Volkswagen Golf V: auto start niet meer

Bouwjaar: 2008, Brandstof: Benzine, Motorcode: 1.4tsi 170pk

Hallo mensen,

ik heb een probleem met mij auto en zou graag van jullie willen weten wat er aan de hand kan zijn.

heb een golf5 tsi 1.4 170pk bouwjaar 2008 met nu 140.000 km op de teller.

in het weekend ging ik stukje rijden onderweg naar huis zag ik klein beetje rook uit de uitlaat komen (witterook)en het stonk beetje verbrand, maar was 2 straten van huis dus reed stukje door en plotseling viel auto uit.
Nu is de auto altijd dealer onderhouden geweest en heb ik verder nooit problemen gehad behalve dat ik ongeveer op de 5000km litertje olie moest bijvullen.

toen heb ik de volkswagen service gebeld en die zei dat het de koppakking kon zijn maar heb nooit koelvloeistof hoeven bij te vullen verder heeft de auto ook geen fout melding gegeven. hij is ondertussen wel meegenomen naar garage maar wil wel wat informatie verzamelen over wat er gebeurd zou kunnen zijn.

mijn vraag is aan jullie wat zou het probleem kunnen zijn?

als het de koppakking is wat gaat zoiets kosten?

alvast bedankt

groet

golf5gt2008

Geplaatst door golf5gt2008 (0) , lid sinds 10 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Volkswagen Golf? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

18 Reacties

ricky (0) PRO, 10 jaar geleden

Kan van alles zijn maar de koppakking is het zeer hoogstwaarschijnlijk niet, deze gaan nooit lek.
Doet hij echt helemaal niets meer of geeft hij nog wel een beetje teken van leven als je hem start? En klinkt het startmotorgeluid nog wel hetzelfde?
Dit is een twincharger en bij dit blok gaat van alles stuk dus het kan varieren van inspuitpomp tot distributieketting tot de turbo dus zou even afwachten wat hun diagnose is en welke storing er in het geheugen staat.

golf5gt2008 (0), 10 jaar geleden

hey ricky bedank voor je reactie.

er zit nog leven in startmotor klinkt ook gewoon normaal hij slaat alleen niet meer aan.
ben gebeld door de monteur die zei datie niks kon vinden ze hebben met moeite de compressie kunnen meten omdat de auto niet start en er was nauwelijk compressie.
nu moet de kop eraf gehaald worden om te kijken wat het probleem is alleen het kijken kost me €320
en volgens de monteur geeft de auto geen foutmelding aan.

golf5gt2008 (0), 10 jaar geleden

Vandaag even naar de dealer geweest
Diagnose: kleppen sluiten niet zuigerveren zijn goed.alles is nog goed maar ze willen de kop reviseren en de turbo is uit elkaar geknald kost me totaal 3400€
Zit er hier een logica in?

P. Kelder (0) PRO, 10 jaar geleden

Deze motoren zijn zeer gevoelig voor koolaanslag.
Daarom is het van belang af en toe een toevoeging bij de brandstof te doen. Daarmee voorkom je dit soort dure rep.

Gr. paul

golf5gt2008 (0), 10 jaar geleden

en over wat voor soort toevoeging heb je het dan? gooi dr wel is injectie reiniger in maar thats it of gooi em vol met v-power om de zoveel tijd

golf5gt2008 (0), 10 jaar geleden

en dat zouden ze toch eigenlijk wel moeten weten bij de dealer dan? word dat niet gedaan bij de interval?

P. Kelder (0) PRO, 10 jaar geleden

[quote=golf5gt2008]gooi em vol met v-power om de zoveel tijd[/quote]
Het middel wat wij gebruiken is van merk Forté of wepp. (niet verkrijgbaar bij tankstations of onderdelen leveranciers)
V- Power draagt niet bij aan een (inwendig) schonere motor, onderzoeken hebben dit aangetoond..

Gr. paul

ricky (0) PRO, 10 jaar geleden

Is de ketting niet versprongen en daardoor de kleppen geraakt en dus daardoor geen compressie?

golf5gt2008 (0), 10 jaar geleden

wat mij is verteld dat de kleppen niet meer sluiten door onbekende oorzaak en daardoor geen compressie
dat de turbo geen olie heeft gekregen en daardoor uitelkaar is geknald.
maar ik heb die dag een klein ritje gemaakt en alles deed perfect stond voor het stoplicht 2 straten voor me huis voor dat ik klein beetje rook zag heb ook heel rustig gereden en direct aan de kant gezet snap niet hoe heel die motor het heeft begeven.
is dat normaal op 141.000?

golf5gt2008 (0), 10 jaar geleden

en er zijn geen fout meldingen omdat het een mechanische probleem is. (is me verteld)

P. Kelder (0) PRO, 10 jaar geleden

Net wat ricky zegt, mogelijk is de ketting versprongen ?

Gr. paul

golf5gt2008 (0), 10 jaar geleden

En hoe kan ik daar achterkomen? zit daar een bepaalde garantie op? aangezien er enige tijd veel problemen met de ketting zijn geweest met deze tsi motorjes.
Want de dealer zegt gewoon dat de kleppen zijn blijven vast zitten op een of andere manier waarschijnlijk slijtage??

P. Kelder (0) PRO, 10 jaar geleden

[quote=golf5gt2008]zit daar een bepaalde garantie op?[/quote]
Wij kunnen hier niet voor de dealer spreken, hiervoor zul je in overleg moeten gaan.
Een vervolg diagnose kan het e.a verhelderen..

Gr. paul

golf5gt2008 (0), 10 jaar geleden

maar wat is jullie mening? een 5 jaar oude auto met 141.000 en nu al dood? is dat normaal?

golf5gt2008 (0), 10 jaar geleden

heeft het misschien nu om rechtsbijstand in te schakelen?

P. Kelder (0) PRO, 10 jaar geleden

[quote=golf5gt2008]maar wat is jullie mening? een 5 jaar oude auto met 141.000 en nu al dood? is dat normaal?[/quote]
Even zomaar een vraag.

Is de complete onderhoudshistorie bij de dealer bekent en uitgevoerd ??

Gr. paul

ricky (0) PRO, 10 jaar geleden

Zit net weer ff terug te lezen en je zegt dat de turbo uit elkaar is geknald, dat komt idd ook vaker voor maar dat kan een reden zijn dat hij niet meer aanslaat. Als de schoepenas stil blijft staan (uitlaat zijde) en gebroken is oid dan kan hij zijn uitlaatgassen niet kwijt en dan slaat hij ook niet aan. Ik begin nu het idee te krijgen dat het alleen maar je turbo is die dit probleem geeft en niet de kleppen oid.

golf5gt2008 (0), 10 jaar geleden

ja paul hij is altijd bij de dealer onderhouden ze hebben de auto daarom ook onder mobiliteitsgarantie meegenomen

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volkswagen Golf of stel zelf een nieuwe vraag.