Hoi wie kan mij helpen .Effe het hele verhaal ben de wagen van mijn dochter aan het reparereren ten minste poging tot.
Het betreft een golf 2 bwjr 1990 40 kw Madison.Wagen starte niet meer de wegenwacht erbij gehaald conclusie defecte benzinepomp. Aktie nieuwe benzine pomp ingebouwd. Bij het omdraaien van het contact slot dient de pomp even aan te slaan om druk op te bouwen dit blijft achterwege.
Dus het kan aan de zekering liggen of het relais. Zekering niet defect.Als ik pootje 30 en 87 door verbind loopt de pomp wel.Dus verbinding oke ook is er spanning te meten op pootje 85 van de relais zeg maar magneet kant kan geaktiveerd worden de andere pootje 87 heeft dan ook verbinding.
Magneet wordt geaktiveerd maar toch komt er geen verbinding tot stand tussen pootje 30 en 87. Als het relais aktiveer wordt met een externe spanning bron is alles oke.
Hier nog effe een schema
Verdeling pinnen op relais
______ 86 __ 85
l
l
l _____ 30
l
87
PIN 87 en 30 voor benzine pomp
PIN 86 en 85 Magneet relais
GEMETEN SPANNING( 12 V)
Geen contact Contact Starten ( sleutel stand)
PIN 30 PIN 30 PIN86
PIN 86 PIN85
PIN 85
Bij doorverbinden PIN 87 en 30 pomp loopt en starten geen probleem
Waar zit het probleem en hoe oplossen.
Relais al vervangen helezekerings en relaisblok vervangen.
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Normaal is benzinnepomprelais ook voorzien van een tijdsfunctie zodanig dat wanneer de wagen niet loopt de pomp niet blijft draaien.of bij contakt aan zetten gat deze enkele seconden draaien en stilvallen.
Dit terzijde.
30 is oké
87 is oké
probleem zit in de bedrading 85 - 86
Meten is weten ;-)
Is dit nog een carburateur versie of een injectie ? je hebt ze n.l. allebei..
Motorcode NZ Zie :
30 = rood >>> = 30 Accu +
85 = rood/geel >> Naar nr 20 van motorregelmodule
86 = >>> 15 = contactslot AAN
87 = rood/geel / zekering 20 Amp / Naar brandstofpomp/brandstof opvoerpomp..
Gr Stefan
15 jaar
Het gaat hier om een injectie motor
Dan kun je bovenstaande eens nalopen..
15 jaar
[quote=stefan84]Is dit nog een carburateur versie of een injectie ? je hebt ze n.l. allebei..
Motorcode NZ Zie :
30 = rood >>> = 30 Accu +
85 = rood/geel >> Naar nr 20 van motorregelmodule
86 = >>> 15 = contactslot AAN
87 = rood/geel / zekering 20 Amp / Naar brandstofpomp/brandstof opvoerpomp..
Gr Stefan[/quote]
Stefan wat bedoel je met "86 = >>> 15 = contactslot AAN" snap 15 niet.
Volgen achterkant "zekering relaiskast"
86 op plaats X-4 kleur kabel zwart
87 op plaats G1-8 Rood/wit
85 op plaats G1-3 Rood/geel
30 op plaats J4 Rood/geel
Gr wilfred
Wilfred
Zie schema,is wat duidelijker :
[url=http://img18.imageshack.us/i/27743497.pn...][img]http://img18.imageshack.us/img18/5784/27...[/img][/url]
Gr Stefan
15 jaar
[quote=stefan84]Wilfred
Zie schema,is wat duidelijker :
[url=http://img18.imageshack.us/i/27743497.pn...][url]http://img18.imageshack.us/img18/5784/27...[/url][/url]
Gr Stefan[/quote]
Stefan
Bedank voor de tekening vermoedelijk heb ik de oplossing gevonden voor het probleem.
Na het los maken van de grote stekker op de motorregelunit rechts onder het raam. Zie ik enkele waterdruppels ,dus voor mij een
reden de regelkast te verwijderen . En wat hoor ik "klots klots "geluid dus water in de unit.
Regelunit open gemaakt en ja hoor veel water .Dus ik denk dat dit het probleem is. Weet niet of alles in de unit beschadigd is.Laat hem effe
drogen .En dan een poging wagen.
Anders op zoek naar een andere regelunit. Denk dat dit nog wel te vinden is.
Zou dit de oplossing zijn? Ik hoop het ,bedankt alvast.
Wilfred
Het drogen van de motorregelunit heeft geen effect op het oplossen van het probleem.Dus nieuwe of 2 de hands zoeken.
Wordt vervolg.
Wilfred
Probeer eens bij pepels in elsloo,hij heeft verschillende golfjes 2 staan..
Gr Stefan
15 jaar
[quote=stefan84]Wilfred
Probeer eens bij pepels in elsloo,hij heeft verschillende golfjes 2 staan..
Gr Stefan[/quote]
Hierbij wil ik iedereen bedanken voor de aan gedragen oplossingen.Het probleem zat toch in motor regel unit.Deze gehaald bij de sloop
incl volume stroom regelaar lucht inlaat ( luchtmassameter) Deze was ook smerig. Alles bij elkaar maar voor 30 euries.
Alles vervangen en hij loopt weer als een zonnetje.
P.s. De kleppen tikken wat zijn de afstel waardes (speling)van de kleppen.????? Nog speciaal gereedschap nodig.????
Die zijn zelfstellend. Kun je dus niets aan stellen. Eventueel olie verversen met oliefilter vervangen en een goede olie vullen.
[quote=moderator]Die zijn zelfstellend. Kun je dus niets aan stellen. Eventueel olie verversen met oliefilter vervangen en een goede olie vullen.[/quote]
Indien dat niet helpt kun je ze altijd nog vervangen..
15 jaar
[quote=stefan84][quote=moderator]Die zijn zelfstellend. Kun je dus niets aan stellen. Eventueel olie verversen met oliefilter vervangen en een goede olie vullen.[/quote]
Indien dat niet helpt kun je ze altijd nog vervangen..[/quote]
Vervangen lijkt mij een zeer moeilijke klus ( amateur). Kleppen moeten toch in geslepen worden in de zitting i.v.m. goede dichting??
Of is dit toch goed te doen .???
Nee het zijn niet de kleppen die je vervangen moet,maar de klepstoters,waar de nokkenas op duwt zal ik maar zeggen..
Je moet dan het kleppendeksel verwijderen,de distributieriem moet eraf,nokkenas verwijderen,de stoters eruit halen..je hebt er geen speciaal gereedschap voor nodig,een momentsleutel voor het aandraaien van de lagerschalen is wel aan te bevelen,neem de tijd ervoor,laat zeggen 2,5 uur ruim gepakt..
Gr Stefan
15 jaar
Indien de nokkenas verwijderd is kun je de klepstoters er zo uithalen,Zie :
[url=http://img25.imageshack.us/i/60855393.pn...][img]http://img25.imageshack.us/img25/8763/60...[/img][/url]
15 jaar
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volkswagen Golf of stel zelf een nieuwe vraag.
15 jaar