Vw up geeft problemen met automaat.
Niet willen starten alle controle lampjes branden.
Plaatselijke garage kon starten door automaat handel heen en weer te bewegen totdat hij weer kon starten.
Niet lang erna viel motor stil onderweg maar kon na even wachten weer starten en thuis komen.
Thuis start problemen maar op een gegeven moment nadat hij weer aansloeg koppelde de motor niet aan.Kon niet wegrijden.
Rood tandwieltje in het linkse metertje RPM ging branden.
Auto weg gesleept door garage.
Bak moest " in geleerd" worden en nieuwe accu geplaatst omdat er een plaat kapot zou zijn.
Ook al een krukas sensor vervangen maar het werkt nog niet goed allemaal en voor morgen staat er weer een afspraak gepland maar een echte oplossing komt er nog niet tenzij hier een slimme monteur een hint kan geven.
Is er bij de Up automaat een aparte unit die het probleem kan zijn...
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Is de automatische bak uitgelezen op foutcodes? Want, ja, die heeft een eigen stuur-computer.
Mogelijk is er iets mis met de herkenning van de stand van de keuze hendel.
Ik ga binnenkort ermee naar de VW dealer op aanraden van de dorp garage en I. d. d zal hier het probleem moeten zitten. Ik meld mij later weer. De plaatselijke garage kon geen fout uitlezen vandaag.
3 jaar
Vandaag pas ben ik bij de VW garage in Assen geweest vanwege de problemen met de automaat.
De auto heb ik 10 dagen in de garage laten staan vanwege de verrassingen doet ie het of doet ie het niet.Het is dusdanig druk dat ik niet eerder geholpen kon worden.
Alles is gecontroleerd en het lag uiteindelijk aan de software van de controle unit van de automaat.
Na overleg met de T.D.van VW is er de nieuwste software geïnstalleerd en werkt alles weer perfect!
En de prijs 138€ viel reuze mee.Eind van het verhaal is dat voor moeilijke software gevallen beter de dealer ingeschakeld kan worden die uiteindelijk de meeste kennis beschikbaar heeft om een juiste diagnose te stellen en die op te lossen.Al met al heb ik een half jaar gedoe en ergernis gehad met teveel extra onnodige "reparaties" bij een plaatselijke garage.
3 jaar
Vandaag wilde de motor niet starten en het rode tandwieltje in de RPM meter brandde evenals alle aanwezige controle lampjes die er in het dashbord zitten..
Toevallig was er op de modelvliegclub iemand met een losse accu terwijl een ander startkabels in de auto had liggen.
Auto startte direct nadat de losse accu was aangesloten terwijl dat rode tandwieltje ook niet meer brandde.
Zit een nieuwe accu in maar ben bang voor een lek stroom .iemand nog suggesties want ik ga er mee terug naar de dealer.
3 jaar
Nog even een update want ik moest gisteren drie kwartier wachten bij een hek van een club waar ik lid was.Toen heb ik de deur open gehad ,cd muziek gedraaid en na die drie kwartier kon ik de auto nog starten om achter een hek te rijden.
Motor uit en na afloop van clubgebeuren was de accu leeg.
Start weer prima en geen waarschuwing lampjes meer dus dit was de reden van niet kunnen starten.
3 jaar
Nog weer trammelant met ontkoppelen motor transmissie onderweg,niet kunnen starten en geel en rood tandwieltje brand in de toerenteller dashboard.
Ben er wel moe van nu omdat de vrouw er meestal in rijdt.
Morgen weer afspreken met VW
3 jaar
Na een dag of 10 de auto bij huis te hebben gehad gister morgen naar de VW dealer gereden waar ter plaatse de achteruit het niet meer deed en later de monteur de auto ook niet meer kon starten.
Mazzel dat ik dat ritje heb kunnen doen grrr.
Twee modules worden vervangen 1 voor de keuze handel en nadat er nog een fout in zat het advies gekregen de computer van de automaat te vervangen.
Dus ongeveer 1700 Euro kwijt en hopelijk een werkende UP automaat.
3 jaar
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volkswagen UP of stel zelf een nieuwe vraag.
3 jaar