close auto
close

Surf Advertentievrij op Problemcar.nl!

Geen afleiding meer, alleen de antwoorden die je zoekt. Word VIP en geniet van een volledig advertentievrije ervaring.

Word VIP voor slechts €1,99 per maand!

Word vip

Volkswagen Golf: koelsysteem Golf III TDI

Bouwjaar: 1995

Probleem Golf III 1.9 TDI, 90pk. 1995
Motorcode 1Z.

Motor wordt maar 70gr.
Thermostaat (Brezan) vervangen.
Nu motor mooi op bedrijfstemperatuur, 90gr.

Alleen nu merk ik dat wanneer ik een snelle snelwegrit heb gemaakt dat de slangen van de koeling erg hard zijn.
Wanneer ik dop van expansievat eraf draai komt er even redelijk wat druk uit.
Dit is wanneer ik gelijk na de snelweg de slangen voel.
Als ik eerst stukje rustig rijdt en dan pas voel is het over.

Heb motor al tijd op toeren gehouden zonder dop om te ontluchten.

Hoort dit?
Of moet ik een originele thermostaat monteren?

Kan het zijn dat dop expansie-vat niet goed werkt?
Niet goed de druk aflaat tijdens snelle ritten?

Gr.

Geplaatst door

Vincent Puts (0)

al 21 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

de slangen worden altijd wat harder, doordat het systeem druk op bouwt (hierdoor word het kookpunt van je Koelvloeistof nog wat verder verhoogd)
zolang de slangen niet snoeihard zijn is er niets aan de hand. (als ze dat wel zijn.. dan schieten ze vanzelf wel los/ gaan ze stuk... en daarvoor moet het wel erg bar lopen)


mvg

blijegeit 0
badge

18 jaar

Ik maakte me ook zorgen heb nu een nieuwe dop erop gedraait en er lekt geen koelvloeistof uit het gaatje achter het reservoir.

Heb zelf ook harde slangen maar maak me nu wat minder ongerust.
Overigens is het normaal dat als je de dop van je vat op draait er lucht/en vloeistof uit komt.

Gr. JR
www.TDiclub.nl

Jeak5223 0

18 jaar

Auto nog keer goed ontlucht met dop eraf en tijdje op toeren gehouden.
Slangen nu ok.

Thanx..

Vincent Puts 0

18 jaar

Vind het wel vreemd dat het al die geen probleem was, en nu opeens last van harde slang. Maar ik verlies geen koelvloeistof als hoewel ik nu geen lange ritten maak hoog uit 10km op de heenweg. En ik dacht dat een golf zich zelf ontluchte?

Jeak

Jeak5223 0

18 jaar

Sorry voor de zeer late reactie!

Koppakking was lek. Kleppen sloten niet goed af. We hebben gelijk een hele revisie gedaan.

-kop gevlakt ivm krasjes
-kleppen gereinigd aanslag verwijderd en ingeslepen
-klepzittingen
-zuigerveren
-drijfstanglagers
-waterpomp vervangen
-distributie riem met alle rollen
-vrijlooppoelie van dynamo
-oliekeeringen ook bakzijde
-aandrijfaskeeringen in bak
-turbo gereinigd

totaal prijs????

Jeak

jeak 0

17 jaar

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volkswagen Golf of stel zelf een nieuwe vraag.