staat nu ; zo tussen 70 a 80 graden is dat de juiste temperatuur . vgrt
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Volgens mij niet. Normaal draaien benzinemotoren op een temperatuur van 90 tot 95 graden Celsius. Misschien is de thermostaat niet goed en blijft deze (gedeeltelijk) open staan.
Kan ook zijn dat de meter niet goed aan geeft.
Ik ben het er niet mee eens. Zou het toch maar even laten opmeten.
WCP 178 gaar er wel erg gemakkelijk mee om. Maar ja, fouten toegeven is ook moeilijk. Als de temperatuur te laag is, gebruikt de auto te veel brandstof (dat kost je dus geld) en als het echt koud is, werkt de kachel ook niet goed. Wil je zekerheid, dan toch maar even langs de dealer om de temperatuur te laten kontroleren.
wcp, 90 tot 95 graden is niet te heet, zo goed als ik weet zit in een golf een termostaat van 88 graden, dus zou hij op de temperatuur meter van het daschbord rond de 90 graden zijn.
de meter in de cockpit, kan iets afwijken. dat is waar dus de meter kan best over de midden staan terwijl de temperatuur wel netjes rond de 90 graden is.
bij deze buitentemperaturen moet de auto zijn normale bedrijfstemperatuur wel kunnen halen, het kan wat langer duren voordat hij op bedrijfstemperatuur komt.
als nu de meter niet boven de 80 graden komt wcp ( we hebben nog niet eens winter), hoe moet het dan als het straks -5/-6 is met oostenwind?
dan zal bij jouw theorie de temperatuuur meter niet eens uit de hoek komen.
ben met old ford eens, tussen de 70/80 graden is voor deze auto niet normaal.
maar misschien zit er een termostaat in met een andere waarde?
dus als jouw theorie klopt wcp, zou het kunnen dat de meter 70 graden aangeeft terwijl de bedrijfstemperatuur wel mooi rond de 90 graden zit.
een afwijking is mogelijk, maar 15/20 graden is wel heel veel(kapotte meters daarbij uitsluitende).
JA!de meter moet gewoon netjes op 90 graden staan(dat is in het midden en dat oogt ook beter voor de leken).
Mijn meter gaf ook 70-80 graden aan, nieuwe termostaat er in en staat nu gewoon op 90 graden.
Anders laat poeliemen maar even stil staan met draaiende motor, wedden dat de meter op loopt naar 90 graden..
de sensoren gaan ook wel is kapot dus ik zou dit eerst even proberen
Vraagje tussendoor,
Ik heb hetzelfde probleem met mn golf (1.9 d). meter staat nu al een half jaar rond de 80 graden ipv 90 graden (midden van meter).
Heb dit hier al eens gepost en toen werd me verteld dat ik de thermostaat moet vervangen.
Dit heb ik nog niet gedaan maar mijn kachel wordt wel goed warm.
Wel is het zo dat als ie een hele tijd stationair heeft gelopen dat ie dan mooi op 90 graden staat. Maar als ik dan ga rijden staat ie ook zo weer terug op 80 of lager. Ligt dat dan aan de thermostaat???
18 jaar
frank, het kan zijn dat er een termostaat in zit met een andere waarde. dat verklaart waarom je meter niet hoger komt dan 80 graden.
Voorheen stond ie wel altijd op 90 graden. Dus dan zal het in mijn geval de thermostaat wel zijn denk ik.
Dat ie zo vlug weer zakt, wil dat dan zeggen dat ie een grote koelreserve heeft?
18 jaar
frank,ik had een jaar geleden precies hetzelfde ook 80gr. en de kachel werd ook gewoon warm,
na vervanging van de therm. staat ie weer netjes op 90gr.(altijd)
18 jaar
dus frank dan weet je wat je moet vragen aan sinterklaas ;-)
En dat de meter weer terug zakt komt omdat de termostaat (gedeeltelijk) open blijft staan en daar door het koelwater ook (gedeeltelijk) door de radiator laat lopen. de rijwind koelt de radiator af en dus ook de motor.
Verklaart meteen waarom de meter oploopt als je stil staat: er is geen rijwind.
In de zomerdag of bij een warme motor laat de termostaat uiteraad koelwater door de radiateur lopen.
He verdorie, heb ik net sinterklaas gemist.
Ik moet toch maar eens op tijd kijken de volgende keer. ;-).
Zal binnenkort maar eens een andere thermostaat halen dan. Zeker als dat het brandstofverbruik kan beinvloeden.
Bedankt allemaal
18 jaar
nou heb zelf een golf vr6 en die komt ook niet boven de 80 graden hoor en er zit net een nieuwe termostaat is dus denk dat hij wel gelijk kan hebben wcp 178
18 jaar
bedankt allemaal voor het mee denken meende al volgwagen dat ie zo rond de 90 graden moest staan was met mijn audi ook het geval vw en audi thermostaten als ze wat ouder worden blijven ze gewoon openstaan kan geen kwaad maar ik wil mijn vw wel tip top in orde hebben dus ook de goede temp hoort daar bij ps verwarming doet het wel goed maar met een nieuwe thermostaat kun je noromaal niet lang je hand erop houden als ie open staat had ik met mijn audi ook al nadat deze vervangen was dus ik ga eerst sensor ceck doen en dan weet ik of thermo staat open blijft staan bedankt allemaal vgrt poeliemen
18 jaar
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volkswagen Golf of stel zelf een nieuwe vraag.
18 jaar