Volkswagen Passat: betrouwbaarheid passat 2.5tdi 185pk

Bouwjaar: 2000, Brandstof: Diesel, Motorcode: 2.5tdi

Hello all,

Ik ben al uren bezig met het zoeken naar de juiste informatie over de betrouwbaarheid van een passat (bouwjaar 2000) 2.5tdi (handgeschakeld). Ik heb er eentje zien staan en deze is origineel gechipedtuned door VW naar 185pk (org. 150pk). Deze bak heeft 200.000km op de teller staan.
Ik ben wel geinteresseerd, maar ik heb gehoord dat zulke passats niet echt betrouwbaar zijn en andere zeggen weer van wel.
Ik hoor van de eerste groep dat de nokassen niet goed zijn en de brandstofpompen vaak stuk gaan. Kan iemand mij vertellen of dit waar is. De andere groep zegt weer dat dit al lang niet meer van toepassing is.
Kunnen jullie mij misschien iets meer vertellen?
Alvast heel erg bedankt!

Seb.

seb

Geplaatst door seb (0) , lid sinds 16 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Volkswagen Passat? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

4 Reacties

P. Kelder (0) PRO, 16 jaar geleden

seb

gebruik de zoek functie > home| voorwaarden| [color=red]zoeken[/color] < dit type motor is al meerdere malen besproken.

Gr. paul,

P. Kelder (0) PRO, 16 jaar geleden

seb

problemen met dit type motor ( motorcode AFB, AKN, 150PK ) komen idd voor. voornamelijk nokkenassen, alhoewel de meesten met de tijd al wel vervangen zijn. ook brandstofpompen geven plots de geest, is overigens niet afhankelijk van kilometerstand. indien je totaal geen risico wilt lopen mede gezien de kilometerstand............. niet overgaan tot aanschaf.

Gr. paul,

seb (0), 16 jaar geleden

Bedankt voor de snelle reactie en ik zal even zoeken op de site.

Als de nokkenassen al vervangen zijn, dan lopen deze dus geen groot risico meer op herhaling?
De bandstofpompen, hoe lang gaan die dan gemiddeld mee en wat zijn de kosten om deze te vervangen? Ik weet wel dat de distributieriem met pomp (neem aan de brandstofpomp) vervangen is.
Als je een auto koopt, dan loop je natuurlijk alstijd risico dat er iets stuk kan gaan, maar ik wil natuurlijk niet onnodig risoco lopen.
Ik vind het een mooie auto, maar als je het afraadt (als dit type vaak problemen geeft), dan hoor ik het ook graag.

Seb.

P. Kelder (0) PRO, 16 jaar geleden

seb

vraag je af of je een 2,5 tdi echt nodig bent ? verwacht er niet te veel van, snel zijn deze motoren totaal niet, zelfs niet na tuning. ook het verbruik is behoorlijk (gemiddeld 1:10) wat betreft kosten: die vallen natuurlijk altijd tegen en komen altijd ongelegen. mocht de pomp het begeven dan zijn de kosten (revisie) 925,- ex btw, ex montage. opzich is een passat mooi, maar ook mooi in een 130pk versie ik denk dat je daar meer plezier aan zult beleven........................

Gr. paul,

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volkswagen Passat of stel zelf een nieuwe vraag.