close auto
close

Surf Advertentievrij op Problemcar.nl!

Geen afleiding meer, alleen de antwoorden die je zoekt. Word VIP en geniet van een volledig advertentievrije ervaring.

Word VIP voor slechts €1,99 per maand!

Word vip

Volkswagen Polo: auto start wel, maar valt na 5 min uit

Bouwjaar: 1998, Brandstof: Benzine, Motorcode: 1.6

Aangezien ik al een tijdje problemen heb met mijn Polo 1.6 6n uit '98

Volgende doet zich nu voor:

Auto heeft sinds tijden rare vage startproblemen, van alles vervangen:

Dynamo
ontsteking
rotor+verdeelkap
startmotor
Bobine
contactblokje

Maar nu als ik de auto wil starten lijkt het net alsof hij ineenker alle stroom wegtrekt, dagteller etc reset zich ineens, 2x een slag van de startmotor en dan niks meer.
starten dmv starthulp is geen probleem, sleutel omdraaien en hij doet het gewoon, maar na vijf minuten valt ie uit.
Alles doorgemeten, accu 12volt, startmotor 12v, dynamo 14 volt.
het rare is als ik een powerbooster op de auto zet blijft ie gewoon lopen, zodra ik deze eraf haal valt hij na 5 min gewoon uit.

Iemand een idee???

Geplaatst door

de clown (0)

al 15 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

Lijkt erop dat je wéér zit te klooien met je dynamo en accu.!! Controleer deze. (niet zeggen dat je die al vervangen hebt, controleren/ meten).

Ralf_Jensen 0
badge

12 jaar

Accu geeft gewoon 12volt aan, dynamo 14 volt als de auto loopt, lijkt idd zoals jij eerder vertelde dat de dynamo niet bijlaad, maar er zit genoeg stroom op.

de clown 0

12 jaar

Waar meet je de laadspanning , op de accu ?
Controleer alle aansluitingen nog eens goed en meet of er overal 14v blijft staan als de motor loopt .

kaleido 1 6880
badge vip badge

12 jaar

meet op de stekkers, dikkere kabel van de dynamo, accu zelf

de clown 0

12 jaar

En verderop in het systeem , zitten de rest van de plus kabels op de accuklem wel goed vast , niet ergens een kabelschoentje weggeoxideerd , waardoor je voldoende voedding mist op de rest van de elektrische installatie.

kaleido 1 6880
badge vip badge

12 jaar

Niet gewoon de accu kaduuk?

martijn v o 0

12 jaar

Hallo, als de accu een rust spanning van maar 12 volt heeft, dan is deze al een mooi eind ontladen of mischien wel defekt. Een goed geladen accu die niet defekt is, heeft een rustspanning van circa 12,7 volt.

Wat gebeurt er met de dynamospanning als je meerdere verbruikers inschakelt ?

Is de dynamospanning kort voor uitval van de motor nog steeds 14 volt ?

Groet Jan227

Jan227 30
badge

12 jaar

accu is nog geen week oud, echt op alle kabels heb ik gemeten, en echt geen enkele mist zijn spaning, het rare van het verhaal is dat ik er een accubooster op zet dat hij de startmotor wel ronddraait, en de auto ook wel aanslaat.

In het begin van de week deed alles het nog goed, maar bleef het accu symbool branden, naar het vervangen van een nieuwe spanningsregelaar is deze ook verdwenen, dus je zou denken dat de dynamo de accu weer bijlaad.
Wel viel me op dat normaal bovenop de accu een soort van kastje zit met 3 zekeringen erin, deze zit er bij mij niet op, maar ligt los achter de accu
de stekker van dat kastje zit er wel in, maar ik heb bij mijn buurmeisje haar polo gekeken hoe dit zat, dit kastje zit verbonden met een strip op de pluspool, bij min kastje is die strip afgebroken, maar de rode kabel van het kastje zit wel gewoon vastgeschroefd op de pluspool, en de zarte ervan op de minpool.
Weet dat dit niet zo hoort, maar zou het hieraan kunnen liggen, kan eventueel fotos ervan maken

de clown 0

12 jaar

Misschien ben ik erachter wat het euvel is, de vorige eigenaar heeft de plus en de min uit de kabelboom bij het contact afgetapt, misschien dat hij hierom niet goed starten wil, en dat hij het stroom daar wegtrekt?

Weet het niet zeker, maar vind dit maar een rare manier om stroom op de radio te zetten

de clown 0

12 jaar

ik zou toch de accu even laten testen, het gebeurd helaas wel vaker dat een nieuwe accu toch niet goed is.

martijn v o 0

12 jaar

[quote=de clown]accu is nog geen week oud, begin van de week deed alles het nog goed, maar bleef het accu symbool branden, naar het vervangen van een nieuwe spanningsregelaar is deze ook verdwenen, dus je zou denken dat de dynamo de accu weer bijlaad.[/quote]
Nee, je denkt niet dat de dynamo bijlaadt, dit moet je METEN! Anders blijf je aan de gang clown.

Ralf_Jensen 0
badge

12 jaar

De accu laadt bij, als de auto loopt staat er netjes 14,4 volt op!!!!!!!!

de clown 0

12 jaar

En de laadstroom?
En de spanning bij meerdere ingeschakelde verbruikers.?

Ralf_Jensen 0
badge

12 jaar

alles is 12 volt, hij trekt nergens stroom weg, alleen bij de radio via het contact, accu staat nu aan de lader kijken of dit het euvel was, zo niet ga ik wer verder kijken.

de clown 0

12 jaar

Heb net weer gemeten volgende ben ik achtergekomen.

Auto start gewoon met startkabels, zonder startkabels of powerbooster NIET!!
startmotor staat 12volt op
Accu 12 volt
Dynamo staat als de auto stationair draait op 14,4 volt, maar loopt langzamerhand onderuit, totdat de auto uitvalt, dan staat de spaning op 0
Het kleine blauwe stekkertje geeft wel gewoon 12volt aan.
Maar zoals Ralf zei, heeft de dynamo niks met starten te maken, alleen voor het bijladen??

Waarom start mijn auto dan wel met startkabels, of powerbooster, maar niet uit eigenkracht, Accu blijft hoe dan ook hoe ik bezig blijf met meten gewoon 12volt, soms is de voltage wat lager maar komt niet onder de 10volt uit

de clown 0

12 jaar

Accu vernieuwen. ( en niet zeggen dat deze er pas een week inzit)

Ik vermoed dat de spanning op het moment dat jij de contactsleutel omdraait, afzakt tot onder de 8V.

Ralf_Jensen 0
badge

12 jaar

ja dat klopt idd met de spanning.

kan ik de accu zo omruilen voor een nieuwe dan? bon heb ik nog

de clown 0

12 jaar

Ik denk als hij er straks achter is waar het al die tijd aan gelegen heeft (accu) hij als een clown iedereen aan het lachen heeft gekregen , behalve pierot.
Waarom zou je de accu niet om kunnen ruilen , als deze defect is na een week.?

kaleido 1 6880
badge vip badge

12 jaar

maar ik snap niet hoe de accu dan stuk is, auto heeft nog 100 geen meter gereden, alleen maar gestart, en toen gebeurde het dat ie telkens uitviel

de clown 0

12 jaar

Waarom zou een nieuwe accu niet stuk kunnen zijn?
Waarom staan er zoveel nieuwe auto s stil langs de weg enz.

kaleido 1 6880
badge vip badge

12 jaar

@Ferrie, de clown draait nu in een cirkeltje......... we komen er niet doorheen.

Ralf_Jensen 0
badge

12 jaar

nee ik draai niet in een cirkel, ik controleer ook de dingen die jullie mij voorleggen.

Maar laat maar topic mag van mijnpart wel dicht!

Accu laat ik morgen sowieso testen, als die kapot is ruil ik hem weer om voor een nieuwe

de clown 0

12 jaar

Nee nee clown, nou willen we ook weten of het daar daadwerkelijk aan lag!?

Ralf_Jensen 0
badge

12 jaar

als een accu stuk is valt hij niet stil, of hij moet wel erg verrot zijn komt zelden voor!

kaleido 1 waar haal jij dit vandaan?

jan5047 0
badge

12 jaar

een accu heeft tog een soort van reserve waardoor je de auto wel kunt starten, dit heb ik mij laten vertellen.

de clown 0

12 jaar

wat me net te binnenschiet, kan het ook iets met de startblokkering te maken hebben, die zwarte ring om het contactslot, of is dit totaal uitgesloten??

de clown 0

12 jaar

[quote=jan5047]als een accu stuk is valt hij niet stil, of hij moet wel erg verrot zijn komt zelden voor![/quote]
De clown tobt al langer met dit probleem.
Hij heeft een slechte/ defecte dynamo welke de accu niet meer laadt.
Door een te laag spanningsniveau vallen zijn verbruikers dan uit. Zijn ´nieuwe´ accu is inmiddels zó mishandeld dat hier ook twijfels over zijn.

Iedere keer heeft iemand weer iets verteld, of hij heeft iets gelezen, waar hij zich dan weer aan optrekt. Concrete metingen zijn er (nog) niet.

Ralf_Jensen 0
badge

12 jaar

kerel!! wat lul je nou met je concrete metingingen, heb tog telkens de waardes doogegeven,
mijn nieuwe accu, wil je de bon er ook nog van zien, heb ik erin gezet, maar de auto heeft hierdoor nog niet gelopen, nu zit er weer een andere gereviceerde dynamo op, welke nu wel moet bijladen omdat deze getest is waar ik bijstond.
Nu slaat mijn auto aan, maar valt na 5 min uit.

Accu heb ik net eraf gehaald en breng hem zo langs Lantinga om te checken of deze daadwerkelijk kapot is!!!


Maar je moet niet gaan doen, of dat ik een klein kind ben, en die niet naar zijn papa wil luisteren, ik probeer ook achter dingen te komen, en zoveel info op te doen via internet, kennisen etc...
die info deel ik hier mee, of jullie er wat mee doen, ligt aan jullie

de clown 0

12 jaar

Beste,

Ik probeer ook mee te denken met je. Maar dan meld je dat je weer iets hebt gehoord, waardoor je de heel andere (verkeerde) richting op gaat.
[quote=de clown]een accu heeft tog een soort van reserve waardoor je de auto wel kunt starten, dit heb ik mij laten vertellen.[/quote]
Meet dan de laadstroom. Die zegt iets over het laden van je accu. En plaats dat hier. Laadspanning lijkt goed, als je accu goed is dan heb je oook een laadstroom. (Let hierbij op dat je de laadstroom meet, en niet de ontlaad- stroom. Het lijkt erop dat je je accu gewoon leegtrekt, en dan slaat de auto af ja!
Dit moeten we uitsluiten. Daarom wil ik zeker weten dat je dynamo/ accu goed is. E .

Ralf_Jensen 0
badge

12 jaar

Hoe wil je hebben dat ik de laadstroom meet dan, als de auto loopt en ik meet de accu geeft deze gewoon 12 volt aan, meet ik bij de dynamo en daar loopt hij van 14 volt gewoon terug naar nul.
dus het zou inhouden dat de dynamo weer niet goed is, maar z blijf ik bezig, en voordat ik de dynamo kocht wilde ik weten of het een goede was, dus deze is in het bijzijn van mij getest.
Dus dat is het probleem wat ik niet snap

de clown 0

12 jaar

Spanning is de waarde die jij weergeeft, en wordt id uitgedrukt in V (volt) Spanning meet je over een component (bijv. accu)

Stroom is het Amperage. Dit zegt iets over de elektronenstroom richting (of vanaf) je accu.
Stroom meet je in serie, of beter nog, met een ampèretang. Die doe je OM de kabels heen.

Maar nogmaals de spanning lijkt goed 14,4 V tijdens het laden, de vraag is; neemt de accu de stroom op? Pak anders die accu van je vriendin´s auto.
Ik snap niet wat je bedoelt met het teruglopen van 14 > 0 Volt.
Zijn de kabels naar de accu, en dynamo goed verbonden? Zijn de accuklemmen stevig vast?

Ralf_Jensen 0
badge

12 jaar

Raymond ; Volgens mij is er geen goede verbinding tussen dynamo en Accu!! Door al dat gestart is de accu nagenoeg leeg geraakt. Neem als proef op de soms een stevige koperdraad en verbind die met de dynamo + rechtstreeks met de accu +. Als je zoveel spanningsverschil hebt tussen die verbindingen gaat er iets fout. Controleer ieder kabeloog wat er maar mee te maken heeft en verbeter deze vervolgens. Dynamodraad loopt vaak via de startmotor omdat die weer veel dikker is en daardoor minder spanningsverlies. Controleer ook of alle massaverbindingen goed zijn en ROESTVRIJ. Vet ze ook in want koper en blank staal geeft met vocht direct roest!!
Succes.

Punt 50
badge

12 jaar

Hallo jan
Wat bedoel dat van die accu of van die auto s
Als het de accu is , zou dit best kunnen dat hij met al dit gedoe de accu gesloopt heeft , je moet niets uitsluiten.
Van die auto s was als voorbeeld bedoeld.

kaleido 1 6880
badge vip badge

12 jaar

net erweer met de accu, accu is getest maar is niet kapot gelukkig,wel was ie aardig leeg, staat nu aan de acculader
morgen de dikke kabels van de accu en dergelijke er eens vanaf halen om ze nog beter te bekijken op breuken, ga alle massapunten bijlangs evetueel opschuren en invetten

de clown 0

12 jaar

Ik bedoelde aan de auto van de vragensteller . De motor moet draaien op de spanning die de dynamo levert .Alle randapperatuur gebruikt zoveel dat de motor er na een tijdje mee stopt . Groeten.

Punt 50
badge

12 jaar

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volkswagen Polo of stel zelf een nieuwe vraag.