Mijn VW Touran met de kilometerstand van 88430 rijdt uitstekend,ook de automaat werkt perfect, toen wij een paar weken geleden op vacantie gingen naar Frankrijk (Sedan)was tijdens de reis ook alles normaal,echter op de camping aangekomen wilde ik na het loskoppelen van de caravan de auto een stukje verrijden toen na het schakelen van de P stand naar de D stand de bak een klap gaf(zo van kaboem)Ik ben in Charleville-Meziere bij een VW garage geweest
maar toen die begonnen te praten over een DSG bak hield ik het voor gezien,ik ben zonder caravan naar huis gereden
dat ging zonder belasting goed,en het gaat nog steeds goed,de volgende dag ben ik naar mijn VW garage gegaan en de diagonose was mogenlijk de regelunit van de bak,kosten xx,-Euro, ik vind dat zeer veel geld en ook het gezegde mogenlijk deed mij besluiten verder te kijken ik ben bij twee revisie bedrijven geweest en heb daar ook een diagonose laten stellen ik ben bij alle bij keurig ontvangen en behandeld maar de uitslagen liepen nogal uiteen.
Bij een bedrijf werd ook gesproken over de regelunit met vermoedelijk ook nog een dieper liggende oorzaak.
Het andere bedrijf zag geen reden de regelunit te vervangen omdat de temperateur (127)graden de oorzaak zou zijn,
de oplossing zou dan het plaatsen van een extra koeler zijn.
Ik ben niet technisch genoeg om hier uit te komen,en dan die verschillende uitslagen na het maken van test ritten
maken je ook aan het twijfelen,en of het een kwestie is van over belasting is hij mag 1300kg trekken en de caravan weegt 1050kg waag ik ook te betwijfelen,maar er zou toch een oplossing moeten zijn,zoals wanneer hij word belast word de olie 127graden en onbelast 100,daar moet toch ergens het punt zitten,wie o wie kan mij helpen,ik zou er dankbaar voor zijn.
Groet j.vos
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Kijk eens bij de zoekfunctie , er schijnt ergens een DSG specialist tezitten . die kan je misschien een tevredenstellend antwoord geven.
Problemcar is bedoeld voor het oplossen van technische problemen aan/van uw auto.
Het plaatsen van reparatie- en/of onderdeelprijzen is daar geen onderdeel van.
De prijzen kunnen door omstandigheden dusdanig verschillen dat dit niet relevant is voor
plaatsing op deze site.
Er zit helemaal geen DSGbak ondermaar een conventioneleautomaat,dat men dat in Frankrijk bij de VW garage niet zag deed mij besluiten het bij hen voor gezien te houden.
12 jaar
Even bellen met de DSG dokter!.
12 jaar
Sorry door de tekst op het verkeerde been gezet.
Ben geloof ik niet de enige.
Misschien heeft U het niet gezien,maar ik heb al eerder aangegeven dat er een gewone zestraps automaat onder zit.
bedankt voor de reactie.
12 jaar
De vraag is nu: stonden er toen storingen in de automaatbak? Zo ja welke? Zo niet dan (en vaak boven de 150.000km) dan is de bak dood aan het gaan en kan de de regelunit zijn maar zou dan eerder voor een complete revisiebak gaan maar is dit maar 1 keer of een paar keer gebeurd dan lekker zo laten en het aankijken. Stonder er toen wel storingen opgeslagen in de bak dan eerst aan de hand van deze storingen kijken wat het probleem is/was.
de wagen heeft 80345 km gelopen en het is inderdaad een paar keer gebeurd maar alleen na het trekken van de caravan,of er inderdaad storingen waren opgeslagen weet ik niet precies want je komt niet bij de auto tijdens de metingen,wel weet ik dat de temperateur 127graden was als de bak die klap geluiden maakte.
zakte de temperateur terug naar 100 graden dan was het geluid weg, zodoende werd ook door een revisiebedrijf de mogenlijkheid geopperd om een extra koeler te plaatsen,maar of dat allemaal zomaar kan mag????
Bedankt voor Uw reactie
12 jaar
De laatste die constateerde dat de temperatuur te hoog wordt heeft gelijk. Er is een mogelijkheid een koeler te (laten) monteren en dit kan het probleem oplossen. Ook zou ik de olie in de bak laten vervangen.
Ondanks de toegestane max. belading gaat het met een automaat niet altijd goed.
Jos.
Nogmaals,ook voor een gewone bak kun je bij de DSG dokter terecht.
12 jaar
[quote=primera p11]Nogmaals,ook voor een gewone bak kun je bij de DSG dokter terecht.[/quote]
Heb je daar belangen ofzo? De TS woont in friesland, lijkt mij dat daar ook revisiebedrijven zitten (laatste heeft juiste diagnose gesteld) die dit kunnen fixen.
Jos
Zwaar slepen over een grote afstand geeft dikwijls problemen voor een automaat, zeker als daar nog bergen bij komen.
Die is daar simpelweg niet voor gemaakt en zal dan te heet worden met alle gevolgen daar van.
Een auto is geen traktor of je moet een veel zwaardere auto gebruiken.
Een vloeistofkoppeling heeft nu eenmaal een percentage slip die hij weg moet koelen, vandaar de optie om bij verzwaarde omstandigheden een extra koeler te plaatsen. Helaas het is niet anders in jouw geval blijkbaar.
En zoals Jos zei is het vervangen van de olie geen overbodige luxe, te meer een synthetische bij 130 graden nog best zijn werk had kunnen doen.
12 jaar
ik denk er inderdaad ook heel sterk aan die extra koeler te laten plaatsen,het enige wat mij nog een beetje tegen houdt is de vraag of het verantwoordt is,zijn er soms nog praktijk gevallen bekendt waar dat bij gedaan is??
In elk geval allemaal bedankt voor het meedenken,ik heb daar veel aan.
Vriendelijke groet
12 jaar
Heeft niks met belangen te maken,zij zijn gewoon gespecialiseerd in met name VAG automaten.
Voor mij is het gewoon heel simpel,wat mag tie op kenteken trekken.
Zo ja,waarom is bij montage trekhaak niet gewezen op het feit dat er een extra olie koeler bij moet voor de automaat?.
Is dat niet het geval of niet nodig,dan niet zo'n ding monteren,dan is er gewoon wat anders aan de hand.
Dat bedoel ik met kaf onder het koren,een willekeurige automaten specialist kan je dat wel aansmeren en dan naderhand nog met de problemen zitten.
Dus,navraag doen bij de dealer,word er een extra oliekoeler gemonteerd bij montage trekhaak,zoniet,dan is het domweg niet nodig en is er wat anders aan de hand.
Hij is bij verschillende bedrijven geweest,dan hadden ze em daar toch op gewezen en gezegd:problemen zijn over na monteren olie koeler.
De ene begint te wauwelen over de regel unit van de bak,de ander wil een oliekoeler monteren en nog eentje zegt regelunit en een dieper liggende oorzaak.
Ik bedoel maar,een hoop gespin,weinig wol.
12 jaar
Sorry Primera, een dealer is voor mij wat dat betreft niet heilig, heb liever advies van een goede automatenboer. Deze laatste hebben gewoon meer ervaring met automaten. Bij de dealer worden ze domweg vervangen, deze gasten repareren zelf, zien wat en waarom iets stuk gaat en kunnen gedegen advies geven over al dan niet aanpassen van bepaalde dingen(zoals de koeling). Voor bijv. de Golf V is een koeler te koop die voor de DSG gebruikt kan worden (plug and play), deze zou hier ook mooi gebruikt kunnen worden. Het z.g. trekgewicht op kenteken zegt (helaas) niets over de kwaliteit van de bak. Bij de T4 en T5 automaat mag ook genoeg achter, deze kun je ook beter ook voorzien van een externe koeler.
Bij veel Amerikaanse auto´s vinden deze aanpassingen ook plaats vanwege het feit dat we hier harder rijden....
Jos.
Jos,een dealer is ook niet heilig,maar hij is bij twee automaten boeren geweest en daar kwamen ook twee verschillende diagnose's uit.
Er zijn er wel meer die met een automaat rijden en ook geen koeler hebben gemonteerd en er ook probleemloos caravan's mee trekken.
Ik kan me ook voorstellen dat de TS niet zomaar een koeler erbij laat zetten met misschien hetzelfde resultaat,nog problemen met trekken van de caravan.
Dan is het gewoon zonde geld geweest.
Het probleem van een automaat is dat als er wat mee is,moet 9 van de 10 keer de bak er onderuit.
En met name die VW automaten zijn nou niet echt duurzaam.
Daar komt ook nog bij dat er een hoop elektronica opzit tegenwoordig,wat ook al niet van beste kwaliteit is bij VW.
Tel dit bij elkaar op en je hebt de ingredienten voor een hoop geld kwijt en probleem niet opgelost.
In zo'n geval zou ik de beoordeling laten maken door jongens die niets anders doen dan VW automaten,daar heb ik dan gewoon meer vertrouwen in.
12 jaar
Ik ben vandaag bij vw garage geweest,en gevraagd wat zij wisten over het plaatsen van een oliekoeler,en ik krijg daar morgen een antwoord op.ik heb daarnaast ook nog telefonisch contact gehad met Pon VW klantenservice en ook aan hen de vraag gesteld en als het goed is word ik morgen door hen terug gebeld,eigenlijk was ik in de veronderstelling dat ze mijn vraag meteen zouden kunnen beantwoorden,maar dat ligt toch even anders,ben benieuwd wat er uit komt.
Allemaal bedankt
12 jaar
Ben ook benieuwd, aangezien dealers vaak allergies zijn voor aanpassingen buiten de originele updates, vaak weten ze niet eens wat er bedoelt wordt. Neem als voorbeeld vaste/tweemassavliegwielen, warmestart aanpassinge e.d.
Jos.
Ik heb nog geen antwoord mogen ontvangen,duurt allemaal een beetje lang ,ik ga er morgen weer achter heen want je moet er zelf veel energie in steken anders gebeurt er niks.
Bedankt voor de reactie.
12 jaar
Ik heb gisteren (donderdag) na zelf diverse malen gebeld te hebben contact gehad met Pon klantenservice,ik heb geen direct antwoord gekregen ze hielden zich een beetje op de vlakte,zo van dat moet U toch maar zelf uitzoeken,het is voor ons zo niet interesant,bij de VW garage hebben mij verteld dat ze geen ervaring hebben met het plaatsen van een koeler.Ik heb inmiddels besloten de hele kwestie een tijdje voor mij uit te schuiven,de wagen loopt nu goed en ik wil eerst kijken hoe hij zich houdt komende maanden,en wanneer hij zich zo blijft gedragen,dan laat ik over een maand of vier een koeler plaatsen uiteraart houd ik iedereen daarvan op de hoogte,mocht de bak zich tussentijds slechter gaan gedragen geef ik daar ook bericht van,ik wil iedereen bedanken voor het meedenken en de adviezen,en U hoort nog van mij.
Vriendelijke Groet J.Vos
12 jaar
Precies zoals ik verwacht had, ze mogen of kunnen dit niet.
Jos.
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volkswagen Touran of stel zelf een nieuwe vraag.
12 jaar