close auto
close

Surf Advertentievrij op Problemcar.nl!

Geen afleiding meer, alleen de antwoorden die je zoekt. Word VIP en geniet van een volledig advertentievrije ervaring.

Word VIP voor slechts €1,99 per maand!

Word vip

Volkswagen Golf III : Auto valt uit tijdens rijden

Bouwjaar: 1995, Brandstof: Benzine, Motorcode: 2.0 Gti 8v

In december 2009 heb ik problemen gehad met mijn auto.
Tijdens het rijden schokte mijn wagen en viel herhaaldelijk uit, maar reed daarna weer verder.
Ook maakte ik het soms mee dat ik mijn auto niet gestart kreeg, na ongeveer 25 min te hebben gewacht kon ik hem zonder problemen starten.
Na een berichtje op dit forum geplaatst te hebben kwam ik er al snel achter dat ik mijn BDP sensor moest vervangen.
Dit heb ik gedaan en de auto heeft het weer perfect gedaan tot gister!

Nu had ik weer hetzelfde probleem (dacht ik). Tijdens het rijden valt mijn auto uit en wanneer ik mijn contactslot uitzet en vervolgens weer probeer te starten dan doet hij het weer. Maar soms als ik hem probeer te starten krijg ik geen reactie, de startmotor gaat goed rond maar hij slaat gewoon niet aan. Als ik 6 minuten of langer wacht dan start hij gewoon.
Dus ik dacht, dit is weer de BDP sensor.
Ik vandaag een nieuwe sensor gehaald en deze erin gezet, maar dit bleek niet te helpen.

Heeft iemand misschien enig idee waardoor dit probleem dan door wordt veroorzaakt?

Mvg,

Djarno

Geplaatst door

djarno (0)

al 15 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

werkt je ontsteking wel

necfan 0
badge

14 jaar

Djarno,

Je kan eens de ontstekingsdelen nat sproeien met water als de motor loopt, met name de bougiekabels, verdeler en bobine, als je dan vonken ziet of hij afslaat, weet je waar het probleem zit.

Helpt dat ook niks, kun je hem eventueel eens laten uitlezen..

Gr Stefan

stefan84 0

14 jaar

Djarno hoor je de benzinepomp wel op het moment dat je het contact aan zet? Als je niet verder draait moet dat na een paar tellen weer stoppen.! Benzinepomp relais is verdacht en ook de pomp kan blokkeren. Bdp sensoren zijn door te meten warm en koud. Warm wil er wel eens een onderbreking zijn. Groeten.

Punt 50
badge

14 jaar

Ik heb mijn ontstekingsdelen natgesproeid terwijl de motor liep maar er kwamen nergens vonken vanaf.
Op een gegeven moment starte mijn auto helemaal niet meer.
Toen ben ik erachter gekomen dat mijn benzinepomp niet draait wanneer ik mijn contact omzet. (dus had punt in dit geval gelijk)
Dus heb ik relais 30 vervangen.
Dit bleek het probleem te zijn, wel raar dat hij het uberhaupt nog gedaan heeft als dat relais kapot is.
Voor de zekerheid heb ik hem nog uit laten lezen, maar er zaten geen storingen in.
Bedankt voor jullie snelle reacties!

Gr Djarno

djarno 0

14 jaar

Dat relais wip je zo uit elkaar. Op het contact hamertje ontstaat vaak als bij contactpunten een oxide laag of een blokje welke geen spanning doorlaat. Even een vijltje er tussen door en je hebt weer een bruikbaar relais die met dat pennetje 1 reageert op pulsen van de ontsteking. Leuk dat je mij de eer gaf. Groeten.

Punt 50
badge

14 jaar

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volkswagen Golf of stel zelf een nieuwe vraag.