auto
close

Word Nu Gratis Lid van Problemcar.nl! 🚗💡

👉 Waarom lid worden?

Klik hieronder en word vandaag nog GRATIS lid!

Gratis lid worden

Volkswagen Caddy: auto wil niet aanslaan

Bouwjaar: 2001, Brandstof: Diesel, Motorcode: 1.9 sdi

de auto is gewoon lopend binnengekomen.
deze heeft 2 maanden op voorraad gestaan.
nu is de auto verkocht maar deze is niet meer aan de gang te krijgen.
het probeem doet zicht voort met allebij de sleutels
wat hebben we al gedaan;
accu vervangen
relais 109 vervangen /kortgsloten
"blokje contactslot vervangen
accuopool een nacht los gehad -->daarna startte de auto een paar keer.
als de auto niet start gaat ook het gloeilampje niet branden."
als de auto wel start gaat ook het gloeilampje branden
de dieselstop op de brandstofpomp krijgt wel spanning.
ik heb geprobeerd de auto uit te lezen maar ik krijg geen communicatie met de ecu.
zelf zit ik te denken aan de transponder
kan deze vervangen worden zonder alles weer opnieuw in te moeten leren?

wie heeft de gouden tip?

Geplaatst door

van nistelrode (0)
badge

al 19 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

Probeer eens de auto op contact te zetten en (zeker) een half uur zo laten staan.
"daarna startte de auto een paar keer" Sloeg hij ook aan? Of sloeg hij daarna direct weer af (transponderprobleem dus?)
Slaat de motor aan op remmen reiniger?

marcel7031 0
badge

16 jaar

de auto sloeg dan ook aan en blijft dan ook lopen.
op remmenreiniger loopt ie wel totdat je stopt met inspuiten.

"Op rem.reiniger loopt ie wel,tot je stopt met inspuiten."
Lijkt toch op brandstofprobleem.Dieselfilter zit wel diep.Geen lek(je)in aanzuigleiding van filter naar pomp?Krijgt stopklep ook spanning tijdens het starten?En ja,toch proberen uitlezen(sdi)O ja,zit er bij caddy geen contact in l.portierslot?Suc6

auto-peter 0
badge

16 jaar

het wordt steeds spannender.
op de verstuivers komt wel brandstof en toch loopt de auto niet.
ik heb schema erbij gehaald.
op pen 45 (relais startblokkering) hoort 11-14 volt te komen bij contact aan.
komt er niet.
zelf spanning op de draad gezet rechttreeks van accu en de auto slaat aan en meteen weer af.
de spanning weer los en de auto slaat aan en blijft lopen.
nu brandt ook even het gloeilampje bij het aanzetten van contact.
nu blijft de auto al een half uur starten.(wel 20 keer geprobeerd)
ook kan ik nu uitlezen.
module startonderebreker ---> sleutel storing signaal te laag
module motormanagemet ---> ECU geblokkeerd
bij allebij komt ook de vermelding "storing treedt af en toe op"
ik zit er aan te denken om de transponderring te vervangen maar weet niet of alles dan opnieuw ingeleerd moet worden.

Zover ik weet zit de transpondercode in de tellerklok en de ecu. De ring is alleen de vertaler.
Maak de stekkerverbindingen eens goed schoon. Bij het contact en waar deze onder het dashbord gaat.
"109"dus al echt vervangen? Geen rechtstreekse spanning op de stopklep zetten, dan gaat er forse spanning door de ecu.
Als gloeilampje niet brandt én geen spanning op de stopklep is 109 gewoon stuk. deze relais gaan vaak stuk en kosten weinig (vooral bij skoda, het lijkt dat -dezelfde VW- componenten soms bij skoda goedkoper zijn).

marcel7031 0
badge

16 jaar

Kan ook nog de ECU zijn.
Gaat vaak water instaan.

Als hij niet wil uitlezen eerst wel kijken of overal wel spanning op staat.

Laatste keer dit zelfde prob. op kunnen lossen door alleen de printplaat schoon te maken(witte oxidatie verwijderd)
Maar de auto was toen nog wel uit te lezen!! (geen opgeslagen foutcode overigens)
Oiram

Wat Oiram zegt hebben wij ook meegemaakt. Kijk maar eens goed op de stekker van de ECU. Deze zit onder de parafan en kan vol water zijn gaan staan door het stilstaan. makkelijk te checken (en dat scheelt misschien een hele hoop onnodig vervangen)

Siem Bijman 690
badge vip badge

16 jaar

Laatst vw polo d 1997 gehad met startprobleem(wel demarreren maar niet starten)Draad vanaf leesring volgen tot onder stuurkolom.Daar zit de draad met stekverbinding op" zwart doosje".Stekkerverbinding met fijn draadje(om kop spuitpistool te reinigen)bewerkt+contactspray ingespoten.Wagen startte direkt.Wel eerst effe doen wat Siem zegt.Suc6

auto-peter 0
badge

16 jaar

hebde ecu schoongemaakt.
de stekkerverbinding lijkt ok maar binnenin zat idd veel witte oxidatie.
alles lekker schoongemaakt en ook het frame gestraald en opnieuw gespoten
(was een bonk roest)
het probleem lijkt opgelost de auto blijft nu al een halve dag iedere keer starten.

iedereen bedankt voor het meedenken en tot de volgende keer

Fantastisch, succes.
gr marcel

marcel7031 0
badge

16 jaar

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volkswagen Caddy of stel zelf een nieuwe vraag.