close auto
close

Surf Advertentievrij op Problemcar.nl!

Geen afleiding meer, alleen de antwoorden die je zoekt. Word VIP en geniet van een volledig advertentievrije ervaring.

Word VIP voor slechts €1,99 per maand!

Word vip

Volkswagen Caddy: Auto schut met neus zo erg dat je kuiten trillen

Bouwjaar: 2008, Brandstof: Diesel, Motorcode: 1,9

als je rijd dan gaat het soms (meestal) goed maar in de verte voelje je iets denk links voor maar soms gaat ie als een malle dwaas aan het schudden dat je liever wil stoppen als doorrijden o ja in het stuur voel je niets en als je gas loslaat dan stopt het direct. de aandrijfashoes is bij de keuring vervangen links binnenzijde de caddy heeft al 160.000 gelopen en het is een dsg automaat.

o ja hij hikt ook als een gek als ik wegrij vanuit stilstand !!!!!!



voor de rest een prima vervoermiddel ha ha (mijn vorige auto /is/was/wordt een mercedes) denk ik maar weer pffft !!!!

Geplaatst door

werkt-nu (0)

al 16 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

ben bang dt 2massa vliegwiel is die je voelt
als je 2000rpm draait voel je niks vanuit stilstand
maar trek je op de koppeling weg dan is het zeer irritant om mee weg te rijden

laat dit ff door de dealer controleren dan weet je zeker

was dit ook voor het vervangen van de aandrijfashoes?? DSG bak heeft die ook 2massa vliegwiel???lijkt verdacht veel op 'n kapotte homokineet zeker omdat met accelereren dit voordoet en met gas los verdwijnt.

Dus alleen met gasgeven voel je dit? DSG heeft geen 2 massa vliegwiel en dit probleem lijkt ook niet op een vliegwiel probleem, tenminste de wagen gaat hiervan niet schudden e.d.. Ik denk net als Robby 1 van de 2 binnendste homokineten van de aandrijfassen die versleten zijn, de hoes was al stuk dus grote kans dat deze te laat is vervangen en je nu dus de gevolgschade voelt.
Alleen dat vanuit stilstaan wegtrekken klopt dan weer niet met de aandrijfas (die voel je pas als je al aan het rijden bent) , dat zou dan weer een ander probleem kunnen zijn. Beste is idd even een vag monteur laten voelen.

ricky 10
badge

13 jaar

Allemaal Hartelijk dank voor de inbreng!!!!

Ik heb een nieuwe kruiskoppeling linksvoor binnezijde gemonteerd probleem opgelost !!!!!!

Maar ik zit nog wel met het erg schokkende wegrijden, bij de vag ben ik al wel eens geweest die zegt dat het in een of andere regeling van de dsg zit en niet in een mechanisch probleem! (dus geen tegemoed komen in garantie)

afijn wie het weet mag het zeggen!

of moet ik een nieuw probleem aanmaken?

Allemaal hartelijk dank !!!!!!!!!

werkt-nu 0

13 jaar

Is het het meest voelbaar in z'n 2 in D stand bij ongeveer 10km/h en dan gasgeven? Voel je dan een trilling? Zoja dan denk ik aan de koppeling voor zowel de 6 bak en de 7 bak versie (weet niet wat de Caddy vaak gebruikt).
Bij de 7 bak versie gaat heel vaak de koppeling stuk (is met droge koppeling) en bij de 6 bak (natte koppeling) ook wel maar veel minder.

ricky 10
badge

13 jaar

hallo hier een beschrijving van het probleem:

als de motor koud is gaat ie best alstie warm is is het een ware ramp nl. als je voor de verkeerslichten staad en je geeft gas dan springtie vooruit en laat de automaat de aandrijving gelijk weer schieten dus je rolt een beetje geeft iets gas bij en hij pakt hem redelijk op of als je aan het parkeren bent je geeft iets gas automaat schakeld in en laat met een knal weer los!! olie is ververst maar geen verschil, bij volkswagen zeiden ze de regeling van de bak die moest het wezen! oja mischien belangerijk als ik op de cruise rij dan zweeft de motor 100 toeren mooi hee zo'n wonder op wielen ;-)

groet Piet

werkt-nu 0

13 jaar

Dit is echt zoiets wat je zelf moet voelen om het goed te kunnen beoordelen maar ik denk dat die garage gelijk heeft..

ricky 10
badge

13 jaar

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volkswagen Caddy of stel zelf een nieuwe vraag.