Volkswagen Bora: Auto valt stil,mogelijk enkel bij hogere snelheid aanhouden

Bouwjaar: 1999, Brandstof: Diesel, Motorcode: 90pk

Auto rijdt goed en probleemloos als de snelheid niet hoger is dan ongeveer 90km per uur,maar bij op autosnelweg en dan aanhouden bij 110 km per uur kan je dit nog geen 10 km doen en valt dan uit,achteraan zwarte rook en dan krijgt deze geen brandstof injector losgemaakt en er kwam niets uit,en dan bij lang starten komt deze terug aangezogen,heb een nwe brandstoffilter geplaatst en vulstop mazout eraf gelaten en nog zelfde probleem
Bij kleine wegen is er zorgeloos mee te rijden gemakkelijk 30 km
Wie weet raad,dank op voorhand

guidod

Geplaatst door guidod (0) , lid sinds 14 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Volkswagen Bora? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

11 Reacties

guidod (0), 9 jaar geleden

Dus auto start en rijdt goed,enkel bij snelweg problemen
Relais 109 kan er normaal niks aan stuk zijn want dan zou deze anders toch ook slecht rijden bij gewoon verkeer??
Zit er nog een filter in de tank zelf ??

guidod (0), 9 jaar geleden

Auto heeft het probleem nu ook door tijdje 80 km per uur aan te houden en na een paar km valt deze gwoon stil en met landurig aaneen blijven te starten werkt deze terug gewoon
Relais 109 is een licht grijze
En bij uitval ziet ga vuile rook uit de uitlaat
Iemand ervaring of suggesties????
Dank u

bert klein (90) PRO, 9 jaar geleden

Brandstof eenheid brandstoftank de/monteren aanzuigbuisfilter zal wel dicht zitten ,[ bioalg.] onder ra zitting of ra koffer bodem bevindt zich deze rond deksel met parkers.
brandstofsijsteem reiniger toevoegen.
veel suc6

guidod (0), 9 jaar geleden

Heb vandaag naar garage geweest is uitgelezen met pc,er was naar verluidt een algemene fout iets met het brandstofsysteem (was onduidelijke uitleg), en dan hebben ze relais 109 vernieuwd en moest het probleem nog er zijn dacht dat dan in de injectiepomp iets mankeert
Heb intussen terug een 20 km gereden en je voelde dat deze lichtjes aan het inhouden was en dan opeens uitviel, en dan terug kunnen starter (wel een tijdje blijven starten tot deze terug aansloeg)
Als ik het goed begrijp dan zou de aanzuigbuis dicht zitten,en dit met parkerschroeven losmaken,moet de tank er dan uit? Alvast bedankt voor reactie

kaleido 1 (1900) PRO, 9 jaar geleden

Nee als je goed leest , kan dit via een deksel onder je bank / kofferbakbodem en deze zit met parkers vast

guidod (0), 9 jaar geleden

Bedankt en de tank is ook voor drie vierde leeg dat het probleem zich misschien rapper voordoet

guidod (0), 9 jaar geleden

Heb onder de rechterzetel het rond deksel losgemaakt en de stekker
Maar hoe je best de 2 slangen eraf en niveausensor??
Aanzuigbuis is dit 1 van de 2 buisjes?
Alvast bedankt voor reactie

kaleido 1 (1900) PRO, 9 jaar geleden

De ene is aanvoer de andere is retour , hebben meestal verschillende kleur , en staat er een pijlte op de deksel.
Nippel indrukken aan de zijkant , niveausensor is een stekker , indrukken.
De aanzuigbuis zit in de tank , als je alles er dus af hebt , de deksel/ring los draaien en je bent bij de appendage.

guidod (0), 9 jaar geleden

Bedankt ,op internet heb ik hiervan geen foto van gevonden,maar zal morgen alles is losmaken en dan misschien is met een apart busje met paar liter mazout in en met heen en retour wat rondrijden

guidod (0), 9 jaar geleden

Heb het complete stuk met vlotter in z'n geheel eruit gehaald en onderaan de zeef met weinig druk voorzichtig uitgeblazen en boven met de mond de toevoer en retour geblazen en gezogen,
Mogelijk dat er nu iets meer debiet doorkan,maar echt vuil was het precies niet
Dit geheel is dit eigenlijk de opvoerpomp?
De aanzuigbuis zie ik niet in de tank of is dit een deel van de opvoerpomp?
misschien deze in een apart busje hangen en zien dat deze in de praktijk goed werkt
Aanzuigbuis zie ik niet in de tank of is dit een deel van de opvoerpomp?
Wagen heeft 220.000km en had al gehoord dat op deze km's zo'n probleem kan voorkomen met de injectiepomp,
Graag reacties

guidod (0), 9 jaar geleden

Nadat ik de opvoerpomp wat uitgeblazen heb (en mogelijk dar de heen en retour iets beter kan blazen en zuigen),maar niet echt vuil waargenomen, heb ik rond de 200 km gereden zonder problemen en hoop dat het opgelosd is,probleemvraag mag dan gesloten worden en bedankt aan de reacties

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volkswagen Bora of stel zelf een nieuwe vraag.