auto
close

Word Nu Gratis Lid van Problemcar.nl! 🚗💡

👉 Waarom lid worden?

Klik hieronder en word vandaag nog GRATIS lid!

Gratis lid worden

Volkswagen Golf 2011: Auto start soms niet,schokt soms,versnelling 3 naar 2 niet goed

Bouwjaar: 2011, Brandstof: Benzine, Motorcode: CBZ, Motorinhoud (cc): 1200, Vermogen (kw): 77

Sinds kort wil mijn auto niet starten.
Koude motor start hij altijd, maar eenmaal warm en meestal nadat hij even uit is geweest treed vaak het probleem op.
Vaak start hij binnen 5 a 10 min weer in een keer.
Als ik hem start lijkt het net of hij niet wil doorstarten, accu is goed en startmotor was het ook niet.
De garage monteur denkt aan de nokkenas sensor, maar is lastig te achterhalen omdat hij geen foutcode geeft bij het uitlezen.
Zodra je het contact aan zet hoor je altijd de brandstofpomppomp lopen,meestal bij de storing dan hoor je niets.

Ander probleem is dat de garage monteur aangaf de distributieketting te horen bij warme motor.
De distributieketting set +/_ €200.- is 10.000km geleden vervangen, maar idd soms hoor je hem even rammelen.
Vorige garage die deze geplaatst heeft, heeft een test gedaan met koude motor ivm garantie,helaas trad het probleem dit keer niet op bij warme motor.
Zij geven aan dat de oliedrukpomp binnen 2,5 seconden in werking gaat en het rammelen dan weg is.
Wat ook vreemd is dat bij accelereren hij rond de 2600rpm 5 versnelling soms schokt(lijkt op misfire).
Auto reageerde binnen 2sec dan weer normaal, bougies + bougiekabels zijn nieuw.
Garage monteur geeft aan dit bij de ketting vandaan kan komen.

Hebben jullie enig idee wat hier aan de hand is?

Geplaatst door

Terry34 +300

al 8 jaar lid

Reacties

Nokkenaspositiesensor de zwarte op de kleppendeksel wil dit soort verschijnselen ook wel eens veroorzaken.
Wat is het signaal van de bdp sensor.
Waarmee is uitgelezen.

kaleido 1 +15080
badge vip badge

2 maanden

Krukas sensor defect

Mooy Diag +605
badge

2 weken

Auto is bij de garage geweest en heeft de krukas sensor en accu vervangen.
Auto heeft het even goed gedaan tot vandaag,stond weer stil wilde weer niet starten.
Na tig tal keren proberen te starten sloeg hij eindelijk aan.
Eerst starte hij wel maar viel daarna gelijk weer uit.
Auto staat weer bij de garage.
Zou er geen vuil in de tank kunnen zitten of brandstofpomp defect?
Ook heb ik al gehad op de snelweg dat me fas wegviel, kwam weer terug naar paar seconden.

Terry34 +300

2 weken

Wel starten en direct weer afslaan duidt wel op een kleptiming probleem.
Deze motor is niet van een nokkenas versteller voorzien dus wat u hoort is de distributieketting set zelf dus zal u het toch in die richting moeten gaan zoeken.
U schrijft dat de distributieketting set 10.000 km geleden vervangen is maar is dat wel goed gedaan want dan zou de distributieketting niet hoorbaar mogen zijn.
Mogelijke oorzaak distributieketting geleiders en spanner zijn niet mee vervangen want +/_ 200 euro inclusief arbeid is wel heel erg goedkoop voor een distributieketting wissel.

ron5300 +380

2 weken

Dank voor je reactie.
De ketting is door de garage vervangen.
Op advies van mijn nieuwe betrouwbare garage ben ik ermee terug gegaan ivm garantie op de vervangende onderdelen.
Zij hebben een test gedaan met koude motor en gaven aan dat de ketting goed is.
Hij draait op 2,5sec oliedruk en daarna is 't stil. (Dit is hun conclusie)
Dit was excl. arbeidsloon, totale kosten ongeveer €850,-

Toch geeft mijn nieuwe garage aan ook de ketting te horen.
Ik zit nu in een beetje lastig pakket.
De een zegt hij is goed ,de ander zegt nee is niet goed.
Weet niet zo goed hoe dit op te lossen.
Nieuwe garage vraagt ongeveer €800,- komplete set

Terry34 +300

2 weken

Dat het 2.5 sec duurt voordat het lawaai weg is is geen manier om te constateren of een ketting goed of slecht is in welk opzicht dan ook.
De boel open halen en meten wel.
Tevens is via diagnose apparatuur te zien of de timing van nokkenas en krukas graden juist verloopt.

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volkswagen Golf of stel zelf een nieuwe vraag.