Volkswagen Golf 2009: auto houd in / stottert bij gas geven

Bouwjaar: 2009, Brandstof: Benzine, Motorcode: CAX, Motorinhoud (cc): 1400, Vermogen (kw): 90

Hallo,

Ik heb nu 3,5 jaar een golf 6 1.4 tsi met caxa motor.

Zolang ik de auto heb ,heb ik het volgende probleem :

als ik weinig gas geef is het bijna niet voelbaar,maar geef ik iets meer gas (zeg maar bij 25 procent gas ingetrapt en meer) dan houd de auto wat in en stottert wat.

als hij dit doet,dan zie je de toerental meter ook wat haperen / haken ( koppeling slipt niet )

Toen de auto nog garantie had, al meerdere keren bij de vw specialist geweest met dit probleem maar zonder enige resultaat.

Er zijn inmiddels al vele onderdelen vervangen :

Kettingset
dsg koppelings set
hogedrukpomp
brandstofpomp in de tank
gasklephuis
n75 klep
diverter valve
nieuwe turbo
Bobines en bougies
map sensor
tempratuursensor
inlaatkleppen gereinigd.
accumulator dsg7 vervangen

compressie test schommelt tussen de 11.3 - 12 bar

auto heeft nooit foutcodes. niet met vagcom of met een andere uitleesapparaat.

Auto was eerst gechipt maar is inmiddels al een tijdje origineel weer.

Het probleem word wel erger. in het begin deed hij dit alleen tot dat de auto op bedrijfstempratuur was.maar nu doet hij het ook wel als die goed op tempratuur is. (dan wel iets minder erg)

Zijn er mensen hier die dit bekend voorkomt? of enig idee hebben wat dit kan zijn?

alvast bedankt.

100Nxdropje

Geplaatst door 100Nxdropje (0) , lid sinds 18 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Volkswagen Golf? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

5 Reacties

Ehombie (45) PRO, 3 maanden geleden

ben eerder benieuwd naar redenen van enkele onderdelen om te vervangen?

bert klein (90) PRO, 3 maanden geleden

Auto kan best een kortstondige storing hebben , zodra de auto stop gezet wordt en opnieuw op contact gezet is de storing gewist.
Met vcds of dealer gelijkwaardig uitleesapparatuur uitlezen is de enige optie om onnodige delen te vervangen .

100Nxdropje (0), 3 maanden geleden

Je hoort of leest wel eens wat op internet van dat het wel aan dit of dat zou kunnen liggen.daarom heb ik een paar dingen vervangen. Ketting , en koppeling was onder garantie vv. Wastgate klep zat speling op wat een probleem is bij deze motoren. Spruitstuk kan je wel los vervangen maar turbo moet toch los, daarom heb ik de complete turbo direct maar vervangen. Ik zal binnenkort wel even een afspraak maken bij een goede garage die hem ook rijdend gaat loggen.mieschien dat er wel wat uitkomt. Bedankt voor de reacties

atte (0) PRO, 3 maanden geleden

Controleer eerst nog eens de live-data van de lambdasensor; spanning moet tussen de ongeveer 450 en 900 mV liggen. Kan je doen met een multimeter of met een diagnosetester.

100Nxdropje (0), 3 maanden geleden

Ga ik proberen deze week!

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volkswagen Golf of stel zelf een nieuwe vraag.