Volkswagen Golf 2010: Koude kachel. Kachelradiateur, thermostaat en waterpomp vervangen

Bouwjaar: 2010, Brandstof: Diesel, Motorcode: CBB, Motorinhoud (cc): 2000, Vermogen (kw): 125

Beste medeforumleden,

Ik heb een kachelprobleem met een Golf 6 2.0 Tdi uit 2010.

Op de snelweg werkt de kachel perfect maar zodra er je eraf gaat begint de kachel koud te worden. Ook stationair is hij koud, geef je een beetje gas tot 2000 rpm werkt de kachel weer.

De volgende onderdelen zijn vervangen door nieuwe onderdelen:

Kachelradiateur
Waterpomp
Thermostaat
Radiateur

Beiden leidingen naar de Kachelradiateur worden warm en de kachelklep werkt ook goed. De in en uitgaande leidingen van de normale radiateur worden ook warm. In de auto zit een 2/4weg thermostaat. Deze is dus maar op 1 manier te monteren (kan niet omgedraaid zitten)
Er komt op de computer ook geen storing naar boven.

De auto is volgens de garagehandleiding ontlucht (zonder vacuüm apparaat)

Heeft er nog iemand ideeën? Bij mijn weten is alles wat hiermee te maken kan hebben vervangen.

Alvast heel erg bedankt dat je de moeite hebt genomen om mijn bericht te lezen!

Kyra078

Geplaatst door Kyra078 (0) , lid sinds 1 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

2 Reacties

6 maanden geleden - kaleido 1

Zit er achterop de motor geen apart electrisch waterpompje , werkt deze.?

6 maanden geleden - Kyra078

Bedankt voor je reactie. Er zit een kleine tweede waterpomp onderop de motor. Deze werkt naar behoren

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volkswagen Golf of stel zelf een nieuwe vraag.