close auto
close

Surf Advertentievrij op Problemcar.nl!

Geen afleiding meer, alleen de antwoorden die je zoekt. Word VIP en geniet van een volledig advertentievrije ervaring.

Word VIP voor slechts €1,99 per maand!

Word vip

Volkswagen Up! 2014: 03789 - Terminal 75 Noodloop actief

Bouwjaar: 2014, Brandstof: Benzine, Transmissie: Handgeschakeld, Motorcode: CHY, Motorinhoud (cc): 1000, Vermogen (kw): 44

Na het plaatsen van een nieuwe accu (de andere was helemaal gaar en starten trok alle systemen plat), krijg ik een melding uit Module 09: Cent. Elect. : 03789 - Terminal 75 Limp Mode Active . (Noodloop in het nederlands)
Geen lampje op het dashboard, alles lijkt ook te werken.
Zoeken op internet geeft geen uitkomst.
Iemand een idee?

Geplaatst door

dutch123 (220)

al 21 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

Je zou eens kunnen proberen de min klem weer los te halen en na 10 minuten weer terug plaatsen.

Auto met start/stop sijsteem wel de juiste accu gemonteerd en aangemeld ivm accu herkenning.
Accu regeling start/stop herkenbaar dun draadje aan de min pool.
Uit kostenoverweging wordt nogal eens voor een onjuiste accu gekozen ,wat gepaard gaat met veel storingen.

De storing was na een aantal pogingen uiteindelijk toch te resetten.
De Exide 59Ah EFB accu is vervangen voor een Bosch S4E05 60Ah EFB accu. Dat lijkt me wel de juiste. (een niet EFB accu is idd 3 tientjes goedkoper, maar voor de kosten van een halve tank brandstof, ga ik niet bezuinigen)
In VCDS stond bij Battery replacement 059 JCB 1111111111. Gek want Exide moet TU3 zijn. Maar 10 keer 1 als serienummer is ook niet goed.
Dat heb ik nu vervangen door 060 VA0 4E051032OH. 060=60Ah. VA0 is eigenlijk Varta, maar voor Bosch kan ik geen 3 letterige code vinden. Op de accu staat B3 voor het serienummer, maar ja, dat zijn twee lertters/cijfers.
Alles lijkt nu okay, alleen meet ik 14.74V op de accuklemmen als hij stationair draait. VCDS zegt 14.90V op terminal 30. Dat lijkt me wat hoog. Ik verwacht 14.4V.
Is deze spanning normaal, of moet ik verder kijken?

dutch123 220

3 jaar

Zou even alle verbruikers aan zetten en kijken of de laadspanning nog hoger wordt , wat is de spanning bij 2500 toeren ?

Met heel veel gebruikers aan zakt de spanning naar 13.2V. (stationair)
2500RPM met veel aan: 13.4V. Zonder verbruikers 13.5V
Spanning is nu 13.5V zonder verbruikers., stationar.
Ik zie nu ook geen hoge spanning meer. Net een stukje gereden: De spanning is ca 13.5V en heeft korte pieken naar 14.4V tot maximaal 14.8V bij het loslaten van het gaspedaal. Het lijkt een slim systeem: de accu wordt extra geladen als de auto afremt op de motor.
Start-stop doet het ook. De accu spanning zakte even naar 11.4V (tenminste wat hij registreerde, het kan iets lager zijn geweest omdat hij niet zoveel datapunten heeft).

dutch123 220

3 jaar

Prima niks mis mee , meten is weten bedankt voor de feedback.

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volkswagen UP of stel zelf een nieuwe vraag.