Volkswagen Polo: auto start s'morgens goed maar na een rit start hij zo nu en dan

Bouwjaar: 2007, Brandstof: Benzine, Motorcode: 1600

motor draait goed rond maar slaat slecht aan dan na twee keer starten en dan na 10 keer starten wat kan het probleem zijn
bogie vervangen,
er zit wel een k filter op

langshetwater

Geplaatst door langshetwater (0) , lid sinds 16 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Volkswagen Polo? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

9 Reacties

moderator (0) PRO, 16 jaar geleden

2007 ? Garantie zou ik zeggen.

autobedrijf van breugel (0) PRO, 16 jaar geleden

ik heb vandaag toevallig vandaag hetzelfde probleem gehad, alleen was het bij mij een polo 1.3 uit 96.
wel starten maar niet aanslaan.
anwb had onsteking vervangen maar heeft niet geholpen.
tijdens starten viel spanning weg van pomp en onsteking.
contactslot was bij mij de boos doener.
probeer tijdens het starten een de sleutel heen en weer te bewegen, als hij dan wel pakt is het slot kapot.
sucses
Bart

flip003 (0), 16 jaar geleden

Benzine of diesel?

flip003 (0), 16 jaar geleden

Benzine dus.
Kan de temperatuursensor zijn.
Of de lambdasonde.
Gaat het motorstoringslampje niet branden?

Maar langs de andere kant, als hij van 2007 is ga je toch gewoon naar een officiele vw-dealer.

En onthou ook, VW is alleen goed in dieselmotoren, met benzinemotoren zouden ze zich beter niet met bezig houden, ze kennen er toch niets van. Veel te vaak problemen.
Zie nu zelf. Een nwe wagen en de miserie begint al.
Voor benzinemotoren moet je bij de Jappen zijn. Simply the best.

P. Kelder (0) PRO, 16 jaar geleden

[quote=flip003]En onthou ook, VW is alleen goed in dieselmotoren, met benzinemotoren zouden ze zich beter niet met bezig houden, ze kennen er toch niets van. Veel te vaak problemen.[/quote]
vertel es.... wat is jou ervaring met deze motoren, wat deugt er dan niet aan ? ben wel erg benieuwd.........

Gr. paul,

flip003 (0), 16 jaar geleden

Ik werk bij een officiele VW-Audi dealer. Wij hebben rond de 50 ingangen per dag. Ik maak genoeg mee om tot deze conclusie te komen.
Wat er zoal aankomt? Gaskleppen, ontstekingen, lambdasondes, temp.sensoren, stuurdozen en dan hoeven ze zo oud nog niet te zijn.
Algemeen, ze draaien niet mooi, verbruiken veel, hebben geen karakter.
De beste benzinemotor die ze hebben en het is dan nog ook een die goed vooruit gaat is de 1.8turbo, komt ook niet zoveel aan. Maar vooral de kleinere cilinderinhouden en vooral de driecilindertjes, dat is altijd bang afwachten.
De 1.6 die in de GolfIV zit, man, man, dat is een ramp. Gaat niet vooruit, reageert niet op de gas, gaat zo nu en dan eens onregelmatig draaien of start slecht en schakelt verschrikkelijk.
Het positieve aan dit alles is, je hebt gegarandeerd werk.
Dank u VW! :-)

P. Kelder (0) PRO, 16 jaar geleden

[quote=flip003]Ik werk bij een officiele VW-Audi dealer. Wij hebben rond de 50 ingangen per dag. Ik maak genoeg mee om tot deze conclusie te komen.
Wat er zoal aankomt? Gaskleppen, ontstekingen, lambdasondes, temp.sensoren, stuurdozen en dan hoeven ze zo oud nog niet te zijn.
Algemeen, ze draaien niet mooi, verbruiken veel, hebben geen karakter.
De beste benzinemotor die ze hebben en het is dan nog ook een die goed vooruit gaat is de 1.8turbo, komt ook niet zoveel aan. Maar vooral de kleinere cilinderinhouden en vooral de driecilindertjes, dat is altijd bang afwachten.
De 1.6 die in de GolfIV zit, man, man, dat is een ramp. Gaat niet vooruit, reageert niet op de gas, gaat zo nu en dan eens onregelmatig draaien of start slecht en schakelt verschrikkelijk.
Het positieve aan dit alles is, je hebt gegarandeerd werk.
Dank u VW! :-)[/quote]
flippie

dit valt allemaal nog wel mee niet! natuurlijk zijn er uitzonderingen, voorlopig zijn er genoeg die het wel allemaal naar behoren doen.

Gr. paul,

audia4 (0) PRO, 16 jaar geleden

Ik denk dat het nog wel meevalt, geen echt slechte ervaringen. VW benzinemotoren met 3 ton op het klokje zijn geen uitzondering. (deze wagens komen alleen vaak allang niet meer bij de dealer) Doordat ze een relatief lange slang hebben en een laag specifiek vermogen heb je motoren met koppel bij een laag toerental. Voor mij is dit bij vw altijd een groot pluspunt geweest, al bij de kever.....

Wel bij sommige type's terugkerende problemen. En dat diverse jaargangen achter elkaar. Dan kun je je afvragen of ze bij de fabriek van Herr VW achterlijk zijn...... En soms modificeren we de boel dan zelf maar even; probleem is dan voorgoed opgelost :-)

Maar elk merk heeft zo zijn problemen. De ene rot, de ander blijf je ophangings rubbers vervangen, elektrische problemen, waardeloze interieurs van tupperware, stuureigenschappen van een AH karretje enz.

audia4 (0) PRO, 16 jaar geleden

Zo en nu even op het probleem terugkomend.

Hij heeft in het onderste regeltje iets van een K filter staan; dit is toch geen K&N filter????

Zo ja, ga maar naar de dealer, haal een nieuwe (ruil) luchtmassameter en een origineel luchtfilter van papier. Waarom?? Nou ehh, de luchtmassameter kan niet tegen vet wat in K&N filters wordt gebruikt. De verwarmingsfilm bakt hiermee aan en doet zijn werk niet meer.

Als dit gemonteerd is, de gasklep schoonmaken en opnieuw inleren, leerwaardes van de computer resetten (heb je vag-com of diagnosekast voor nodig) en je hebt dikke kans dat de problemen over zijn.

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volkswagen Polo of stel zelf een nieuwe vraag.