Volkswagen Multivan: Automaat koppelt niet in de vooruit. Achteruit wel.

Bouwjaar: 2005, Brandstof: Diesel, Motorcode: 2.5 TDI 175 PK

LS,

Vanmorgen wilde ik weg rijden, koude motor. Auto gestart in de P gezet en gas gegeven. Auto komt niet vooruit.
In de S gezet. Ook niet.
In de R gezet, en dan voel je hem gelijk pakken en rijdt hij naar achteren.
Auto uit gezet en wederom gestart. Zelfde verhaal.

KM 270.000

Iemand enige idee waar dit aan kan liggen?

Heb dit jaar al de turbo en de cylinder kop vervangen. Dus ja, de versnellingsbak was nog niet behandeld.

Wat is slim. repareren of de ellende verkopen.

Ben benieuwd naar de reacties.

Willemk63

Geplaatst door Willemk63 (0) , lid sinds 10 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Volkswagen Transporter? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

7 Reacties

ATR Transmissies (0) PRO, 10 jaar geleden

Hier zit de bekende automaat welke ook onder de Transporter T5 zit.
Deze bakken willen wel eens kapot gaan.
In dit geval is het lastig om te zeggen rij even bij een specialist langs en laat er een diagnose op stellen.
Is de auto al uitgelezen ?

Willemk63 (0), 10 jaar geleden

Het is een 6 baks automaat, maar dat hadden jullie al wel begrepen, en de auto is nog niet uitgelezen.

erik007 (0), 10 jaar geleden

p staat dat niet voor park

ATR Transmissies (0) PRO, 10 jaar geleden

Ja inderdaad, neem eigenlijk aan dat het in zijn Drive is.
In dit geval zal er een bepaalde koppeling van de bak uit liggen.
Wanneer dit het geval is is een complete revisie nodig omdat de koppeling er waarschijnlijk uit ligt door teveel slijtage in het kleppenblok.

Willemk63 (0), 10 jaar geleden

Hmmm.. ja.. P is inderdaad Park. Hier werd inderdaad de D van Drive bedoeld.

Willemk63 (0), 10 jaar geleden

Versnellingsbak gereviseerd..

Willemk63 (0), 6 jaar geleden

Ik zal jullie de details besparen wat ik ondertussen met deze automaat allemaal heb meegemaakt.
Bij een teller stand van 270.000 is de bak voor de eerste keer gereviseerd;
Bij een teller stand van 327.000 is de bak voor de tweede keer gereviseerd;
Bij een teller stand van 381.000 is de bak …….

Ik vraag mij alleen af of er geen goede structurele oplossing is.
Het betreft een automaat met bakcode "09K".

Is er geen andere vergelijkbare automaat die er onder kan?
Zijn er beter onderdelen te verkrijgen?
Een handgeschakelde bak? (zou wel heel jammer zijn)

Iemand suggesties?

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volkswagen Transporter of stel zelf een nieuwe vraag.