calibratje 0

16 jaar

dat durf ik zo 123 niet te zeggen

zorg eerst maar eens dat hij fatsoenlijk loopt, daarna verder kijken. Kan ook een afregeling van het motormanagement zijn, koud, stationair niet meer dan xxxx toeren ofzo

Groeten Marcel

hellbat 0
badge

16 jaar

ik heb even gekeken maar z'n pakking zit er niet. ik denk dat jij het hebt over een auto met single point injectie dit is multi point. ik weet dat er bij single point injectie wel z'n pakking zit.

groeten yves

Calibratje 0

16 jaar

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volkswagen Golf of stel zelf een nieuwe vraag.